  • 11. Data: 2016-07-29 13:03:30
    Temat: Re: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 16:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zamówiłem urządzenie sieciowe, do którego można włożyć dysk twardy (1x SATA 3,5''),
    lista "kompatybilnych" ('following list of HDD drives have been reported to work
    with') jest na stronie producenta:
    > http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21554
    > Interesuje mnie pojemność 3TB, czyli wg listy:
    >
    > HITACHI HDS723030ALA640
    > Seagate ST33000651AS
    > Seagate ST3000DM001
    > Toshiba DT01ACA300
    > Western Digital WD30EARX
    > Western Digital WD30EZRS

    U mnie siedzi Seagate ST3000VN00 w ZyXEL NSA310S. Działa już prawie 6000
    godzin, usypia sobie bez problemów, SMART w jak najlepszym porządku.

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2016-07-29 16:22:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/07/2016 08:53, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja mam w 2 dyskowym Zyxelu WD Redy i usypiają po wskazanym w ustawieniach w
    > panelu NASa czasie (do tej pory wpisywałem trzy wartości 15min, 45min,
    > 60min). Swoją drogą, bardzo ciche te dyski podczas pracy.

    Pewnie cos ci pracuje w tle albo zrzuca dane na NASa, torrent, backup,
    kamera, windows (samba), etc...
    Ja w swoim 4-ro dyskowym Zyxelu mam jeden RED ale w ogole nie wylaczam.

  • 13. Data: 2016-07-29 16:49:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    aMułek był wyłączony, antyvir też i nic.
    Teraz powyłączałem jeszcze dwie usługi (dla DLNA i dla Twonky Media) nazywające się
    mniej więcej "automatycznie dodaj do biblioteki mediów nowe media gdy tylko się
    pojawią" na dodawanie ręczne, może to te procesy nie pozwalają na uspienie dysków.

    Może machnę ręką, a może nie.
    NAS zużywa średnio (bez uspionych dysków, ale "nic nie robiąc") ok. 27 W 7/24, w
    stanie uśpienia 2 W, wyłączony 1 W (wliczając jałowy bieg zewnętrznego zasilacza).
    Jeśli bym usypiał na 12/7, to zaoszczędziłbym 30*12*25 Wh energii, czyli około 4-5 zł
    miesięcznie.
    Rocznie 50 zł, łatwo zarobić gdzie indziej, ale to psychologia - poza tym o ile w
    zimie chętniej dogrzeję mieszkanie elektroniką, to w lecie jednak nie chciałbym.
    Inna sprawa, że może przedłużyłoby się żywotność urządzenia (jak nie x2, to może
    x1,5)?
    25 wat to zdrowa żarówka 7/24.
    50 wat zużywa mój nowoczesny duży telewizor (mniej niż kilkuletni monitor IPS).

    Mam inny router z wbudowanym HDD i DLNA i tam dysk normalnie śpi bez łaski, chyba że
    się go wywoła przez LAN (wejdzie w katalogi), mimo że router sam w sobie pracuje
    7/24.

    -----

  • 14. Data: 2016-07-29 18:52:35
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/07/2016 03:49, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    że się go wywoła przez LAN (wejdzie w katalogi), mimo że router sam w sobie pracuje

    Czlowieku.
    Tu juz bez zlosliwosci.
    Nawet nie wiadomo komu odpowiadasz. Czy tak trudno, jak wszyscy, odpowiadac
    pod cytatem i nie wycinac wrotek?
    U siebie swiadomie mam wlaczony komputer i NAS 24h. Moze dlatego tylko raz
    w zyciu padl mi dysk i to tak dawno ze juz ledwie pamietam.

  • 15. Data: 2016-07-29 20:04:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czy ktoś używał dysków Toshiba? Obecnie najtańsze. Czy nadają się do
    NASa? Będę potrzebował 2 dyski po 2TB do NASa na jesieni.