  • 1. Data: 2010-07-04 17:24:15
    Temat: Jakiego materiału użyć?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Pytanie mam - może przyjdzie coś ciekawego Wam do głowy. Mam wykonane
    miejsce posadu pewnego elementu z tecamidu. W ów posad w sposób ręczny
    od góry wkładany jest detal (odlew aluminiowy, ostre krawędzie). Z racji
    tego że operacja powtarza się w ciągu dnia kilkaset razy, to i sam posad
    bardzo szybko się wyciera i nie "trzyma" w wystarczający sposób detalu.

    Posad wygląda następująco:
    http://img337.imageshack.us/img337/803/img0003xj.jpg
    (problematyczny element posadu ma oczywiście kolor biały).

    Jakiego materiału proponujecie jeszcze użyć by wydłużyć jego żywotność,
    tak by nie trzeba było wykonywać nowego posadu co 3 miesiące...

    --
    michal

  • 2. Data: 2010-07-04 17:54:07
    Temat: Re: Jakiego materiału użyć?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > Jakiego materiału proponujecie jeszcze użyć by wydłużyć jego
    > żywotność, tak by nie trzeba było wykonywać nowego posadu co 3
    > miesiące...

    Napisz co zadecydowało o zastosowaniu poliamidu
    na ten element, to będzie łatwiej.

  • 3. Data: 2010-07-04 18:42:34
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie cef w liscie z dnia 2010-07-04 19:54 napisala
    nastepujace slowa:

    > Napisz co zadecydowało o zastosowaniu poliamidu
    > na ten element, to będzie łatwiej.

    Generalnie dostępność materiału :) Wcześniej posad wykonany był ze stali
    - rozwiązanie nie sprawdziło się ponieważ za często uszkadzały się
    detale. Dlatego poszliśmy w plastik...

    Posad musi nie uszkadzać detali, być odporny na wycieranie i ewentualnie
    wodę.

    --
    michal

  • 4. Data: 2010-07-04 19:34:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > się detale. Dlatego poszliśmy w plastik...
    >
    > Posad musi nie uszkadzać detali, być odporny na wycieranie i

    No to masz odpowiedź. Materiał bardziej miękki od detali będzie
    się niszczył, a twardszy będzie uszkadzał detale.
    Dlaczego nie próbowaliście z aluminium?
    Dostępność duża, cena zbliżona do tworzywa,
    obrabialność nawet lepsza.

  • 5. Data: 2010-07-04 21:18:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 21:34:49 +0200, cef wrote:
> [...]
    >się niszczył, a twardszy będzie uszkadzał detale.
    >Dlaczego nie próbowaliście z aluminium?
    >Dostępność duża, cena zbliżona do tworzywa,

    Sprobowac mozna, ale aluminium sie wyciera.

    A moze guma ?

    J.

  • 6. Data: 2010-07-04 21:40:24
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jakiego materiału proponujecie jeszcze użyć by wydłużyć jego żywotność,
    > tak by nie trzeba było wykonywać nowego posadu co 3 miesiące...

    Koszt na jeden detal to ok 1 grosz. Czy Ty czasami nie chcesz szkłem dupy obetrzeć?

  • 7. Data: 2010-07-05 05:02:47
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    >
    > Jakiego materiału proponujecie jeszcze użyć by wydłużyć jego żywotność,
    > tak by nie trzeba było wykonywać nowego posadu co 3 miesiące...

    Części o podobnym zastosowaniu projektowałem z teflonu i pracuje toto
    latami, szurane kilkaset razy na zmianę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-07-05 06:49:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Jul 2010 07:02:47 +0200, PeJot wrote:

    >Części o podobnym zastosowaniu projektowałem z teflonu i pracuje toto
    >latami, szurane kilkaset razy na zmianę.

    Hm, teflon ostrymi krawedziami skrawa sie dosc dobrze.

    Tekstolitu bym jeszcze sprobowal, o ile ktos to robi jescze :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-07-05 11:26:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 July, 07:49, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, teflon ostrymi krawedziami skrawa sie dosc dobrze.
    >
    > Tekstolitu bym jeszcze sprobowal, o ile ktos to robi jescze :-)

    Pewnie robi, ale niekoniecznie tak się musi nazywać. Generalnie co
    potrzebne, to twarde i miękkie jednocześnie, czyli albo laminat z
    włóknem szklanym, albo płyta z tworzywa z dodatkiem włókna szklanego w
    masie. Albo w drugą stornę: polimerobeton. A kiedyś żyli na świecie
    ludzie co się na drewnie znali, być może to dałoby się zrobić z
    jakiegoś gatunku drewna, odpowiednio przygotowanego. O poliuretanie
    nie mówię, bo to tak oczywiste że pewnie Pytacz spróbował na
    początku...
    Konrad