  • 31. Data: 2015-10-05 20:33:33
    Temat: Re: Jakie środowisko do C dla Atmegi?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-10-05 16:44, Adam Górski wrote:
    > "Dorosłym" oprogramowaniu ?

    Napisałem "dorosłym" *programowaniu*

    Miałem na myśli średnie i duże systemy, wykorzystujące serwery
    aplikacyjne, liczne biblioteki dziedzinowe, etc.
    A nie dla tego przykładu mruganie ledem na atmelu.

    > Jak używam tego dorosłego oprogramowania to mi włosy na głowie stają.

    Tak jak napisałem: inny target i kwestia "mania" doświadczenia.

    > Ale nie ma co nowej wojny zaczynać.

    Absolutnie nie tak była moja intencja.

    Piotrek

  • 32. Data: 2015-10-05 21:13:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Przecież CDT (http://www.eclipse.org/cdt/) istnieje "od zawsze".

    > - Wymaga chyba 16 procesorów i 128GB ramu żeby działało swobodnie.
    Fakt, zasobożerne jest. Jeśli komuś to nie pasuje to może użyć małego,
    szybkiego i całkiem fajnego Code::Blocks (http://codeblocks.org).
    Aczkolwiek CDT ma lepiej zrobiony interfejs do gdb. Z drugiej strony
    Code::Blocks powinno być fajne dla tych którzy używają też Notepad++
    ponieważ oba narzędzia używają tego samego komponentu edytora (Scintilla).

  • 33. Data: 2015-10-06 12:20:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    slawek wrote:

    > Jeżeli chcesz pomrugać LED to Basic jest ok. Jeżeli napisać mały system
    > operacyjny na Atmegę, to C jest ok. Jeżeli piszesz np. program AI mający
    > kierować samochodem, to C++ jest jedną z opcji.

    Jeśli ktoś się dopiero uczy, to nie ma sensu nauka C, tylko od razu
    C++. Każdy program w C da się skompilować kompilatorem C++ (i powinien
    dać identycznej jakości binarkę), a przybornik dostępnych narzędzi jest
    nieporównywalnie większy. C jest dobrym narzędziem dla legacy code
    leśnych dziadków i jako target dla generatorów kodu. Mając wybór*
    żadnego nowego projektu bym w nim nie zaczynał.

    Pozdrawiam, Piotr

    *) Na wiele platform, np. PIC, kompilatora C++ po prostu nie ma,
    bo producent zamiast ufundować porting GCC upiera się na napisaniu
    kompilatora C samemu, zazwyczaj z żałosnym skutkiem.

  • 34. Data: 2015-10-06 12:35:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > Cholera, czyli mylą się wszyscy deweloperzy linuxa pisząc kernel w
    > czystym C?

    Oni się nie mylą. Baćka Linus im nie pozwolił. :-)
    Z drugiej strony: GCC jest obecnie przepisywany na C++, bo im się
    znudziło odtwarzanie programowania obiektowego w C. Mylą się?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2015-10-06 13:26:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-06 12:35, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > Z drugiej strony: GCC jest obecnie przepisywany na C++, bo im się
    > znudziło odtwarzanie programowania obiektowego w C. Mylą się?
    A to gcc 5 nie jest jeszcze w pełni zrobione w C++? Bo sądziłem, że jest.

  • 36. Data: 2015-10-06 13:42:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-06 12:20, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > *) Na wiele platform, np. PIC, kompilatora C++ po prostu nie ma, bo
    > producent zamiast ufundować porting GCC upiera się na napisaniu
    > kompilatora C samemu, zazwyczaj z żałosnym skutkiem.
    Nie używałem, ale w przypadku PIC32 (czyli MIPS) to ichni kompilator to
    jest, zdaje się, gcc. Natomiast z małymi PIC-ami (np. PIC16) jest kłopot
    bo tam stos jest "sprzętowy" i ma ograniczoną głębokość. Do tego
    architektura 8-bitowa. Więc robienie gcc na tę platformę to IMO
    rzeźbienie w kale. Z drugiej strony to jest sdcc które jakieś małe PIC-e
    wspiera.

  • 37. Data: 2015-10-06 13:51:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > Nie używałem

    I nie używaj, jak nie musisz. Szkoda nerwów. To IMHO będzie
    gwóźdź do trumny PICów, bo ich kompilatory nie rozumieją nawet
    C, a w wersji darmowej mają wyłączoną optymalizację. Wersja
    z pełną optymalizacją (i wciąż spieprzonym parserem/walidatorem...)
    to kilkaset euro na rok. Jak oni zamierzają konkurować z ARMem,
    który od dawna ma znakomity, darmowy kompilator C/C++, to doprawdy
    nie mam pojęcia. Niech się udławią własną chciwością. :-)

    > ale w przypadku PIC32 (czyli MIPS) to ichni kompilator to
    > jest, zdaje się, gcc.

    Mówiłem o PIC16/dspic33E, bo z takimi hobbystycznie mam do czynienia.

    > Natomiast z małymi PIC-ami (np. PIC16) jest kłopot
    > bo tam stos jest "sprzętowy" i ma ograniczoną głębokość. Do tego
    > architektura 8-bitowa. Więc robienie gcc na tę platformę to IMO
    > rzeźbienie w kale.

    Na AVR wyrzeźbili, to i tu by się dało.

    > Z drugiej strony to jest sdcc które jakieś małe PIC-e wspiera.

    Ich XC też wspiera. Tylko nie optymalizuje kodu.

    Pozrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2015-10-06 13:54:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > A to gcc 5 nie jest jeszcze w pełni zrobione w C++? Bo sądziłem, że jest.

    Niewykluczone, dowiedziałem się o tym kilka lat temu i nie
    śledziłem postępów. Jeśli tak jest, to tym bardziej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2015-10-06 16:22:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Oct 2015 12:20:43 +0200, Piotr Wyderski
    > C++. Każdy program w C da się skompilować kompilatorem C++ (i
    powinien

    Słabo znasz C.

  • 40. Data: 2015-10-06 17:05:44
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    > bo producent zamiast ufundować porting GCC upiera się na napisaniu
    > kompilatora C samemu, zazwyczaj z żałosnym skutkiem.

    Na pic32 jest, nawet g++.

    --
    Marek