eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › gwarancja na dyski twarde
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 1. Data: 2016-07-22 09:18:01
    Temat: gwarancja na dyski twarde
    Od: dcim007 <d...@g...com>

    Witam,
    Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
    Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
    sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

    Na stronie WD jest możliwość sprawdzenia czy dysk jest na gwarancji, u
    samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji (przynajmniej na
    polskiej stronie WWW).
    pozd


  • 2. Data: 2016-07-22 09:27:20
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Samsung (dział HDD) nie jest wykupiony przez Seagate?


    -----
    > samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji


  • 3. Data: 2016-07-22 18:47:03
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
    > Witam,
    > Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
    > Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
    > sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

    Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

    > Na stronie WD jest możliwość sprawdzenia czy dysk jest na gwarancji, u
    > samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji (przynajmniej na
    > polskiej stronie WWW).

    Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
    Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).

    Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
    nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
    ile fabryka dała.

    ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
    odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
    nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.

    WD ma zapis na etykiecie o regeneracji (Recertyfiled), Seagate napis
    (Certyfiked repaired HDD) oraz obwódka etykiety jest zielona.

    Seagate:
    http://bp2.blogger.com/_A3o0EjLYCNg/SEhgn7gtzGI/AAAA
    AAAABXo/eCluX6z4_NE/s1600/08-06-07+Seagate+RMA+Green
    +Label.jpg
    https://www.bazang.ca/wp-content/uploads/2015/03/ccd
    413645bb64c5ff5912923b175fb90.jpg

    WD (widać napis nad 1 TB)
    http://images17.newegg.com/is/image/newegg/22-136-82
    8-TS?$S640W$

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 4. Data: 2016-08-04 18:29:00
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):

    > W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
    >> Witam,
    >> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
    >> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
    >> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
    >
    > Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

    Albowiem?

    > Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
    > Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
    >
    > Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
    > nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
    > ile fabryka dała.
    >
    > ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
    > odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
    > nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
    (ciach...)

    Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
    sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba, ]
    [ która pisze bez honorariów. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]


  • 5. Data: 2016-08-05 11:07:07
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-04 o 18:29, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):
    >
    >> W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
    >>> Witam,
    >>> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
    >>> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
    >>> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
    >>
    >> Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
    >
    > Albowiem?

    Wszelako....

    >> Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
    >> Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
    >>
    >> Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
    >> nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
    >> ile fabryka dała.
    >>
    >> ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
    >> odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
    >> nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
    > (ciach...)
    >
    > Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
    > sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

    Bzdura.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 6. Data: 2016-08-05 12:39:00
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 11:07:07 +0200, Chris napisał(a):

    >>>> Witam,
    >>>> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
    >>>> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
    >>>> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
    >>>
    >>> Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
    >>
    >> Albowiem?
    >
    > Wszelako....

    A jakieś konkrety?

    >>> Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
    >>> Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
    >>>
    >>> Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
    >>> nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
    >>> ile fabryka dała.
    >>>
    >>> ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
    >>> odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
    >>> nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
    >> (ciach...)
    >>
    >> Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
    >> sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
    >
    > Bzdura.

    Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
    [ not religion, that's marriage. ("CSI 9x19 The Descent Man") ]


  • 7. Data: 2016-08-05 12:47:25
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 12:39, Przemysław Ryk pisze:

    >>> Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
    >>> sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
    >>
    >> Bzdura.
    >
    > Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

    Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
    sprzedawane w dystrybucji PL.

    Reklamujesz u sprzedawcy > sprzedawca do dystrybutora > dystrybutor do
    producenta > klient dystrybutora dostaje nowy dysk z magazynu albo
    fakturę korygującą w przypadku braku towaru albo jego zamienników.

    Dystrybutor nie daje dysków regenerowanych bo takich nie dostaje od
    producenta, dystrybutor dostaje kredyt notę albo inne rozliczenia/zniżki
    w zakupach.

    Dyski regenerowane dostają tylko klienci którzy chcą ominąć drogę
    dystrybucyjną i wysłać bezpośrednio do producenta np. z powodu upadku
    sklepu, zagubienia dokumentów zakupu albo po prostu sklep jest za daleko
    i nie chce mu się jechać, przebywa poza granicami kraju w którym zakupił
    dysk.

    Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
    warunkami gwarancyjnymi producenta.

    Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 8. Data: 2016-08-05 13:49:03
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nigdy nie mów nigdy.
    Raz dostałem DOA (to był 'new-refurb').
    WD wymieniło pocztą, tylko trochę trwało.


    -----
    > W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.


  • 9. Data: 2016-08-05 20:09:00
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):

    >>> Bzdura.
    >>
    >> Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
    >
    > Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
    > sprzedawane w dystrybucji PL.
    (ciach...)
    > Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
    > warunkami gwarancyjnymi producenta.
    >
    > Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)

    Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
    sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
    Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że ]
    [ zawsze taka była. (Sean Combs) ]


  • 10. Data: 2016-08-05 20:19:30
    Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-08-05 o 20:09, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):
    >
    >>>> Bzdura.
    >>>
    >>> Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
    >>
    >> Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
    >> sprzedawane w dystrybucji PL.
    > (ciach...)
    >> Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
    >> warunkami gwarancyjnymi producenta.
    >>
    >> Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)
    >
    > Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
    > sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
    > Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

    Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
    nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
    zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: