  • 11. Data: 2015-03-28 15:41:21
    Temat: Re: Jaki pierwszy "prawdziwy" aparat
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-03-27 17:50, z pisze:

    > Rzuć jakimś konkretem. Ile?
    > Wychodzi na to że smartfon do 1000 zł i aparat do 1000 zł to jeden
    > karabin. A skoro jeden karabin to znowu wybiorę smartfona z wygody :-)

    Niekoniecznie, za ok. 1200 zł można już kupić przyzwoity kompakt (np.
    Olympus XZ-2).

    > A może samsung k zoom?

    Jak chcesz koniecznie smartfona, to poczekaj na Panasonica CM1, pod
    względem jakości obrazka leje 99% kompaktów dostępnych na rynku, za
    wyjątkiem może Sony RX100 III i Panasonica LX100. No ale wyceniony jest
    znacznie wyżej niż 1000 zł.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2015-03-28 17:15:53
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    On 28.03.2015 17:27, Piotr Kosewski wrote:

    > XZ-2 już od dłuższego czasu nie jest produkowany.
    >
    > W okolicy 1000 zł jest sporo innych kompaktów z małymi sensorami.
    > Pytanie: czy warto?
    > Za 1500 zł można kupić RX100 lub najniższe modele MILC i DSLR
    > (z obiektywem).

    Widziałem wczoraj w Rtv-Euro Panasa GF5 z kitem za 1000 zł, za
    1300 z dodatkowym naleśnikiem 14mm. Może i trochę starszy model,
    ale zawsze to większa matryca i fotki w gorszych warunkach bez
    porównania lepsze niż z kompaktów.
    --
    Nieważne, czy kot jest biały, czy czarny.
    Ważne, żeby znosił jajka.

  • 13. Data: 2015-03-28 17:27:43
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-03-28 15:41, mt wrote:
> [...]

    > względem jakości obrazka leje 99% kompaktów dostępnych na rynku, za
    > wyjątkiem może Sony RX100 III i Panasonica LX100. No ale wyceniony jest

    Ten CM1 jest taki bezsens, że aż trudno uwierzyć, że naprawdę go
    wprowadzają do sprzedaży. Jakość zdjęć może i dobra, ale aparat z tego
    jest fatalny, a smartfon pewnie jeszcze gorszy.

    W cenie CM1 ($1000) można kupić wypasiony kompakt (nawet Panasonic
    LX100) ORAZ przyzwoity smartfon.

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2015-03-28 17:31:30
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-03-28 17:27, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > Pytanie: czy warto?
    > Za 1500 zł można kupić RX100 lub najniższe modele MILC i DSLR

    Które używane z obiektywami typu 18-55/3.5-5.6 nie dają praktycznie
    żadnej przewagi nad kompaktem z mniejszą matrycą i jaśniejszym szkłem, a
    lustro z kitem będzie znacznie większe, więc jeżeli pytający rozważa też
    telefon, to raczej zależy mu na poręczności. Co do RX100, to za 1500 zł
    można kupić wersję I, która już od dłuższego czasu nie jest produkowana
    (podobnie jak XZ-2, więc co to za argument?). Poza tym wersje I i II
    były mocno średnie i ciemne na długim końcu, co przy 20 mpix na matrycy
    1' powodowało, iż dyfrakcja na pełnej dziurze w pozycji tele degradowała
    już obraz.

> [...]
    > jest fatalny, a smartfon pewnie jeszcze gorszy.
    >
    > W cenie CM1 ($1000) można kupić wypasiony kompakt (nawet Panasonic

    Jak ktoś chce mieć jedno urządzenie, które ma zawsze przy sobie to nie
    jest taki bezsens. Cena jest wysoka, ale podobnie wyceniony jest nowy
    Iphone. Pod względem fotograficznym to ten Panas bije na głowę każdy
    inny telefon i większość kompaktów. Poza tym na rynku telefonii ceny
    mają to do siebie, że szybko spadają.

    --
    marcin

  • 15. Data: 2015-03-28 17:57:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

> [...]
    > względem jakości obrazka leje 99% kompaktów dostępnych na rynku, za
    > wyjątkiem może Sony RX100 III i Panasonica LX100. No ale wyceniony

    Chyba na zasadzie takiej, że 99% kompaktów to totalny szmelc. Panasonic
    ma przynajmniej jakiś obiektyw.

    Trzeba jednak zauważyć, że jest to obiektyw stałoogniskowy,
    eq. f = 28 mm. To znacznie ogranicza możliwości zastosowań i cyfrowy
    zoom (nie wiem jak bardzo w praktyce użyteczny) tego nie zmieni.

    RX100 I i wiele lepszych "kompaktów" zje go na śniadanie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2015-03-28 19:10:36
    Od: "KK" <a...@p...onet.pl>

    .pl...

> [...]

    Wychodzi na to że smartfon do 1000 zł i aparat do 1000 zł to jeden
    karabin. A skoro jeden karabin to znowu wybiorę smartfona z wygody :-)

    A czy musi być nówka sztuka? Może jakiś używany bezlusterkowiec m4/3 np.
    olympus e-pl1 można kupić bardzo tanio,
    nawet za 500 zł na alle. A jest to sprzęt dużo lepszy od dowolnej komórki
    czy kompaktów do 1000. Wada to oczywiście mały zoom - 3x.
    Alternatywa to dowolna współczesna lustrzanka, one nawet przy iso 6400 robią
    w miarę akceptowalne zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Krzychu

  • 17. Data: 2015-03-28 22:14:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 19:10, KK pisze:

> [...]
    > komórki czy kompaktów do 1000. Wada to oczywiście mały zoom - 3x.
    > Alternatywa to dowolna współczesna lustrzanka, one nawet przy iso 6400

    Dzięki za info. Myślałem że znajdę coś cokolwiek poręcznego.
    Gabaryty K zooma są do przyjęcia. RX100? Hmm... Panasonic CM1...

    Coś mi się zdaje że poczekam aż Lumie 1020 potanieją do 500 zł :-)
    A potem może w końcu przyjdzie jakiś skok technologiczny :-)

  • 18. Data: 2015-03-29 03:53:33
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-03-28 17:31, mt wrote:
    > Które używane z obiektywami typu 18-55/3.5-5.6 nie dają praktycznie
    > żadnej przewagi nad kompaktem z mniejszą matrycą i jaśniejszym szkłem, a

    Jakto nie?! :o

> [...]
    > można kupić wersję I, która już od dłuższego czasu nie jest produkowana
    > (podobnie jak XZ-2, więc co to za argument?). Poza tym wersje I i II

    Ogarnij trochę rzeczywistość przed takim odważnym komentarzem...
    Sony produkuje wszystkie trzy RX100. To są aparaty z różnych segmentów
    cenowych.

    > były mocno średnie i ciemne na długim końcu, co przy 20 mpix na matrycy
    > 1' powodowało, iż dyfrakcja na pełnej dziurze w pozycji tele degradowała
    > już obraz.

    Bez przesady. Obiektyw w wersjach I i II ma 70/4. Przy takiej przesłonie
    jeszcze nie ma tragedii.
    No chyba że chciałeś taką ogólną prawdę życiową wygłosić, to się
    zgadzam. Dygrakcja degraduje jakość obrazu niezależnie od parametrów...

    > Jak ktoś chce mieć jedno urządzenie, które ma zawsze przy sobie to nie
    > jest taki bezsens. Cena jest wysoka, ale podobnie wyceniony jest nowy

    Jak dla mnie to ten CM1 to jest 10% aparatu i w porywach może z 1/3
    smartfona. "Jednym urządzeniem" bym tego nie nazwał.
    W szczególności CM1 "jest" także telewizorem, wibratorem, latarką
    i tak dalej.
    W tej samej cenie można mieć jeden z najlepszych kompaktów ostatnich
    lat i jakiś zupełnie przyzwoity telefon. Może będą trochę większe,
    ale przynajmniej będą spełniały swoje role.

    > Iphone. Pod względem fotograficznym to ten Panas bije na głowę każdy
    > inny telefon i większość kompaktów. Poza tym na rynku telefonii ceny
    > mają to do siebie, że szybko spadają.

    Pod względem jakości zdjęć - pewnie tak. Tyle że to nie jakość zdjęć
    decyduje o klasie aparatu, a z tego CM1 taki aparat jak ze mnie
    baletnica.

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2015-03-29 14:09:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-03-29 03:53, Piotr Kosewski pisze:

    > Ogarnij trochę rzeczywistość przed takim odważnym komentarzem...
    > Sony produkuje wszystkie trzy RX100. To są aparaty z różnych segmentów
    > cenowych.

    Bredzisz debilu. Wersje I i II nie są już produkowane. Obecnie w
    produkcji jest III, bardzo fajny aparat, ale obecnie kosztuje ok. 2700
    zł. Tyle też kosztowała wersja I jak jeszcze nie było następców. To nie
    są aparaty z różnych segmentów cenowych, po prostu wersja pierwsza
    staniała po wypuszczeniu następców.

> [...]
    > No chyba że chciałeś taką ogólną prawdę życiową wygłosić, to się
    > zgadzam. Dygrakcja degraduje jakość obrazu niezależnie od parametrów...

    Słyszałeś o czymś takim jak limit dyfrakcyjny i plamka Airy'ego czy
    znowu jakieś swoje projekcje przedstawiasz? Limit dyfrakcyjny dla 20
    mpix wynosi f/4.9 (czyli tyle ile mają wersje I i II Soniacza na długim
    końcu) dla matrycy m4/3, dla 1" to będzie jakieś f/3.5.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2015-03-29 16:46:06
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-03-29 14:09, mt wrote:
    > Bredzisz debilu. Wersje I i II nie są już produkowane. Obecnie w

    Ach, to taka kultura wypowiedzi teraz będzie w dyskusji...

    http://store.sony.com/professional-capability/cat-27
    -catid-All-Cyber-shot-R-Series-Cameras

    http://store.sony.com/discontinued-cyber-shot-compac
    t-cameras/cat-27-catid-EOL-Cybershot-Compact-Cameras

> [...]
    > zł. Tyle też kosztowała wersja I jak jeszcze nie było następców. To nie
    > są aparaty z różnych segmentów cenowych, po prostu wersja pierwsza

    Po prostu Sony obniża ceny starszych modeli z biegiem czasu.
    Wszystkie trzy są w produkcji i wszystkie trzy się nieźle
    sprzedają. Możesz sobie to sprawdzić, jeśli nie wiesz.

    > Słyszałeś o czymś takim jak limit dyfrakcyjny i plamka Airy'ego czy

    Słyszałem i doprawdy nie chciałbym schodzić na takie tematy.
    Wiem, że Cię to ogromnie fascynuje (pewnie bardziej niż sama
    fotografia), więc nie chciałbym Cię jakoś niechcący skrzywdzić...

    pozdrawiam,
    PK