  • 11. Data: 2017-03-17 16:00:31
    Temat: Re: Jaki adapter Sata -> USB ?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 05:59, EZ pisze:

    > Ale to chyba musiałby byc zasilacz podający prąd do dysku takim złączem
    > jak to jest w desktopi?

    W zestawie są odpowiednie końcówki.

    > Natomiast "kupne" dyski zewnęytrzne USB 2,5" mają kabel, który się
    > rozgałęzia na dane i zasilanie. Jak by to wyglądało w przypadku podłączenia
    > dysku wewnętrznego?

    Małe dyski potrzebują tylko 5V które jest w gnieździe USB.
    Duże chcą jeszcze 12V i dlatego potrzebny jest dodatkowy zasilacz
    do dysków w obudowach zewnętrznych.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-03-17 16:57:56
    Od: "EZ" <n...@s...com>

    > Małe dyski potrzebują tylko 5V które jest w gnieździe USB.
    > Duże chcą jeszcze 12V i dlatego potrzebny jest dodatkowy zasilacz
    > do dysków w obudowach zewnętrznych.

    Pisząc o małych/dużych dyskach masz na myśli pojemność
    czy wymiar (2,5"/3,5")?

    Jak pisałam w newsie rozpoczynającym ten wątek:
    "Chodzi o możliwość przeszukania zawartości takich
    dysków i przeniesienia ważnych plików do notebooka."
    zatem jest mi to potrzebne na chwilę, więc drogie rozwiązania
    nie wchodzą w grę.
    Jedynie w przypadku dysku 2,5", starego dysku wewnętrznego
    z notebooka o pojemności 160 GB, mogłabym rozważyć możliwość
    używania go w charakterze "dużego" pendrive'a. Jest mały i lekki.
    Ale wtedy podlączanie go do portu USB notebooka musiałoby
    być proste i szybkie. No i co z jego zasilaniem w takim przypadku?

    Skłaniam się ku mostkowi, którego używa Akarm. Tym bardziej,
    że jeszcze się gdzieś "poniewierają" bardzo stare 2 dyski EIDE
    ze starszego, dawno zlikwidowanego komputera. Warto by było
    je ostatecznie przejrzeć, ewentulanie przekopiować co ważne,
    a dyski wyrzucić.

    Pozdrowienia
    EZ

  • 13. Data: 2017-03-17 18:22:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 16:57, EZ pisze:

    > Pisząc o małych/dużych dyskach masz na myśli pojemność
    > czy wymiar (2,5"/3,5")?

    Rozmiar czyli wymiary.

> [...]
    > dysków i przeniesienia ważnych plików do notebooka."
    > zatem jest mi to potrzebne na chwilę, więc drogie rozwiązania

    Najbardziej uniwersalna jest przelotka podana przez Akrama.
    Obsługuje dyski ATA i SATA, 2,5 jak i 3,5 cala.
    Przy dużych musisz użyć zasilacza, jest w zestawie.
    Jedyna wada to interfejs USB 2. Ja szukał bym czegoś
    podobnego z USB 3.

> [...]
    > Ale wtedy podlączanie go do portu USB notebooka musiałoby
    > być proste i szybkie. No i co z jego zasilaniem w takim przypadku?

    Jeśli zdecydujesz się na przerobienie go na przenośny to radził
    bym kupić do niego obudowę. Wtedy dysk masz zabezpieczony /
    bezpieczniejszy i tylko kabelek USB podpinasz do kompa.

> [...]
    > ze starszego, dawno zlikwidowanego komputera. Warto by było
    > je ostatecznie przejrzeć, ewentulanie przekopiować co ważne,

    Przydaje się też do podpięcia starego napędu optycznego.
    Szukaj tylko takiego obsługującego USB 3.
    http://allegro.pl/adapter-media-tech-mt5100-mostek-s
    ata-ata-3-0-usb-i6293616107.html

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-03-17 19:48:40
    Od: "EZ" <n...@s...com>

> [...]
    > podobnego z USB 3.
    > Przydaje się też do podpięcia starego napędu optycznego.
    > Szukaj tylko takiego obsługującego USB 3.
    Rozważę również ten model, chociaż opinia Akrama jest
    dla mnie ważna.
    Ponadto, wg informacji na tej stronie, nie ma zgodności
    z Windows XP, którego używam i nie zamierzam zmieniać.
    Z tym, że w przypadku mostka używanego przez Akrama
    nie ma informacji o zgodności z systemami operacyjnymi.

    Jakie urządzenia mają IDE 40-PIN, a jakie IDE 44-PIN?

    Jak już pisałam, prawdopodobnie bedę taki mostek używała
    przez krótki okres czasu, na starym notebooku z USB 2.0,
    ze starymi=wolnymi dyskami. Nie wiem czy w tej sytuacji
    zakup mostka z USB 3.0 cokolwiek zmieni.

    > Jeśli zdecydujesz się na przerobienie go na przenośny to radził
    > bym kupić do niego obudowę. Wtedy dysk masz zabezpieczony /
    > bezpieczniejszy i tylko kabelek USB podpinasz do kompa.
    To dobry pomysł. Jaką obudowę byś proponował?

    Dziękuję i pozdrawiam
    EZ

  • 15. Data: 2017-03-17 22:01:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 19:48, EZ pisze:

> [...]
    > nie ma informacji o zgodności z systemami operacyjnymi.
    >
    > Jakie urządzenia mają IDE 40-PIN, a jakie IDE 44-PIN?

    44pin to dyski 2,5cala a 40pin to 3,5cala i napędy optyczne.
    Różnica wynika z puszczenia zasilania taśmą w małych dyskach,
    dlatego mają 4 piny więcej.

    > Jak już pisałam, prawdopodobnie bedę taki mostek używała
    > przez krótki okres czasu, na starym notebooku z USB 2.0,
    > ze starymi=wolnymi dyskami. Nie wiem czy w tej sytuacji
    > zakup mostka z USB 3.0 cokolwiek zmieni.

    Szybciej trwa kopiowanie.
    Jeśli przegrywasz głownie dokumenty to wystarczy i USB2.
    Jeśli filmy to jednak lepiej wydać więcej i mieć z USB3.

    > To dobry pomysł. Jaką obudowę byś proponował?

    Dowolna z allegro. Z zastrzeżeniem żeby obsługiwała USB3.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-03-17 22:09:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W takiej sytuacji niewiele zmieni, ale 69 złotych za przejściówkę USB 2.0 to obecnie
    dużo za dużo.
    Tyle powinna kosztować USB 3.0, która Ci się przyda na przyszłość.
    Zamiast gołej przejściówki możesz kupić całą obudowę do dysku 2,5'', gdzie da się
    wykorzystać tylko część z elektroniką jako przejściówkę Sata (nie z każdą obudową tak
    się uda).

    -----

  • 17. Data: 2017-03-18 07:46:57
    Od: "EZ" <n...@s...com>

    Zastanawiam się jeszcze na ile istotna jest informacja
    na temat obsługiwanych systemów operacyjnych.
    Czy może być jakiś powód dla którego dany mostek
    obsługuje Vistę, 7 i 8, a nie obsługuje Windows XP?
    Tak jest podane w przypadku wspomnianego tu:
    http://allegro.pl/adapter-media-tech-mt5100-mostek-s
    ata-ata-3-0-usb-i6293616107.html
    Ponadto jest tam informacja: lokalizacja SKLEP Warszawa,
    ale nie ma adresu tego sklepu w Warszawie.
    Zdecydowanie wolę kupować w sklepie stacjonarnym
    niż internetowym. W internetowym jest zwykle taniej,
    ale dostawa też kosztuje.

    Pozdrawiam
    EZ

  • 18. Data: 2017-03-18 08:36:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przecież jest to tzw. "giełda komputerowa", czyli dwa wielkie skupiska sklepów w
    przejściach podziemnych pod. Al. Niepodległości przy GUS (Trasa Łazienkowska), jest
    tam dużo i sklepów i serwisów, najlepsze miejsce w Warszawie do załatwiania takich
    spraw, możesz podjechać ze swoim komputerem i dyskami.

    Zaletą kupna na odległość jest nawet nie tyle cena, co możliwość zwrotu (odesłania)
    towaru.

    -----

  • 19. Data: 2017-03-18 09:52:21
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle EZ napisał w Saturday 18 of March 2017 07:46:

    > Zastanawiam si? jeszcze na ile istotna jest informacja
    > na temat obs?ugiwanych system?w operacyjnych.
    > Czy mo?e by? jaki? pow?d dla kt?rego dany mostek
    > obs?uguje Vist?, 7 i 8, a nie obs?uguje Windows XP?
    > Tak jest podane w przypadku wspomnianego tu:
    > http://allegro.pl/adapter-media-tech-mt5100-mostek-s
    ata-ata-3-0-usb-i6293616107.html
    > Ponadto jest tam informacja: lokalizacja SKLEP Warszawa,
    > ale nie ma adresu tego sklepu w Warszawie.
    > Zdecydowanie wol? kupowa? w sklepie stacjonarnym
    > ni? internetowym. W internetowym jest zwykle taniej,
    > ale dostawa te? kosztuje.

    Z innej beczki, może sprawdź konfigurację swojego czytnika
    news. Nie wstawia znaczników Mime-Version ani Content-Type, przez co
    niektórzy przynajmniej mają problem z czytaniem.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 20. Data: 2017-03-18 10:28:21
    Od: "EZ" <n...@s...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsce
    > w Warszawie do załatwiania takich spraw, możesz podjechać ze swoim
    Masz oczywiście rację. Mnie chodziło o zakup tego konkretnego modelu.
    Na gieldzie każdy sprzedawca zachwala to, co ma na półce. Dlatego
    pytałam na grupie prosząc o opinie użytkowników.

    > Zaletą kupna na odległość jest nawet nie tyle cena, co możliwość zwrotu
    > (odesłania)
    > towaru.
    To też racja. Coś za coś. :-)

    Pozdrowienia