  • 71. Data: 2019-01-04 14:12:26
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 13:34:50 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > to juz lepiej... w ym widze jakis wiekszy sens
    > trzebbylo zaczac od tego, bo trzeba przyznac ze kolegi zdolnosci tlumaczenia spraw
    przypominaja zdolnosci tlumaczacego-inwalidy

    > kolega moze tgo nie widzi ale to powoduje ze ja np rozumiem reakcje ludzi na to co
    wuglada jako strumien bzdetów dlatego ze jest zle pisane (zamiast podwac fakty
    kluczowe i prosto kolega wypisuje te niektuczowe w inwalidzki sposob i predzej mozna
    sie nabawic urazy do jezykow funkcyjnych czytajac to niz przeciwnie

    Cóż, robię najlepiej jak potrafię.
    Jeżeli odbierasz to jako "inwalidzki sposób",
    to bez wskazania "dobrego sposobu", operowania
    przykładami itd. nie sądzę, żebym mógł
    zrobić jakiś użytek z takiego feedbacku.

    > - bo pamietam kiedys sam zajrzalem na jakis tutorial do lispa i nie wygladalo to
    tak zle jak w wydaniu kolegi, tyle ze czego tam sie nauczylem i tak w czesci
    zapomnielem)

    Masz gdzieś link do tego tutoriala?

    > alez debilna wypowiedz... kolega powinien uwazac bo czasami osiaga poziom
    quelqebuga czy innego talatajstwa a na tym poziomie ja nie moge rozmawiac

    > religie nie jest oparta na niewierzeniu,
    > religie jest oparta na wierze;

    Otóż to. Dlatego tutaj nie ma co "wierzyć" albo "nie wierzyć".
    Tutaj, żeby się dowiedzieć, wystarczy sprawdzić.

    to pierwsze to wrecz cos dokladnie przeciwnego i jest to raczej wyraz sceptyzyzmu
    wobec wiary... jesli kolredze sie trafiaja takie babole w wypowiedziach
    > to ostroznosc wobec przyjomania tych tekstow choc i tak wygladaja one nieco
    podejrzanie jako rozumny przekaz staje sie tym bardziej uzasadniona... i ogolnei
    zachodzi pytanie czy kolega bardzij mowi z sensem czy bardziej truje ludzi
    bulszitem... (najprawdopodobniej jest to pewien mix ale z miksami bywa tak ze
    domieszka bulshitu moze powodowac ze czytanie calosci jest bardziej stratnie niz
    korzystne ;c)

    Ja nie wiem czy Tobie się zdarza czytać swoje własne posty.
    Ale zrób sobie kiedyś taki eksperyment, i spróbuj je ocenić
    stosując te same kryteria, które stosujesz do oceniania
    wypowiedzi innych osób.

    > no cos, mogłbym wspolczuc ale mi sie nie chce... obecnie zastanawiam sie czy kolega
    ma jakas dysfunkcje mozgu i poprostu lubi lispa czy tez moze nauka lispa wywolala ta
    dysfunkcje czy cos w tym stylu

    Nie. Obie wersje są chujowe, bo niepotrzebnie używają pętli nieskończonej.
    Żeby wyjaśnić Ci językiem, który być może zrozumiesz: pisanie for(;;) jest
    debilizmem. Jeżeli już chcesz to jakoś zapisać przy użyciu pętli for,
    to te argumenty do czegoś służą:

    int sumaKwadratowLiczbPierwszych(int ilu) {
    int suma=0;
    for (int liczba = 0; ilu > 0; ++liczba) {
    if (jest_pierwsza(liczba)) {
    suma += liczba * liczba;
    --ilu;
    }
    }
    return suma;
    }

  • 72. Data: 2019-01-04 14:15:49
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-01-04 13:29, g...@g...com wrote:

    > Nie wiem co ma wynikać z rzucania tego rodzaju określeniami.
    >
    > Jak ktoś mówi, że chciałby coś zobaczyć, to pewnie adresuje
    > swoją wypowiedź do kogoś, kto mu to może pokazać.
    >
    > W czym problem?

    W tym, ze wciaz dyskutujecie z ty skonczonym palatem, chamem
    i zakałą tej grupy, a on w "podziece" ciagle Was jeszcze bardziej
    obraza i zalewa grupe swomi wybroczynami zamaist sobie stad
    zwyczajnie pojsc.

    Z chamami i palantami trzeba ich jezykiem.
    Inaczej Cie nie zrozumieja, a "dobre serce" i kulture potraktuja
    jak slabosc i zachete do jeszze wiekszego palanciarstwa.

    AK

  • 73. Data: 2019-01-04 14:16:38
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 14:01:11 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    na polsacie czy tvnie, 'trudne sprawy', 'wakacje z dziadami' 'polskie wakacje' czy
    cos w tym stylu (bylo cos takiego z czego pochodizl mem o 'mięsnym jezu', te klimaty)

    godzin pozniej mu przejdzie - ja szczerze mowiac nie czytam tego bo mam duzo
    ciekawsze (tj mniej glupi) rzeczy do czytania niz tak osobliwe rozrywki jak
    poczytywanie knajakow w necie,
    czytanie slabych tekstow ale jeszcze sie troche pomęcze

    > skad mam wiedziec co kolega naprawde rozumie... ciezko zgadnac..wyglada to szczerze
    mowiac dosyc srednio

    > to teksty ktore ja napisalem nie sa
    > mocne bo sa to dorazne komentarze do produkowania babolastych ogolnikow,
    > (czyli czesciowo zle powyciaganych wnioskow...bo wypowiedzi kolegi moim zdaniem
    skladaja sie jakby z materialu oryginalnego (jakiejs tam wiedzy na temat lispa i
    innych aspektow programowania)
    > i powyciaganych przez kolege wnioskow
    > ktore sa ma zle powyciagane lub co najmniej zle uzywane i to jest juz problem, bo
    bardzo zle sie rozmawia z kims kto w wojowniczy sposob zarzyuca
    > cie wnioskami blednymi lub zle uzywanymi
    > tak jak kolega robi
    >

    > ja tak nie robie i to czyni moje wypowiedzi solidniejszymi ;c

    poztym jednak kolega nie powinien moze
    brac tego do siebie

    to co ja mowie o tym chrzanieniu wynika z tego ze kolega pisze w takis sposob ktory
    bardzo utrudnia dyskusje... mi zas chodzi juz bardziej o to by ta dyskusja poszla
    jakos sprawniej jak juz sie jakos tamtoczy..
    innymi slowy kolega bardziej powinien trzymac nieskiej warstwy realnych technikaliow
    (tj napisac jakie sa konkretni roznice jak to wygladac) a nie uderzac w idiotyczne
    ideologiczne wnioski
    ktore zblizaja sie do "c jest zly funkcyjne sa dobre" - bo nawet jesli kolega tego
    nie mowi to te wnioski sa jakies mgliste i posrednie ale uderzaja w ta strone a mi o
    takich bzdetach nie che sie dyskutowac... nie uwazam ze lisp jest zly (nie mam
    bardziej wyrobionego zdaniz, ogolneie sie sklaniam ze costam jest w tym ciekawego), c
    jest superdobry w tym
    do czego zostal powolany, c++ to kicha ale nawet krytyka c++ jaka tu padala mi si
    enie podoba bo c++ nie jest kicha w tym sensie..problemy jezykow sa duzo mniej wazne
    niz to co nawywalem realnymi problemami w programowaniu a ktroe zachaczaja o
    psychologie programisty raczej niz o bicie piany nt jezykow itd...

    kolega powinien to zrozumiec imo i bardziej sie skupic na technikaliach
    (tj zauwazaniu co i jak i dlaczego) mniej na ideologi i ideologicznym biciu piany

    natomiast takie babole jak tam padlo z tym programowanie to nie religia to juz wogole
    nalezy sobie darowac bo to jest juz za niskie by moc to zdzierzyc w dyskusji na
    jakimkolwiek miniemalnym poziomie - nieststy ;c

    (a powazne problemy, tymczasem, jak zawsze, lezą odłogiem)

  • 74. Data: 2019-01-04 14:26:50
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 14:12:28 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:

    tak zle jak w wydaniu kolegi, tyle ze czego tam sie nauczylem i tak w czesci
    zapomnielem)

    > Masz gdzieś link do tego tutoriala?

    przeczytalem kiedys tutorial dot chyba lispa czy schem a czy ahskela nie pamietam na
    takiej znanej stronce z sutorialiami tutorialspoint czy cos takiego (metne
    sredniociemnozielone logo)

    i cosmi tam to rozjasnilo, cho z nieststy
    czesc z tego zapomnielem

    u kolegi chwali sie ze che wyjasniac tego lispa ale szczerze mowiac kolegi umijetnosc
    tlumaczenia jest mz raczej slaba (by cos wytlumaczyc trzeba po kolei, spokojnie i
    podawac istote sprawy.. kolega tlumazy spokojnie al enie po kolei i czesto omija
    istote sprawy)

    takl ze mimo ze intencje kolega ma dobre wynik moze byc bardziej wkourwiajacy niz
    dobry ;c

    quelqebuga czy innego talatajstwa a na tym poziomie ja nie moge rozmawiac

    > Otóż to. Dlatego tutaj nie ma co "wierzyć" albo "nie wierzyć".
    > Tutaj, żeby się dowiedzieć, wystarczy sprawdzić.

    prosze bardzo neich koelga sprawdzi - co trzeba zrobic, zdisasemblowac kawalek kodu
    (odpowiadajacy temu co w tej funkci w c) i wkleic go tutaj,

    jak wyglada taki asm dla wersji w c to wiemy

    ja tego nie sprawdze bo nei znam lispa,
    nawet jakbym nie mial nic do roboty nim bym sie przegryzl przez setupy napisal i
    zdizasemblowal to by mi zajelo z 5 dni
    (a raczej bym sie zrazil bo nie mam zapalu ;c)

  • 75. Data: 2019-01-04 14:31:49
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-01-04 13:29, g...@g...com wrote:

    > Jaki język masz na myśli?

    Icon. Powstal na poczatku lat 90tch.
    Python zreszta bardzo duzo od niego wprost przejal (i b.dobrze!).
    Np. generatory (w Pythonie yield w Iconie suspend) i wyrazenia
    generatorowe (w Py (item in seq) w Iconie create/@).
    W Iconie wszystko jest generatorem (czyli daje sekwenkcję wynikow).
    Nie tylko wyrazenia, ale tez instrukcje.
    Mozna powiedziec ze Icon to iterator/generator driven language.
    PS: Jednak Icon jest o bardziej "Perlasty" niz Python, dlatego
    wole zdecydowanie Python choc w dziedzienie generatr/iterate/template
    matching ma mniejsze mozliwosci od Icona.

    Np nasz przyklad w Iconie wyglada tak:

    procedure main()
    N := 7

    pierwsze := create !(liczba := 1, pierwsze := [2]) |
    1(|(liczba +:= 2), not(liczba % !pierwsze = 0),
    put(pierwsze, liczba))
    pierwszeN := create |@pierwsze \ N
    kwadraty := create |@pierwszeN ^ 2
    suma := 0 & every suma +:= |@kwadraty

    #while write(@pierwszeN)
    write(suma)
    end

    AK

  • 76. Data: 2019-01-04 14:33:56
    Od: fir <p...@g...com>

> [...]
    >
    > int sumaKwadratowLiczbPierwszych(int ilu) {
    > int suma=0;
    > for (int liczba = 0; ilu > 0; ++liczba) {

    pisanie for(;;) jest ok, uzasadnienie ktora z tych wersji jest lepsa mozna by sie
    moze dopracowac ale to trzebby dluzej
    pomyslec, normalnie ze zwyklej perspektywy jest to kwestai stylu, nie mozna powiedzic
    ze jedna z tych wersji jest radykalneiniepoprawna

    w tym przykladzie wyzej psianie liczba zamaist i jest dla mnie bardziej razace,
    nie przepadam tez osobiscie za zliczaniem w dol, bo wtedy stan takiej liczby opisuje
    cos dosyc niefizycznego, tj ile
    obrotow petli jeszcze zrobic, zamiast 'fizycznego ' ile liczb juz zsumowano

    to sa jednak detali i nie che mi sie o tym pisac

  • 77. Data: 2019-01-04 14:50:01
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-01-04 14:33, fir wrote:
> [...]

    vs wersja palanta:

    int PoliczSumeParuPoczatkowychLiczbPierwszych(int ilu)
    {

    int dodano_pierwszych =0;
    int suma = 0;

    for(int i=0;;i++)
    {
    if(jest_liczba_pierwsza(i))
    {
    suma+=i*i;
    dodano_pierwszych++;
    if(dodano_pierwszych==ilu) return suma;
    }
    }
    }

    > pisanie for(;;) jest ok, uzasadnienie ktora z tych wersji jest lepsa mozna by sie
    moze dopracowac ale to trzebby dluzej
    > pomyslec, normalnie ze zwyklej perspektywy jest to kwestai stylu

    Ze zwyklej produkcyjnej perspetywy jest to kwestia przejrzystosci
    i logicznosci kodu Ty ciezki niedouku!.
    Twoj "styl" to sobie mozesz stosowac w swym domciu/programistycznym
    przedszkolu.
    W pracy za takie cus jak Twoje wypociny zwyczajnie bys dostal
    po d.. na pierwszym review i bylbys zmuszony sie douczyc i poprawic
    albo wylecialbys z roboty (bardziej prawdopodobne).

    Jestem w szoku jak mozna tak dziadowsko pisac po tylu latach obcowania
    z C. Jednak C uczy zlych nawykow (szcegolnie w rekach totalnych
    palantow).

    > to sa jednak detali i nie che mi sie o tym pisac

    Nie. To kwestia _umiejetnosci_, ktorych zwyczajnie Ci brak.
    Zajmij sie epiej toczeniem w drewnie...
    Wiekszy pozytek i mniejsze szkody.

    AK

  • 78. Data: 2019-01-04 14:54:29
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 13:34:50 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > ew s = sum(square(primes(limit(7))))

    swoja droga tak oczywiscie w c mozna pisac, malo kto tak pisze ale ja tak pisze i
    relny kod w c wygladalby tak

    int suma = sum(square(primes(7)));

    funkcja sum

    struct ints { int* beg; int len;}

    int sum(ints l)
    {
    int summa = 0;

    for(int i=0; i<l.len;i++)
    summa+=l.beg[i];

    return summa;
    }

    funkcja square

    ints sum(ints l)
    {
    for(int i=0; i<l.len;i++)
    l.beg[i]=l.beg[i]*l.beg[i];

    return l;
    }

    jest to kod bazujacy na mojej dosyc rewolucyjnej idei chunkow

  • 79. Data: 2019-01-04 15:10:25
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 14:54:30 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    >
    > int sum(ints l)
    > {
    > int summa = 0;
    >
    > for(int i=0; i<l.len;i++)
    > summa+=l.beg[i];
    >
    > return summa;
    > }
    >
    > funkcja square
    >
    > ints sum(ints l)
    > {
    > for(int i=0; i<l.len;i++)
    > l.beg[i]=l.beg[i]*l.beg[i];
    >
    > return l;
    > }
    >
    > jest to kod bazujacy na mojej dosyc rewolucyjnej idei chunkow

    ta dekompozycja (taka dekompozycja jak tu) to w c kwestie pewnego wewnetrznego stylu
    (ktory mozna wypracowac) i ktory ja popieram bo wlasnie zminiejsza on c-ową
    kryptycznosc...napisalem o tym wiecej na clc (np w watku o wynikach tamtejszego
    konkursu dot 'wildcards' chyab sprzed pol roku, tam bylo chyab ciut wiecej uwag o
    tym)

  • 80. Data: 2019-01-04 15:42:27
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 4 stycznia 2019 14:26:51 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    zdizasemblowal to by mi zajelo z 5 dni
    > (a raczej bym sie zrazil bo nie mam zapalu ;c)

    Sprawdziłem (bez dizasemblacji, bo tam to bym się zagubił).

    Wygląda na to, że miałeś rację.
    Zmieniłem test pierwszości na test parzystości (bo ciężko było napisać
    równoważne metody testowania pierwszości)
    Jak sumujemy kwadraty 10000000 liczb parzystych (przechowując sumę
    w zmiennej typu Int32), to w C zajmuje to u mnie ok. 0.04 sekundy,
    a w Haskellu jakieś 2 sekundy, czyli różnica jest nawet dość kolosalna.