  • 1. Data: 2018-12-13 19:44:19
    Temat: 450kW szybka ładowarka
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    chyba nie było:

    https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-k
    w-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc
    -bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-k
    w/

    http://tnijurl.com/c314e44dac62/

    Dziś portal Electrive.net poinformował (źródło), że uczestniczył w
    eksperymencie BMW, Porsche, Siemensa, Allego i Phoenix Contact, w ramach
    którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania
    przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym
    napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy
    autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).

    (...)Panamera z baterią 90 kWh - prototyp bez homologacji drogowej -
    osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech
    minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!

    to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w
    sensownym kierunku)

    Łukasz

  • 2. Data: 2018-12-13 20:02:44
    Temat: Re: 450kW szybka ładowarka
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w
    > sensownym kierunku)

    Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
    sieci SN...
    Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to
    znoszą ogniwa.

  • 3. Data: 2018-12-13 20:14:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zasięgu!

    >to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w

    Ma, jesli baterie to wytrzymaja.
    Choc wolalbym poczekac 6 minut i miec 200km zasiegu ... tylko znow -
    czy baterie to wytrzymaja ... a 200km troche malo.

    J.

  • 4. Data: 2018-12-13 20:59:48
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 13:15:23 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Choc wolalbym poczekac 6 minut i miec 200km zasiegu ... tylko znow -
    > czy baterie to wytrzymaja ... a 200km troche malo.

    Jakby to bylo 15 minut polowy zasiegu to bylo by calkiem uzyteczne. Co w praktyce juz
    jest. Czyli mozna zaczac myslec o dlugich podrozach.

    Ale 400kW to sporo. To daje na myslenie jaka pojemnosc energetyczna ma paliwo ciekle
    i ile nam moze brakowac infrastruktury aby to bylo powszechne.

    Warto inwestowac w kopalnie miedzi i aluminium. Bedzie nam wiecej sieci potrzebne.

  • 5. Data: 2018-12-13 21:36:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ddddddddddddd pisze tak:

> [...]
    > maksymalnym napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne
    > publicznie przy autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).

    "the systems can charge both 400 V and 800 V battery systems via cooled
    HPC charging cables from Phoenix Contact. A water-glycol mixture serves
    as cooling liquid. The vehicle charge port is also cooled during energy
    transmission."

    hahaha

    To jeszcze asysta Straży Pożarnej potrzebna ;)

    Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów. Kabel podczepiał Pudzian po
    schabowym w rękawicach kuchennych.

    - Dziń Dobry chciałem zatankować
    - Sory Jestem sam. We dwóch nie podniesiemy kabla. Ale zaraz wróci
    Zenek z KFC. Polecę dobawić glikolu do zbiorniczka i załącze pompy.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2018-12-14 01:57:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 20:02:44 +0100, sirapacz napisał(a):

    > Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
    > sieci SN...

    Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.

    W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
    może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)

    > Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to
    > znoszą ogniwa.

    Tesle mają już spore przebiegi, ludzie ładują z superchargerów i nic złego
    się nie dzieje.

    Tam są tylko pewne ograniczenia szybkiego ładowania - nie można w ten
    sposób ładować akumulatorów do pełnego naładowania i więcej niż ileś tam
    kWh za jednym razem.

  • 7. Data: 2018-12-14 06:43:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.12.2018 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    w-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc
    -bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-k

    Patrząc z innego punktu widzenia, to obserwuję u naszych Miłościwych
    Przywódców połączenie sraczki z zatwardzeniem.
    Z jednej strony UE zakazała żarówek i odkurzaczy większej mocy, a z
    drugiej szaleństwo elektromobilności.
    Nie wiem, co oni tam biorą, ale powinni zmienić towar.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-12-14 07:05:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > drugiej szaleństwo elektromobilności.
    > Nie wiem, co oni tam biorą, ale powinni zmienić towar.

    Ja tylko do logiki się odniosę, bo patrząc z jeszcze innego punktu
    widzenia, to szedłbyś tylko albo w lewo albo w prawo :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-12-14 09:51:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 21:36:50 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów. Kabel podczepiał Pudzian po
    > schabowym w rękawicach kuchennych.

    Bez przesady, kabel o przekroju 120mm2 uciągnie to spokojnie przez
    kwadrans zanim się przegrzeje. A taki kabelek to parówka o średnicy 2cm,
    ze 12kg waży metr. Nie trzeba do tego Pudziana :>

    L.

  • 10. Data: 2018-12-14 10:14:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2018 06:43:00 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > drugiej szaleństwo elektromobilności.
    > Nie wiem, co oni tam biorą, ale powinni zmienić towar.

    Ta wypowiedź dowodzi że brałeś za długo i mózg ci się zlasował :)
    --
    Jacek
    I hate haters.