  • 11. Data: 2024-02-02 22:55:54
    Temat: Re: Jaki konwerter 5V na 6V?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/02/2024 18:48, Jacek Marcin Jaworski wrote:
    > Dobry wieczór!
    >
    > Mam pomysł, by zamiast dynama użyć sprytnego tel. do zasilania lampek
    > rowerowych.
    > Kabelek USB3->5V już mam. I teraz chcę podnieść te 5V na 6V wymagane
    > przez lampki zasilane dynamem.
    > Po prostu nie wiem który układ wybrać. Dlatego proszę o pomoc.
    > Moim zdaniem im prostszy i tańszy tym lepszy, bo mniejsza strata gdy
    > ktoś by go ukradł.
    >
    > Spokojnego wieczoru!
    > Jacek Marcin Jaworski

    Wyszukaj na dowolnym portalu sprzedazowym/aukcyjnym MT3608

    Kabelki sobie dorobisz.

    c.

  • 12. Data: 2024-02-04 20:32:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Też mam dynamo. Podpiąłem pod podwajacz napięcia i przetwornicę step-down,
    > i zasilam z niej LEDy przez rezystor. Działa od minimalnych obrotów.

    Wcześniej miałem mały żelowy aku 6V i bez podwajacza się ładował od
    prędkości 5km/h do ładowania telefonu z przetwornicą step down dla 5V.
    Okazało się to niewydolne bo 6W to można sobie darować. Jak zmieniłem
    dynamo na 250W to zaraz inaczej :)...oczywiście, że mam potencjometr,
    którym płynnie się obciążam na przetwornicy step down więc opór jest
    regulowany. Szkoda, że nie produkują takich prądniczek 20W bo cena nie
    byłaby wielka a 20W to już kusi. Nie jestem zwolennikiem powerbanków,
    które też się kończą i też trzeba je gdzieś ładować. Wolę własne źródło :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>