  • 1. Data: 2017-03-16 17:46:35
    Temat: Jaki adapter Sata -> USB ?
    Od: "EZ" <n...@s...com>

    W związku z nagłą i wymuszoną likwidacją desktopu
    chciałabym kupić sprawdzony model adapteru
    pozwalający podłaczyć dyski SATA 2,5" i 3,5" do portu
    USB notebooka..
    Chodzi o możliwość przeszukania zawartości takich
    dysków i przeniesienia ważnych plików do notebooka.
    Jak wygląda zasilanie tak podłączonego dysku?

    Proszę o pomoc.

    Pozdrowienia
    EZ

  • 2. Data: 2017-03-16 18:05:49
    Temat: Re: Jaki adapter Sata -> USB ?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pomyśl o innym rozwiązaniu: karta PCMCIA/Express Card ze złaczami Sata/eSata i
    podłączenie dysku taśmą Sata, bez USB.

    Dyski 3,5'' zasila się zewnętrznym zasilaczem 230V AC / 5V-12V DC

    -----

  • 3. Data: 2017-03-17 05:59:00
    Od: "EZ" <n...@s...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości

    > Pomyśl o innym rozwiązaniu: karta PCMCIA/Express Card ze złaczami
    > Sata/eSata
    > i podłączenie dysku taśmą Sata, bez USB.
    Taśmą SATA taką jaka była w desktopie (czerwona)?
    Może to jest rozwiązanie, ale nigdy tego w moim notebooku nie próbowałam.
    W każdym razie nadal chciałabym rozważyć dokupienie adapteru. Google
    pokazują
    ich dużo. Chciałabym wiedzieć, który warto kupić. Może ktoś ma
    doświadczenie?

    > Dyski 3,5'' zasila się zewnętrznym zasilaczem 230V AC / 5V-12V DC
    Ale to chyba musiałby byc zasilacz podający prąd do dysku takim złączem
    jak to jest w desktopi?
    Natomiast "kupne" dyski zewnęytrzne USB 2,5" mają kabel, który się
    rozgałęzia na dane i zasilanie. Jak by to wyglądało w przypadku podłączenia
    dysku wewnętrznego?

    Pozdrowienia
    EZ

  • 4. Data: 2017-03-17 07:02:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Karta PCMICA z wyjściami Sata/eSata (są różne wersje, wybrałem z jednym wyjsciem Sata
    i jednym eSata, odrobinę różny kształt gniazdek i wtyczek) kosztowała podobnie, a
    działa niezawodnie.
    Wady karty: nie zabootujesz z takiego dysku (bo jeszcze nie jest załadowany sterownik
    karty) oraz nie zasila dysku 2,5''.

    Z tanią przejściówką Sata/USB 2.0 z Chin doświadczenie mam takie, że w czasie
    transferu dużej liczby danych (backup z NAS) wyskakiwały błędy, które zostały
    zapisane w SMART dysku na wieki.
    BTW jak już kupować, to USB 3.0 (są droższe, ale powinny mieć lepszą elektronikę)
    nawet jeżeli chwilowo nie masz gniazda 3.0
    Zasilacze sprzedawane w komplecie z przejściówkami USB mają wtyczki "dyskowe". To sa
    tanie zasilacze, na które wiele osób narzekało (także tutaj, choć akurat mój nie padł
    i obok taśmy eSata działa niezawodnie), no ale czego wymagać za $6.50 z wysyłką ?

    -----

  • 5. Data: 2017-03-17 08:49:58
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 17:46, EZ pisze:
> [...]
    > dysków i przeniesienia ważnych plików do notebooka.
    > Jak wygląda zasilanie tak podłączonego dysku?

    Jedyne rozsądne rozwiązanie to stacja dokująca na USB 3.0, np:

    https://proline.pl/?p=UNITEK+Y-1077
    https://proline.pl/?p=HD32-U3S-2
    http://www.komputronik.pl/product/99466/stacja-dokuj
    aca-welland-usb-3-0-me-601s-2-5-3-5-.html

    Mam tą ostatnią i wygoda korzystania jest bardzo wysoka.
    Żadnej plątaniny kabli, delikatnych wtyczek i tym podobnych - wkładam
    dysk (3.5 lub 2.5 cala) i działa :)

    No chyba, że chodzi o jednorazową operację - wtedy cokolwiek taniego :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2017-03-17 12:27:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-17 08:49, Mirek Ptak wrote:

    > https://proline.pl/?p=UNITEK+Y-1077

    Bylbym sceptyczny co do Uniteka, nacialem sie na dwa egzemplarze
    troche innego modelu (e-sata+ USB3.0) ktore kaszanily przesylane dane -
    bledy CRC. Oba poszly do zwrotu. A to bardzo grozny blad bo ktos
    kto nie kopiuje sprawdzajac sumy kontrole moze sie przykro zdziwic ze ma
    nieintegralne dane.

    Nawet przy drugim razie napisalem do supportu, wydawali sie zdziwieni
    takim problemem. Tymczasem obie sztuki pochodzily z roznych zrodel
    i czasu zakupu, wiec najwyrazniej jest jakis blad konstrukcyjny albo
    trefny komponent. Producent skreslony z listy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2017-03-17 13:41:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:27, elmer radi radisson pisze:

    > Bylbym sceptyczny co do Uniteka,

    Ja od kilku lat korzystam z takiego mostka:
    https://proline.pl/?p=UNITEK+Y-1031
    i nie narzekam. Wręcz przeciwnie, jestem naprawdę zadowolony.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 8. Data: 2017-03-17 13:47:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W dzisiejszych szybkich czasach to bym już USB 2.0 nie kupował, w praktyce +/-
    czterokrotna różnica szybkości tranferu wobec 3.0

  • 9. Data: 2017-03-17 15:24:11
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/03/2017 04:59 AM, EZ wrote:

> [...]
    > pokazują
    > ich dużo. Chciałabym wiedzieć, który warto kupić. Może ktoś ma

    Mam taki kontroler na Express Card, drogie to. Juz chyba lepiej, taniej
    wyjdzie takie cos co mialem dolaczane do dyskow SSD samsunga. Przejsciowka
    SATA - USB. Kawalek plastiku z kabelkiem. Moze ktos w poblizu, ma cos
    takiego i jak ja, nigdy tego nie uzywa i ci odda.

  • 10. Data: 2017-03-17 15:28:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-17 13:41, Akarm wrote:

    > Ja od kilku lat korzystam z takiego mostka:
    > https://proline.pl/?p=UNITEK+Y-1031
    > i nie narzekam. Wręcz przeciwnie, jestem naprawdę zadowolony.

    Nie mowie ze wszystkie produkty maja do bani, wczesniej
    tez uwazalem ich mostki za poprawne, ale opisana sytuacja
    to dosc powazna wtopa, wiec warto zwrocic na to uwage.

    Zreszta tak traktuje od jakiegos czasu wszystkie zakupione
    konwertery czy interfejsy do dyskow - z reguly i tak kopiujac za
    pomoca teracopy z wlaczona weryfikacja sum kontrolnych - na
    poczatku przepuszczam testowo kopiowanie duzej ilosci danych.

    Aha, dodam ze na esata problemu nie bylo, tylko na USB 3.0.
    Zreszta esata bywa raczej pewniejszy ze wzgledu na polaczenie
    bez mostka. Kiedys mialem obudowe 3,5" Coolermastera gdzie
    tez byl problem z psuciem CRC przy kopiowaniu na USB 2.0
    a na esata bylo ok. Skonczylo sie dokupieniem zewnetrznego
    mostka esata - USB. Ten na szczescie dzialal poprawnie ;)

    --

    memento lorem ipsum