  • 11. Data: 2016-02-08 07:16:50
    Temat: Re: Jaki skaner w cenie do 1000 zł
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisałL

    > Na dobrą sprawę wystarczy nawet, przepraszam za słowo, Plustek.

    Do tekstu, czy obrazków wystarczy, ale do slajdów i negatywów już nie.

    > Warto też rozważyć zakup skanera używanego, ale w tym przypadku trzeba będzie
    > kupić wzorzec IT-8 i zrobić profil.

    O co chodzi z tym wzorcem? Kupiłem na All jakiś badziew do negatywów i słabo to
    wychodzi. Pani w zakładzie foto powiedziała mi, że skanowanie negatywów wymaga
    wiedzy na poziomie magistra :) Czy ten wzorzec może coś poprawic?

    Pzdr

  • 12. Data: 2016-02-08 07:18:56
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał:

    Mój kolega odda za darmo półprofesjonalną Agfę ze złączem SCSI gdybyś chciał Ty
    czy ktoś inny.
    Do Agfy było profesjonalne oprogramowanie FotoLook (v. 3.60).
    (W-wa)

    Zgłaszam akces. Co dalej robić?

    Pzdr

  • 13. Data: 2016-02-08 22:18:38
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    JDX napisał:
    > jakiś skaner. Pomyślałem też, że "przy okazji" mógłbym zeskanować trochę
    > starych zdjęć

    To i ja się podepnę.
    ScanMaker i800 Plus to dobre rozwiązanie? Ile warto za niego dać, jeśli
    kupujemy mało "chodzoną" używkę - poność w stanie idealnym?

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 14. Data: 2016-02-09 13:00:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-08 o 07:16, Kamil pisze:
> [...]
    > słabo to wychodzi. Pani w zakładzie foto powiedziała mi, że skanowanie
    > negatywów wymaga wiedzy na poziomie magistra :) Czy ten wzorzec może coś

    Może zdecydowanie poprawić, o ile wie się, co z nim zrobić ;)

    W dużym uproszczeniu chodzi o to, żeby trawa była zielona, a nie
    żółto-brązowa, a teściowa żeby była "ładna" ;)

    Problem to m.in. podświetlenie - lampa z czasem świeci "inaczej", stąd
    co pewien czas kalibrację powtarza się. Ponadto zalecane jest przed
    skanowaniem (oraz profilowaniem) lampę wygrzać.

    Oprócz tego dobrze jest wiedzieć, co to maska (negatyw), czym różni się
    skanowanie negatywu od pozytywu, a czym materiałów kolorowych od cz-b.

    Nie zawsze też najlepsze jest skanowanie w najwyższej rozdzielczości, ze
    względu na interferencje z ziarnem.

    Jest to temat-rzeka, i analogicznie - jak nie każdy zrobi świadomie
    dobre zdjęcie, tak nie każdy zrobi prawidłowy skan, nawet na bębnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2016-02-18 16:34:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    JDX wrote:
    > Moje podstawowe wymaganie to to, że raz na kwartał potrzebuję zeskanować
    > kilka stron jakichś dokumentów. Jako że już nie chcę w tym celu pieprzyć
    > się z aparatem fotograficznym to pomyślałem, że w końcu trzeba by kupić
    > jakiś skaner. Pomyślałem też, że "przy okazji" mógłbym zeskanować trochę
    > starych zdjęć (odbitek, nie negatywów). Mam do wydania 1000 zł i jako że
    > "z powodów religijnych" nie chcę najtańszego szajsu, to poszukuję
    > właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    > V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    V550/V600 będzie jak najbardziej w porządku.
    V370 nie miałem w rękach, więc nie wiem, ale moim zdaniem lepiej brać
    V550 (lub V600) i mieć z głowy, niż kupić V370 i potem żyć z frustracją,
    że wolałby się jednak V550.

  • 16. Data: 2016-03-26 21:25:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-02-03 15:40, JDX pisze:
> [...]
    > szajsu, to poszukuję właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie?
    > Epson V550 albo V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    Będzie / będą w porządku.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/