  • 1. Data: 2010-03-05 13:26:23
    Temat: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Od: anonim <a...@a...com>

    Pytanie jak w temacie.
    Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    raczej okazyjnie? Prawko zrobiłem, chciałbym coś kupić jak na moje
    możliwości - czyli brak doświadczenia.

  • 2. Data: 2010-03-05 13:30:27
    Temat: Re: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    anonim pisze:
    > Pytanie jak w temacie.

    no, dość precyzyjne pytanie... szkoda, że toyota nie robi motocykli.
    do miasta są nakedy.

    > Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    > raczej okazyjnie?

    okazyjnie. znaczy od wiosny do jesieni.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 3. Data: 2010-03-05 13:36:43
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "anonim" <a...@a...com> wrote in message
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    > raczej okazyjnie? Prawko zrobiłem, chciałbym coś kupić jak na moje
    > możliwości - czyli brak doświadczenia.

    Kup skuter. Serio.

    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2010-03-05 13:42:00
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    "gildor" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > no, dość precyzyjne pytanie... szkoda, że toyota nie robi motocykli.
    > do miasta są nakedy.

    Oraz supermoto lub enduro na opnach szosowych, w miare mozliwosci takze z
    utwardzona zawiecha. Przewaga nad nakedem: nie trzeba przejowac sie
    kraweznikami i dziurami.

    > okazyjnie. znaczy od wiosny do jesieni.

    Przy motocyklu trzeba miec swiadomosc kosztow eksploatacji: moga byc one
    nawet 2-3 krotnie wyzsze niz samochodu (czestotliwosc serwisow, koszt opon i
    innych materialow eksploatacyjnych).

    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2010-03-05 13:44:21
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kefir pisze:
> [...]
    >
    > Oraz supermoto lub enduro na opnach szosowych, w miare mozliwosci takze
    > z utwardzona zawiecha. Przewaga nad nakedem: nie trzeba przejowac sie

    e, specjalnie nie dodałem. kolega nie powiedział, czy lata po dziurach,
    po autostradzie czy przez las.

    nie ma to jak corolla...

  • 6. Data: 2010-03-05 13:47:43
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 05 Mar 2010 14:26:23 +0100, anonim <a...@a...com> wrote:

    > Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    > raczej okazyjnie? Prawko zrobiłem, chciałbym coś kupić jak na moje
    > możliwości - czyli brak doświadczenia.

    Na dojazdy do pracy to jakiś skuter 125 czy 250, tani w eksploatacji,
    chroni przed wiatrem, deszczem i syfem z drogi, prosty w obsłudze. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 7. Data: 2010-03-05 13:48:39
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    anonim pisze:
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    > raczej okazyjnie? Prawko zrobiłem, chciałbym coś kupić jak na moje
    > możliwości - czyli brak doświadczenia.

    Generalnie motocykl może służyć jako codzienny środek transportu. W
    porównaniu z samochodem:

    - więcej czasu zajmuje ubranie się w ciuchy motocyklowe (i rozebranie w
    pracy)
    - mniejszy komfort w przypadku złej pogody - jak przyjedziesz do pracy
    przemoczony, trzeba mieć się gdzie przebrać i powiesić mokre ciuchy, jak
    przyjedziesz spocony po jeździe w korku w pełnym słońcu, to wypadałoby
    się umyć, co się rownież wiąże z przewożeniem zwykłych ciuchów/rzeczy do
    mycia
    - mały zbiornik paliwa = częstsze tankowania = czas
    - zazwyczaj droższa eksploatacja w stosunku do samochodu
    - mniejsze możliwości transportowania rzeczy/osób

    + krótszy czas dojazdów
    + większy fun ;]

    Wychodzi, że się nie opłaca...
    Ja jeździłem codziennie do pracy 15 km najpierw FZ 750, potem FZR 1000.
    To są za duże i za ciężkie sprzęty na jazdę w korkach. Jakbym miał teraz
    tak jeździć, to naked 600 ccm to max, co bym rozważał, ewentualnie
    jakieś supermoto. Dla Ciebie jako początkującego myślę, że 250-500 ccm
    spokojnie wystarczy. Zależy jeszcze czy drogę do pracy masz przez miasto
    czy jednak to jakaś trasa. Jeśli to drugie, to celuj bliżej 500 ccm, dla
    własnego bezpieczeństwa. Na korki 250 ccm wystarczy.

    --
    ganda
    bez moto

  • 8. Data: 2010-03-05 13:55:29
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 05.03.2010 anonim <a...@a...com> napisał/a:
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czy motocykl w ogóle nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, czy
    > raczej okazyjnie? Prawko zrobiłem, chciałbym coś kupić jak na moje
    > możliwości - czyli brak doświadczenia.

    A to zależy od osobistych preferencji każdego przypadku.
    Jeśli to 18km korka, co najmniej godzina autem i potem nie ma gdzie
    zaparkować, to warto, zawsze kiedy się tylko da. Motur użytkowy jest
    mały, lekki, zwrotny, przewidywalny i tani w utrzymaniu.
    Brak doświadczenia to problem, ale tak czy inaczej gdzieś się trzeba
    nauczyć.

    Jak chcesz konkretów napisz więcej.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2010-03-05 13:57:18
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    kakmar pisze:
    > przewidywalny i tani w utrzymaniu.

    yyyy, że jak? przewidywalny i tani?

  • 10. Data: 2010-03-05 14:06:51
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!

    > yyyy, że jak? przewidywalny i tani?

    No wlasnie, czekam tylko az kolega pojdzie za ciosem, poda konkretny model
    i natychmiast lece zanabyc ten 'przewidywalny i tani w utrzymaniu'
    jednoslad.

    weFAQ&v=qvj