  • 81. Data: 2010-03-11 12:20:37
    Temat: Re: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Od: n...@s...com

    On Thu, 11 Mar 2010 06:43:57 +0100, Krzysiek <b...@b...com>
    wrote:

    >wszystko ok. ale czy taki motocykl nadaje sie na codzienne dojazdy do
    >pracy w takiej odległości?

    Wszystko sie nadaje, ale przy kreceniu do 120 bedzie sporo paliwa
    chlac, a jak bedziesz jechac wolno to Cie beda zdmuchiwac tiry.

    >No i jeszcze jedno... jest żona, z którą chciałbym gdzieś na motocyklu
    >wyskoczyć w weekend.

    Zapomnij. v-max spada drastycznie, w dodatku to mocno niewygodne.
    Wiem bo jezdzilem w 2 osoby detkiem :-)
    Raczej celuj w cos o wiekszej pojemnosci.

    pozdr
    newrom
    PS. tak, da sie na detku pojechac na koniec swiata w 2 osoby i z
    namiotem. Tak samo jak mozna tam zajsc na nogach, albo dojechac
    rowerem. Tylko po cholere sie meczyc.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 82. Data: 2010-03-11 15:45:01
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > wszystko ok. ale czy taki motocykl nadaje sie na codzienne dojazdy do
    > pracy w takiej odległości?

    Nadaje się doskonale, jeżeli chcesz mieć wygodnie to kup wersję
    z rozusznikiem bo nie wszystkie chyba mają rozrusznik.

    > No i jeszcze jedno... jest żona, z którą chciałbym gdzieś na motocyklu
    > wyskoczyć w weekend.

    Zależy co rozumiesz przez wyskoczyć w weekend.
    Jeżeli ma to być wyprawa na piknik do lasu to
    nie ma problemu.
    Jeżeli jednak ma to być jazda po autostradach czy drogach
    expresowych to tak jak poniżej koledzy piszą, mogą
    być problemy. Przyznam się szczerze że na DT nie
    robiłem nigdy żadnych poważnych tras, DT to motorek
    do kręcenia się po mieście i okolicy, nie nadaje
    się na wycieczki motocyklowe typu wyjazd na zlot
    z Gdańska do Katowic :-)
    DT125 to nie jest motocykl turystyczny, to poręczny
    terenowy motocykl dla w sumie jednej osoby. Dwie
    osoby siedza na nim bardzo wygodnie, jednak mocy
    mu wtedy z pewnością brakuje.
    Jednak jakoś cieżko mi sobie wyobrazić początkującego
    kierowcę który jedzie z żoną w traskę 200 km. Powiedziałbym
    nawet że to się dobrze nie skończy. 200 km na motocyklu
    to jak 400 km samochodem.
    Traktuj DT125 jako motocykl do jazdy przez max 2 sezony.
    Później zechcesz pewnie coś mocniejszego.
    Może po prostu jedź gdzieś z ogloszenia i sprawdź sobie
    ten motocykl, przejedź się. Wyczuj czy geometria ramy
    Ci pasuje, czy nie czujesz się dziwnie na nim itd.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 83. Data: 2010-03-11 16:07:16
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Przesiadlem sie z DT na EXC 2T i mam zadziwiajaco inne doswiadczenie.

    O ile mnie pamięć nie myli to EXC 2T to ENDURO, a nie CROSS.
    Poza tym EXC to prawie HARD, nie ma tam dozownika oleju itp.
    EXC to inna para kaloszy, to właściwie wyczynowy sprzęt, służy
    chyba raczej do uprawiania sportu, a nie jazdy do pracy po mieście.
    Polecam go jako DRUGI MOTOCYKL dla fana sportów terenowych :-)

    > Przy EXC widac jak dualowym moto jest detek. Fajnym, bardzo fajnym ale
    > dual sportem. Dla poczatkujacego motocyklisty na sezon nauki idealna
    > propozycja (i nie zabija kosztami serwisu jak hard enduro).

    KTM EXC 125 jest niezłe, ma doskonałe zawieszenie, ale też
    wyższą cenę niż DT 125, jest trudniejsze w obsłudze i mniej
    popularne.
    Zobacz ile kosztuje komplet tarcz sprzęgłowych do EXC i do DT.
    Porównaj cenę.Dodam że w EXC tarcze polecą dwa razy szybciej
    nie pytaj mnie dlaczego ... bo nie wiem.

    > Nie mam duzego doswiadczenia z podjazdami, ale zadziwia mnie skad mialaby
    > sie wziasc przewaga DT w tej dziedzinie ?

    W porównaniu z CROSS'ami 2T 125ccm i tylko!
    CROSS'y mają inną charakterystykę silnika, albo podjedziesz
    pod górę jak strzała ...albo staniesz. Na DT125 szczególnie
    początkujący motocyklista, po prostu wdrapie się powoli
    na szczyt nie przesadzając z prędkością.
    Jeżdżę na SUZUKI RM125 i wiem o czym piszę.

    > Owszem detek z dobrym fachowcem zrobi podjazdy o ktore nikt by go nie
    > podejrzewal, ale we wszystkich innych aspektach enduro Detek bierze po
    > glowie od hard enduro, o crossach nie mowiac.

    Ejjjjj .. chyba się nie rozumiemy. DT125 polecam jako
    sprzęt DLA POCZATKUJACEGO MOTOCYKLISTY i o jego
    możliwościach piszę. Początkujący motocyklista
    na mojej RM125 jeździ do pierwszego upadku maksymalnie
    5 minut. Teoretycznie ... bo praktycznie wsiada
    i po odkręceniu manetki już go nie ma.
    Co do crossów ... na których jeżdżę do podjazdy są
    na nich dużo trudniejsze do przejechania niż na HARD ENDURO.
    CROSS to sprzęt na tor, w lesie wymaga już doskonałych
    umiejętności, początkujący motocyklista nie ma
    co szukać w lesie na crosie.

    > Tu jest duzo fajnych info np. o zaworze wydechu.
    > http://dtr125.net/tuningf.htm

    Jeżeli mam być szczery to ten zawór demontowałem z każdej
    DT jaką miałem :-) + planowanie głowicy + inny wydech
    + poszerzenie i polerowanie kanałów ssących + inna
    membrama + inna dysza główna w gaźniku + dodatki
    do paliwa. Miała w granicach 30 KM.

    Wróćmy do tematu: MOTOCYKL DLA POCZĄTKUJACEGO
    MOTOCYKLISTY JEŻDŻĄCEGO DO PRACY. Terenowość
    DT125 to tylko dodatkowy atut i nic ponadto.

    Odnoszę wrażenie że niektórzy myślą iż uważm
    że DT125 to doskonały motocykl do FMX, CROSS i DAKARU :-)
    To oczywiście nieprawda. Uważam jednak że YAMAHA DT 125 to
    najlepszy PIERWSZY MOTOCYKL.
    Ciekawą alternatywą jest zarówno EXC 125 jak któać
    z APRILIA np. Pegaso 125. Aprilie z silnikami ROTAX
    to naprawdę potwory w swojej klasie (cywilne 125'ki)
    standardowo mają ponad 30KM, a trzeba zauważyć że to
    nie crossy.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 84. Data: 2010-03-11 16:09:13
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

    > A powodzenie tez test zadowolone? Ze Szkaradeo jest jedno
    > niebezpieczenstwo : kumple Cie moga na tym zobaczyc i popekac ze smiechu.

    Widzieliście kiedyś silnik SCARABEO?
    To jakaś kosmiczna technologia 2T na wtrysku.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 85. Data: 2010-03-11 16:22:33
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tomy M. pisze:

    > W porównaniu z CROSS'ami 2T 125ccm i tylko!
    > CROSS'y mają inną charakterystykę silnika, albo podjedziesz
    > pod górę jak strzała ...albo staniesz.

    Jak to 2T - sie musisz napedzic przed.

    Ty zrobiles tuning i miales de facto inny motocykl niz 95% tego co jest
    do kupienia w ogloszeniach, co gorsza wiekszosc w ogloszeniach to sa
    sprzety zablokowane.

    > Odnoszę wrażenie że niektórzy myślą iż uważm
    > że DT125 to doskonały motocykl do FMX, CROSS i DAKARU :-)

    No tak dosc emocjonalnie piszesz i sporo osob Cie moglo tak zrozumiec.

    KJ

  • 86. Data: 2010-03-11 16:39:57
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On Mar 11, 1:11 pm, n...@s...com wrote:

    > szes!

    > Nie wiem, nie wnikam w jego sprawy,

    > Smiechem kumpli niema sie co przejmowac, powinienes to doskonale
    > rozumiec jezdzac gaciami :-)

    Gnebili Cie za te krotka przygode? No ta, inaczej skad bys wiedzial. U
    mnie lus, chyba wyszumieli sie na Tobie. Ech, Krakuf ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 87. Data: 2010-03-11 17:43:55
    Od: n...@s...com

    On Thu, 11 Mar 2010 08:39:57 -0800 (PST), Kefir
    <a...@g...com> wrote:

    >Elou!

    helo

    >Gnebili Cie za te krotka przygode?

    No costy, tu chlopaki do rany przyloz!

    >No ta, inaczej skad bys wiedzial.

    np z internatu.

    > U mnie lus, chyba wyszumieli sie na Tobie. Ech, Krakuf ;)

    ech ech ;)

    pozdr
    newrom

  • 88. Data: 2010-03-11 18:20:49
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Jak to 2T - sie musisz napedzic przed.

    Czasami się po prostu nie da, i tutaj wygrywa słabsze
    ale równiejsze ENDURO. Z tym że ja mówię o naprawdę trudnym
    terenie w górach. Jeżdżę głownie "górskie enduro"
    taka jazda ma więcej wspólnego z trialem niż z crossem :-)

    > Ty zrobiles tuning i miales de facto inny motocykl niz 95% tego co jest do
    > kupienia w ogloszeniach, co gorsza wiekszosc w ogloszeniach to sa sprzety
    > zablokowane.

    Seryjna faktycznie jest trochę za słaba, ale dla początkującego
    kierowcy jest OK. Większość motocyklistów zapomnina już jak
    wygląda nauka jazdy na motocyklu, powiedzmy sobie szczerze
    że zdanie na prawko A jest nie trudniejsze niż zdanie na kartę rowerową.
    Prawdziwa nauka zaczyna się później.
    Odnośnie mocy motocykla wychodzę z założenia żę gdy potrafisz
    odkręcać swoją maszynę na maxa bez strachu i bez napytania sobie biedy
    ... to śmialo zmień motocykl na mocniejszy/szybszy.
    Zacząłeś od DT ... gdy wspomnisz to po 200 tys. km dojdziesz
    do wniosku że zacząłeś idealnie. Chciaż na początek najlepszy
    jest motorower.

    > No tak dosc emocjonalnie piszesz i sporo osob Cie moglo tak zrozumiec.

    To prostuję. Yamaha DT 125 to naprawdę fajny motocykl, ale
    w kategoriach PIERWSZEGO MOTOCYKLA. Ciężko w tym segmencie
    znaleźć wdzięczniejszą i bardziej wybaczającą błędy maszynę.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 89. Data: 2010-03-11 18:36:25
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tomy M. pisze:

    > Zacząłeś od DT ... gdy wspomnisz to po 200 tys. km dojdziesz
    > do wniosku że zacząłeś idealnie.

    ekhm... zaczalem od EMW R35 i bylo to 23 lata temu.
    :-)

    Ale w terenie to od DT.

    KJ

  • 90. Data: 2010-03-11 21:24:22
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Tomy M. pisze:
    > Zależy co rozumiesz przez wyskoczyć w weekend.
    > Jeżeli ma to być wyprawa na piknik do lasu to
    > nie ma problemu.

    dokładnie, przez wypad w weekend mam na myśli wyskoczyć gdzieś do 30 km.

    a potem co?