  • 1. Data: 2010-01-21 08:36:30
    Temat: 'analogowa' klawiatura dla pic16f628
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    pewnie jak nie znajde to napisze,
    ale po co wynajdowac kolo... ktos moze sie spotkal z gotowcem?

    zasada dzialania prosta, minimum uzytych pinow, 'analogowe' wejscie dla
    kazdego bloku klawiszy, wersja z 'shift' i bez - obie sie przydadza.

    fajnie jakby byl tez jakis uruchomiony projekt, z dobranymi juz
    rezystorami...

    potrzeba klawiszy tyle zeby wprowadzic tekst (~40 klawiszy)
    niekoniecznie przecinki/nawiasy itd (moga byc pod shiftem)

  • 2. Data: 2010-01-21 11:31:41
    Temat: Re: 'analogowa' klawiatura dla pic16f628
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Piotr "Curious" Slawinski napisał:
    > fajnie jakby byl tez jakis uruchomiony projekt, z dobranymi juz
    > rezystorami...
    >
    > potrzeba klawiszy tyle zeby wprowadzic tekst (~40 klawiszy)
    > niekoniecznie przecinki/nawiasy itd (moga byc pod shiftem)

    A zrobić drabinkę z szeregowo połączonych 40-tu rezystorów zasilaną z
    napięcia referencyjnego ADC. Przy 10-cio bitowej rozdzielczości powinno
    się udać pewnie rozpoznać te 40 poziomów napięcia.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-01-21 12:33:06
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@a...control.slupsk.pl> napisał
    w wiadomości news:hj9ejt$7sh$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > A zrobić drabinkę z szeregowo połączonych 40-tu rezystorów zasilaną z
    > napięcia referencyjnego ADC. Przy 10-cio bitowej rozdzielczości powinno

    Skąd wziąć przetwornik A/D ? Zewnętrzny?
    Ma być do PIC16F628. To uC bez bajerów.

  • 4. Data: 2010-01-21 13:01:08
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Skąd wziąć przetwornik A/D ? Zewnętrzny?
    > Ma być do PIC16F628. To uC bez bajerów.

    A jak chcesz zrobić klawiaturę analogową bez przetwornika A/C?? :P...

    Konop

  • 5. Data: 2010-01-21 13:26:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Konop napisał:

    > A jak chcesz zrobić klawiaturę analogową bez przetwornika A/C?? :P...

    Aż zerknąłem w pdf-a. Faktycznie ten uC nie ma przetwornika A/D. Już
    zapomniałem, że jeszcze takie procki robią ;-) Z tego co widzę, to można
    by coś wykombinować z PWM-a i komparatora analogowego, ale to już
    przysłowiowa "rzeźba w glinie". Zmienić procek, lub dorzucić drugi do
    obsługi klawiatury.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-01-21 13:32:43
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A jak chcesz zrobić klawiaturę analogową bez przetwornika A/C?? :P...

    Rybki albo pipki - z czegoś trzeba zrezygnować
    Albo dołoży scalak albo zmieni mikrokontroler albo zrobi cyfrową matrycę 5+8
    linii ( a ten PIC ma tylko 15 I/O) albo pomiesza analog z cyfrą
    wykorzystując wewnętrzny komparator w trybie INTERNAL REFERENCE , 4bitowy
    VOLTAGE REFERENCE MODULE

    Tak czy siak sam musi rzeźbić:-)

  • 7. Data: 2010-01-21 13:42:06
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@a...control.slupsk.pl> napisał
    w wiadomości news:hj9krf$3nm$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Aż zerknąłem w pdf-a. Faktycznie ten uC nie ma przetwornika A/D. Już
    > zapomniałem, że jeszcze takie procki robią ;-) Z tego co widzę, to można

    PIC16F628A i "bracia" mają pewne zalety.
    To całkiem wydajne procesorki w obudowach klasycznych DIL do prościutkich
    zastosowań.
    Literowa klawiatura przekracza ich możliwości. :-)

  • 8. Data: 2010-01-21 13:44:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Aż zerknąłem w pdf-a. Faktycznie ten uC nie ma przetwornika A/D. Już
    > zapomniałem, że jeszcze takie procki robią ;-) Z tego co widzę, to można
    > by coś wykombinować z PWM-a i komparatora analogowego,

    Ten procesor ma wbudowaną regulowaną referencję (2x16 poziomów). Możesz
    ją użyć i zrobić SAR na piechotę. Do tego komparatory są dwa więc możesz
    podzielić klawiaturę na dwie sekcje.

    > przysłowiowa "rzeźba w glinie". Zmienić procek, lub dorzucić drugi do
    > obsługi klawiatury.

    Zmniejsz liczbę klawiszy. Zawsze możesz wprowadzać litery tak jak w
    telefonie komórkowym.

  • 9. Data: 2010-01-21 14:05:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    A tutaj masz opis jak zrobić klawiaturę analogową bez ADC,
    np. mierząc czas ładowania kondensatora:

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/4004
    0b.pdf

  • 10. Data: 2010-01-21 15:11:58
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Zbych napisał:

    > Ten procesor ma wbudowaną regulowaną referencję (2x16 poziomów). Możesz
    > ją użyć i zrobić SAR na piechotę. Do tego komparatory są dwa więc możesz
    > podzielić klawiaturę na dwie sekcje.

    Ale to nie ja potrzebuję takiej klawiatury ;-) Sam wywaliłbym tego PIC-a
    i wsadził AVR-a. Lub w ostateczności (płytka z PIC-em jest już gotowa)
    na jakimś małym AVR zrobiłbym klawiaturę, która z tym PIC-em gadała by
    po SPI/RS/I2C/1WIRE czy jeszcze czym sobie twórca zapragnie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz