  • 11. Data: 2009-01-14 16:28:33
    Temat: Re: Jaki tele ybrać 55-200mm czy 70-210mm ?
    Od: z...@p...onet.pl

    Używam obiektywu Nikkor 4-5,6/70-210 (bez D) z analogowym Nikonem F100, gdzie
    sprawuje się świetnie.
    Niestety nie można tego powiedzieć o współpracy z korpusem cyfrowym (w moim
    przypadku Fuji S5 Pro), gdyż zdjęcia nie grzeszą ostrością.

    Zakupiłem więc Nikkora 55-200 VR, który w połączeniu z korpusem APS-C daje
    zdjęcia o lepszej ostrości i wyższym kontraście. W niektórych sytuacjach może
    ujawnić się winietowanie, niewidoczne zupełnie w przypadku starszego Nikkora.

    Pod względem solidności budowy tych obiektywów lepiej nie porównywać - starszy
    Nikkor jest pod tym względem drastycznie lepszy.
    Ale 55-200 jest za to sporo lżejszy, ma szybszy system AF i dodatkowo
    wyposażony jest w efektywny system VR, co czyni go bardzo przydatnym i
    przyjemnym w eksploatacji.
    W nowszym obiektywie przysłona przymyka się do niemalże idealnego koła,
    natomiast w starszym modelu wyraźnie widoczny jest wielokąt - ma to istotny
    wpływ na odwzorowanie detali w obszarze poza strefą ostrości (ważne szczególne
    w portrecie).

    Zbyszek

  • 12. Data: 2009-01-14 16:31:11
    Od: z...@p...onet.pl

    > co prawda właśnie 50mm sprzedałem na allegro bo
    > sensowność tego obiektywu przy cyfraku jest niewielka

    Jak dla kogo.
    W połączeniu z korpusem APS-C to świetny obiektyw "portretowy".

    Zbyszek

  • 13. Data: 2009-01-14 17:26:49
    Temat: Re: Jaki tele ybrac 55-200mm czy 70-210mm ?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal:

    > [...]
    Prawdopodobnie

    > telecentrycznosc !!!!!!

    Raczej nie przy takich ogniskowych. Brak elecentrycznosci staje sie
    problemem w przypadku krótkich ogniskowych gdy swiatlo pada na matryce pod
    katem znacznie odbiegajacym od prostego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)