  • 1. Data: 2010-01-21 09:15:55
    Temat: Jaki alarm wybrac?
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Witam!

    Musze zainstalowac alarm w domu-blizniaku na parterze i nie bardzo wiem co
    wybrac. Alarm ma byc jeden, ale dzialajacy niezaleznie w obu czesciach domu.
    W jednej czesci planujemu 4 czujki, w drugiej 5. Do tego po 2 klawiatury na
    kazda strone, dajace mozliwosc wlaczania alarmu na pietrze i na parterze.
    Jedna syrena.
    Dom nie ma jeszcze stalego ogrzewania i nie wiem czy ma to jakies znaczenie
    dla czujnikow ruchu? W domu nie ma i nie bedzie zadnych psow, kotow, etc.

    Co polecacie do zainstalowania zeby koszty nie byly zbyt wysokie? Jakie
    elementy sa niezbedne, zeby mozna bylo podlaczyc sie pod monitoring?

    pozdrawiam

    H.

  • 2. Data: 2010-01-21 10:11:18
    Temat: Re: Jaki alarm wybrac?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:15:55 +0100, Huaskar napisał(a):

> [...]
    > kazda strone, dajace mozliwosc wlaczania alarmu na pietrze i na parterze.
    IMO optymalnym wyborem wciąż pozostaje CA-10 Satela. Ma akurat 4 niezależne
    strefy. Proponuję do niej użyć tradycyjnych szyfratorów LED (nie LCD). Są
    łatwiejsze w obsłudze i tańsze. Do tego jakiś sygnalizator alarmu Satela i
    dowolne czujki PIR (też mogą być Satela).

    > Dom nie ma jeszcze stalego ogrzewania i nie wiem czy ma to jakies znaczenie
    > dla czujnikow ruchu?
    Nie ma większego znaczenia.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-21 11:48:38
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > łatwiejsze w obsłudze i tańsze. Do tego jakiś sygnalizator alarmu Satela i
    > dowolne czujki PIR (też mogą być Satela).

    Czym tak naprawde rozni sie CA-10 od Versa-10?
    Wystarczy na 7 pomieszczen?

    H.

  • 4. Data: 2010-01-21 13:58:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 12:48:38 +0100, Huaskar napisał(a):

    > Czym tak naprawde rozni sie CA-10 od Versa-10?
    > Wystarczy na 7 pomieszczen?

    Zajrzyj na stronę Satela gdzie sa dokładne dane, w tym pdf-y z
    instrukcjami. W skrócie Versa umożliwia założenie 2 stref zatem nie nada ci
    sie bo potrzebujesz 4 a CA10 tyle ma.
    CA10 ma standardowo 8 wejść plus po 2 na użyty szyfrator, co daje maksimum
    16 czujek przy 4 szyfratorach. IMO na 7 pomieszczeń starczy z zapasem :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-22 08:19:22
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    > CA10 ma standardowo 8 wejść plus po 2 na użyty szyfrator, co daje maksimum
    > 16 czujek przy 4 szyfratorach. IMO na 7 pomieszczeń starczy z zapasem :)

    Jesli centralka ma 8 wejsc, to jak podlaczyc 9 czujek?

    H.

  • 6. Data: 2010-01-22 08:41:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 09:19:22 +0100, Huaskar napisał(a):

    > Jesli centralka ma 8 wejsc, to jak podlaczyc 9 czujek?

    CA10 w każdym użytym szyfratorze ma 2 dodatkowe wejścia. Ponieważ szyfrator
    jest przy wejściu do budynku a tam jest z reguły jakaś czujka PIR lub
    kontaktron to można ją podłaczyć do wejścia w szyfratorze. Można też
    wejścia z szyfratorów doprowadzić do centralki (używając 6-żyłowego kabelka
    - 4 żyły dla obsługi szyfratora, 2 żyły do wejść, masa wspólna) żeby
    zachować jakąś jednolitość połączeń.
    Ponieważ do centralki można podłączyć max. 4 niezależne szyfratory więc
    masz w tym przypadku 8+4x2=16 wejść do dyspozycji.
    Kiedyś kiedy centralki były drogie i nie było wielkiego wyboru stosowało
    sie rozwiązanie polegające na podłączaniu 2 lub więcej czujek do jednego
    wejścia (styki szeregowo).
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-22 09:33:22
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

> [...]
    > kabelka
    > - 4 żyły dla obsługi szyfratora, 2 żyły do wejść, masa wspólna) żeby

    Tylko ze mamy juz kable w scianach: wyprowadzone po 1 kablu do kazdej czujki
    i szyfratora. Wszystkie doprowadzone do miejsca centralki.

    H.

  • 8. Data: 2010-01-22 11:17:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 10:33:22 +0100, Huaskar napisał(a):

    > Tylko ze mamy juz kable w scianach: wyprowadzone po 1 kablu do kazdej czujki
    > i szyfratora. Wszystkie doprowadzone do miejsca centralki.

    A te kabelki do szyfratorów to ilożyłowe? Jeśli co najmniej 6 żył, to OK.
    Wejścia "szyfratorowe" doprowadzasz do centralki i tam je wykorzystujesz do
    podłączenia czujek.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2010-01-22 16:18:49
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

> [...]
    > Wejścia "szyfratorowe" doprowadzasz do centralki i tam je wykorzystujesz

    Wielkie dzieki za informacje!

    H.

  • 10. Data: 2010-01-22 16:41:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 17:18:49 +0100, Huaskar napisał(a):

    > Wielkie dzieki za informacje!

    A proszę. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, możesz zapytać mailem.
    --
    Jacek