  • 11. Data: 2012-08-18 18:47:06
    Temat: Re: Jaki dostawczak...
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-08-17 21:35, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Pabl_o" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Do firmy jeździ kurier mający Ducato. Fiat ma ~4 lata, 100k km i zeszłej
    > zimy "wybuchł silnik" a ostatnio rozpiżdżyło skrzynię biegów. Generalnie
    > to przez pierwsze 2 lata był ok, ale zaraz po gwarancji zaczęła się
    > dzika jazda bez trzymanki. Samochód jeżdzi tylko dlatego, że zajmuje się
    > nim kumaty mechanik.

    Widziałem, jak są używane auta kurierów ;) - (kumaty, SPRYTNY mechanik i
    mocno niekumaty kierowca) i jestem w stanie w to uwierzyć... tylko ten
    przebieg - jak z allegro...

    > Z drugiej strony inny typ zapier... Iveco i ten nie narzeka a jeżdzi
    > naprawdę ostro. Ja pogadałbym właśnie z kurierami bo zapewne będziesz
    > mieć samochód po którymś z nich :)
    Ale trzeba jakąś próbkę - a nie jednostkowy wypadek, być może zawiniony
    przez kierowcę...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 12. Data: 2012-08-18 19:01:35
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-08-17 18:30, Pabl_o pisze:
    > witam
    >
    > I stalo sie - rabneli mi Sprintera :(
    Współczuję - mam nadzieję, że był ubezpieczony, a złodziejom łapki pourywa.

    > Stoje wlasnie przed wyborem nowego dostawczaka, jako, ze nie jestem
    > zwolennikiem nabijania kabzy salonom samochodowym celuje w uzywke do 3 lat.
    >
    > Niestety co czlowiek to inna opinia, ciekawe jest to, ze wlascicielom
    > mercedesow trudno przyznac sie do tego, ze bywaja w serwisie i dowiaduje sie
    > o tym od ich znajomych :) a sami wlasciciele zachwalaja...
    Wstyd, lub skleroza ;)

    > Jesli Boxer/Jumper/Ducato, to ktory silnik
    Te auta są identyczne - powstają w tej samej fabryce.
    Poza znaczkiem różnią się tylko silnikiem: 120KM - Fiat ma 2.3l Sofim-a,
    a Citroen i Peugeot 2.2l - Forda "PUMA".
    Silnik 100KM to zawsze Ford, a 3.0l 160KM to zawsze Sofim.
    Znaczek HDI/JTD - to marketing :)
    Fordowski 2.2 to na zimno grzechotnik z malarią - głośny i się trzęsie -
    po rozgrzaniu znacznie lepiej. Dobrze dobrane przełożenia skrzyni 6
    pozwalają na całkiem sympatyczną jazdę nawet "troszkę" przeładowanym autem.
    Silnika 2.3 120KM nie znam, ale podobno jest grzeczniejszy.

    > Musi byc przynajmniej 2 x wysoki i ok 3,7 m dlugi na pace - 2 euro + 2
    > angielki
    Miałem z kontenerem max szerokim i max wysokim na najdłuższej ramie - w
    sumie prawie 20m3 i silnik 120KM dawał radę - i na równinnej trasie przy
    spokojnej jeździe schodziłem w okolice 10l/100km (wg komputera).

    > Zdazylem sie dowiedziec, ze 2,2 HDI meczy sporo bolaczek, z kolei
    > wlasciciele dosc mlodych 2,2 HDI (poczatek 2011 r) jednak z duzymi
    > przebiegami -100 tys twierdza, ze nic sie nie dzieje.
    Mnie nic się nie działo - ale nie osiągnąłem zbyt dużego przebiegu.
    Co do awaryjności - sporo usterek jest wynikiem indolencji i głupoty
    mechaników, którzy nie wiedzą co naprawdę robią.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 13. Data: 2012-08-18 22:10:44
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    Wszyscy nie chcą patrzeć na blachy, ale zaciskają zeby i jada dalej. Rdza
    chrupie ale samochód jedzie dalej i zarabia na siebie. Co z ładnej budy jak
    do 200 tys ciężko jej dojechać.

  • 14. Data: 2012-08-18 22:18:59
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl> napisał w wiadomości

    > dostawczak u kuriera przez 4 lata 100tys km?? chyba ze to dziadek i tylko
    > do kosciola jezdzi;)

    Powaga! Też byłem zaskoczony, ale tak jest :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2012-08-18 22:20:26
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Widziałem, jak są używane auta kurierów ;) - (kumaty, SPRYTNY mechanik i
    > mocno niekumaty kierowca) i jestem w stanie w to uwierzyć... tylko ten
    > przebieg - jak z allegro...

    Wiem, ale pytałem go o to kilka razy i nigdy nie zmieniał wersji a kupować
    od niego nie chciałem :)

    > Ale trzeba jakąś próbkę - a nie jednostkowy wypadek, być może zawiniony
    > przez kierowcę...

    Nie wiem :) Chłopak jest sympatyczny, ale nie pytam go za często o samochód
    bo widzę jak mu żyłki na czole wychodzą :)

    Muszę pogadać z tym od Iveco :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2012-08-18 22:24:06
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl> napisał w
    wiadomości news:k0ob69$gj8$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie bez powodu większość busów wożących ludzi to Sprintery albo
    > LT/Crafter. Nawet ci co zdradzisli markę szybko do niej wracają.

    Znam historię T5 blaszaka, z salonu w PL, od 0km do bodajże 300k km i to był
    legendarnie zawodny samochód. WSZYSTKO sie wysrało (silnik, skrzynia,
    zawieszenie) i to w bardzo spektakularny sposób a bus woził same lekkie
    rzeczy i głównie poza miastem. Obsługa w salonie podobnie "fajna".

    Może LT/Crafter są lepsze, ale na podstawie tego co widziałem to VW wypada
    bardzo nędznie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 17. Data: 2012-08-18 22:50:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-08-18 18:16, tck pisze:

    > dostawczak u kuriera przez 4 lata 100tys km?? chyba ze to
    > dziadek i tylko do kosciola jezdzi;)

    Co w tym dziwnego ?
    Kurier trzaska kilometry w mieście ... za wiele ich nie
    natrzaska. To nie PH.

    Ja nie jestem PH, latam tylko po mieście. "Za miasto" jadę kiedy
    trzeba dojechać od miasta do miasta i tam latam znów "po
    mieście" jak kurier.

    I chyba tylko dzięki przelotom "za miastem" mam 120 000 km. W
    marcu będzie 3 rok, i jakieś 150 000 -160 000 km.

    Znajomy PH latający non stop w trasach 100 000 natrzaskał w rok.
    Ale to PH, który w domu praktycznie nie bywa.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 18. Data: 2012-08-19 00:12:42
    Od: "Pa_blo" <j...@m...pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Z czystej ciekawości: gdzie i kiedy?

    Ehhh - dluga historia - z niemieckiego parkingu policyjnego...
    Pewnie nie auto bylo celem, bo na pace lezalo towaru za 60 tys euro!
    Czegos takiego spodziewalbym sie w PL ale w DE... sadze, ze kryzys dal im
    sie we znaki i skorumpowany niemiecki pies nie jest zadnym ewenementem!

    Czeka mnie dluga przeprawa z niemieckimi sadami :(

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2012-08-26 01:32:14
    Od: Auto-Kradex <a...@i...invalid>

    W dniu 2012-08-18 18:30, t? pisze:
    oraz paszę dla świń.

    Aaaa, prowadzisz catering dla DoQ :D
    --
    Kópie karzde ałto za gotufke
    Dojazd do klijęnta darmowy

  • 20. Data: 2012-08-27 18:40:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-08-2012 01:32, Auto-Kradex pisze:
    > W dniu 2012-08-18 18:30, t? pisze:
    > oraz paszę dla świń.
    > Aaaa, prowadzisz catering dla DoQ :D

    Dokładnie. Twoja stara żre z moimi świniami jak do tej pory nie narzekałeś.

    --
    Pozdr.