  • 1. Data: 2018-12-14 15:32:35
    Temat: Jakiej firmy rozrząd
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jakiej firmy rozrząd do Peugeota 1,6hdi?
    Na allegro kompletne zestawy z pompa wody są w cenach ok 200zł "bezfirmowe, 300zł INA
    i SKF. Są tez droższe. Jakie polecacie?
    W lokalnych sklepach te same zestawy o 30% drożnej wychodzą
    Nigdy w swoich autach nie bawiłem się w wymianę rozrządów i auta jeździły bez
    problemu. Teraz jednak chcę wymienić bo auto kupiłem od gościa co ma warsztat
    samochodowy i w cenie zakupu wliczył mi robociznę za wymianę rozrządu filtrów itp.
    tyle że materiały myusze kupic sam. Zestawy filtrów na allegro od 60zł do 250zł. Te w
    okolicach 100-150zł warte coś?

  • 2. Data: 2018-12-14 16:59:56
    Temat: Re: Jakiej firmy rozrząd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > wymianę rozrządu filtrów itp. tyle że materiały myusze kupic sam.
    > Zestawy filtrów na allegro od 60zł do 250zł. Te w okolicach

    Zarówno ina czy skf beda ok. Ja bym nie brał niczego bezimiennego...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 3. Data: 2018-12-14 17:45:50
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-12-14 o 15:32, Kris pisze:
> [...]
    tyle że materiały myusze kupic sam. Zestawy filtrów na allegro od 60zł do 250zł. Te w

    Zaufany mechanik polecił mi komplet INA. Filtry zawsze biorę MANN i nic
    złego się nie dzieje.

  • 4. Data: 2018-12-14 17:48:04
    Od: j...@i...pl

    On 14 Dec 2018 15:59:56 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Zarówno ina czy skf beda ok. Ja bym nie brał niczego bezimiennego...

    Ja bym brał zestaw INA + pompa wody SKF.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2018-12-15 01:28:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2018 06:32:35 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Jakiej firmy rozrząd do Peugeota 1,6hdi?
    > Na allegro kompletne zestawy z pompa wody są w cenach ok 200zł "bezfirmowe, 300zł
    INA i SKF. Są tez droższe. Jakie polecacie?

    SKF trzeba starannie obejrzec i zobaczyc - jest tam napis "made in
    Italy" czy nie ma ...

    J.

  • 6. Data: 2018-12-15 18:15:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Kris pisze tak:

> [...]
    > od gościa co ma warsztat samochodowy i w cenie zakupu wliczył mi
    > robociznę za wymianę rozrządu filtrów itp. tyle że materiały

    To dziwne bo zwykle mechaniory mocno nie zgadzają się na przynoszone
    rozrządy. Nie dają gwarancji. Raz że zakup idzie na ich konto do
    obrotu, dwa mają zaufanie do zestawu (statystyczne) bo ileś tam
    założyli i było ok.

    Z tego co widzę na yt teraz jest moda na pompy wody z metalowym
    wiatrakiem bo niby plastkowe łopatki pękają i odpadają. Mnie nic nie
    odpadło z pompy SKF.

    Należy też wymienić ośki rolek czego wielu nie robi zostawiając stare.
    Zbyt słabe dokręcenie ośki może skończyć się odkręceniem lub
    wystawaniem z bloku. Zbyt mocne dokręcenie napinacza może spowodować
    ścięcie ośki. Także full of zasadzkas.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 7. Data: 2018-12-15 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    > rozrządy. Nie dają gwarancji. Raz że zakup idzie na ich konto do
    > obrotu, dwa mają zaufanie do zestawu (statystyczne) bo ileś tam

    Nie spotkałem się z problemem mechanika któremu przyniosłem markowy
    rozrzad.
    Ale rzeczywiście spotkałem się z sytuacją w której mechanicy odrzucali
    klientów ktorzy przynosza chinszczyzne

    IMO najtanszych rzeczy naprawde nie warto wkładac - to sa chyba czesci
    dla handlarzy.

    Kiedys w warsztacie włozyli mi jakies najtansze swoznie na wahaczach.
    Wytrzymały ponizej 50kkm. LEmfordery wytrzymuje po 300kkm i wiecej.

    Ostatnio w kole wylądowało łozysko SRL (o ile nie myle nazwy).
    Wytrzymało moze 30kkm.
    SKF wytrzymuje własciwie nie wiem ile bo nigdy nie zdarzyło mi sie
    wymieniac dwa razy...

    Ale np klocki hamulcowe czesto wkładam takie z nizszych półek - czesto
    polskie. I nie widze problemu.

    > Z tego co widzę na yt teraz jest moda na pompy wody z metalowym
    > wiatrakiem bo niby plastkowe łopatki pękają i odpadają. Mnie nic nie
    > odpadło z pompy SKF.

    Dokładnie - nigdy nie słyszałem o takich awariach.

> [...]
    > Zbyt słabe dokręcenie ośki może skończyć się odkręceniem lub
    > wystawaniem z bloku. Zbyt mocne dokręcenie napinacza może spowodować

    No przy rozrzadzie dokładnosc jest wazna :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 8. Data: 2018-12-22 19:15:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To dziwne bo zwykle mechaniory mocno nie zgadzają się na przynoszone
    > rozrządy. Nie dają gwarancji.

    A kto powiedział, że w tym przypadku da gwarancję? Napisali tylko, że w
    cenie zakupu wymienią.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz