    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jakie dyski HDD do domowego serwera?
    Date: Tue, 9 Apr 2024 18:00:01 +0200

    Złożyłem sobie ostatnio nieco mocniejszy komputer, który w zamyśle ma
    pełnić rolę domowego serwera. Całość jest skonstruowana nie na bazie
    typowo serwerowych komponentów, ale części przeznaczonych raczej pod
    konsumencki/gamingowy segment rynku. Niemniej płyta główna (Asus ROG
    Strix B550-F) obsługuje RAID.
    System (Debian) jest postawiony na dysku SSD (M2 NVME). Teraz chciałem
    jeszcze dodać jakiś większy dysk HDD, na dane i media. Docelowo
    chciałbym, żeby znalazły się tam dwa dyski pracujące w trybie RAID-1.

    Serwer ma realizować następujące usługi, przeważnie odpalone w osobnych
    kontenerach dockerowych:
    - Rejestrowanie obrazu z kamer
    - Udostępnianie pewnej przestrzeni dyskowej komputerom pracującym w
    lokalnej sieci
    - Udostępnianie mediów poprzez serwer Plex
    - Niewykluczona jakaś baza danych, na potrzeby zbierania danych z czujników
    - W dalszej perspektywie jakieś elementy systemu automatyki domowej

    Wymogi co do dysku są następujące:
    - Optymalną pojemnością byłoby 16GB
    - Przystosowanie do pracy 24/7
    - Jakość wykonania zmniejszająca do minimum prawdopodobieństwo awarii w
    trakcie lub zaraz po okresie gwarancyjnym
    - W miarę możliwości cicha praca
    - Oczywiście cena też ma znaczenie, ale bez przesady - nie chcę kupować
    najtańszego dysku o tej pojemności, który mi zaraz padnie.

    Jaki model spełniający powyższe wymagania moglibyście polecić?
    I jak to jest z RAID-1? Jeśli kupię najpierw jeden taki dysk, będę mógł
    potem dodać drugi i ustawić mirroring? Czy też konieczne jest
    skonfigurowanie pary dysków na samym początku, zanim zacznę zapisywać na
    nich dane?