  • 1. Data: 2016-02-03 15:40:45
    Temat: Jaki skaner w cenie do 1000 zł
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Moje podstawowe wymaganie to to, że raz na kwartał potrzebuję zeskanować
    kilka stron jakichś dokumentów. Jako że już nie chcę w tym celu pieprzyć
    się z aparatem fotograficznym to pomyślałem, że w końcu trzeba by kupić
    jakiś skaner. Pomyślałem też, że "przy okazji" mógłbym zeskanować trochę
    starych zdjęć (odbitek, nie negatywów). Mam do wydania 1000 zł i jako że
    "z powodów religijnych" nie chcę najtańszego szajsu, to poszukuję
    właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

  • 2. Data: 2016-02-03 15:47:28
    Temat: Re: Jaki skaner w cenie do 1000 zł
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-02-03 o 15:40, JDX pisze:
> [...]
    > właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    > V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    Moim skromnym zdaniem wystarczy aż nadto. Również moim skromnym zdaniem
    konieczny jest wzorzec IT-8 i oprogramowanie, które wie, co z nim
    zrobić. VueScan wie.

    P.P.

  • 3. Data: 2016-02-03 18:00:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-03 15:47, Paweł Pawłowicz wrote:
    [...]
    > Moim skromnym zdaniem wystarczy aż nadto.
    Rozumiem, że wystarczy V370

    > Również moim skromnym zdaniem konieczny jest wzorzec IT-8 i
    > oprogramowanie,
    A gdzie w PL można kupić takie wzorce? Widziałem w jakimś zagranicznym
    sklepie - karta 10x15 cm to co najmniej EUR50.

    > które wie, co z nim zrobić. VueScan wie.
    A to zbundlowane ze skanerem może nie wiedzieć? Bo dodatkowe
    oprogramowanie to dodatkowo co najmniej EUR50. W sumie wzorzec plus soft
    wyjdzie tyle co V370. :-)

  • 4. Data: 2016-02-03 18:13:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-02-03 15:40, JDX wrote:
> [...]
    > właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    > V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    Wziąłbym V19. Po co Ci źle działający układ do skanowania negatywów i
    slajdów?

  • 5. Data: 2016-02-03 19:08:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-03 18:13, Uncle Pete wrote:
    [...]
    > Wziąłbym V19. Po co Ci źle działający układ do skanowania negatywów i
    > slajdów?
    Jaki układ? 8-)

  • 6. Data: 2016-02-04 10:45:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    > V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    Próbowałem coś napisać, ale chyba poszło w krzaki, więc krótko jeszcze raz.
    V370 spokojnie Ci wystarczy, dokupiłbym jednak jakieś sensowne
    oprogramowanie do skanowania, VueScan jest tani a ma bardzo szerokie
    możliwości.
    Na dobrą sprawę wystarczy nawet, przepraszam za słowo, Plustek. Warto
    też rozważyć zakup skanera używanego, ale w tym przypadku trzeba będzie
    kupić wzorzec IT-8 i zrobić profil.

    P.P.

  • 7. Data: 2016-02-04 12:52:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    JDX wrote:
> [...]
    > właśnie czegoś w okolicy tego tysiąca. Co polecacie? Epson V550 albo
    > V600 będzie w porządku? A może wystarczy tylko V370?

    Epson V500/550/600. V370 nie warto, chyba że faktycznie tylko do odbitek.

  • 8. Data: 2016-02-04 23:22:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Na dobrą sprawę wystarczy nawet, przepraszam za słowo, Plustek. Warto
    > też rozważyć zakup skanera używanego, ale w tym przypadku trzeba będzie

    Nie przesadzasz z tym wszystkim w przypadku okazyjnego amatorskiego
    skanowania odbitek? Jeżeli uważasz, że nie, dorzuć do listy zakupów
    dobry monitor z kalibratorem.

    Piotr

  • 9. Data: 2016-02-05 02:10:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 4 Feb 2016 23:22:09 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Nie przesadzasz z tym wszystkim w przypadku okazyjnego amatorskiego
    > skanowania odbitek? Jeżeli uważasz, że nie, dorzuć do listy zakupów
    > dobry monitor z kalibratorem.

    Pytaniem jest, jak dobre skany chce mieć.

    [ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby ]
    [ coś zrobić. (JoeMonster.org) ]

  • 10. Data: 2016-02-05 09:31:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mój kolega odda za darmo półprofesjonalną Agfę ze złączem SCSI gdybyś chciał Ty czy
    ktoś inny.
    Do Agfy było profesjonalne oprogramowanie FotoLook (v. 3.60).
    (W-wa)

    -----