  • 11. Data: 2010-05-22 18:02:11
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Ku przestrodze...

    Zgłoś do UOKiK to może się pojawi tu:
    http://publikacje.uokik.gov.pl/hermes3_pub/
    lub tu:
    http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php

    Paweł

  • 12. Data: 2010-05-22 18:07:41
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku>

    Dnia Sat, 22 May 2010 09:57:28 -0700, BearBag napisał(a):

> [...]
    > amplituner pod niego podłączone mam. Razem nie biorą wiecej niż 300W.
    > Przecinam kabel przedłużacza, a tam w każdej żyle dwa, może trzy druciki
    > grubości włosa. Myślałem że nie stosuje się w elektryce mniejszych
    > przekrojów niż 0.75mm2. Do tego napis na przedłużaczu - max 3520W przy
    > 230V, przecież on się topił przy dziesięć razy mniejszym prądzie! Dobrze
    > że akurat w domu byłem bo mogło mi zjarać mieszkanie, jeśli ktośby tam
    > podłączył pod niego jeszcze jakiś dodatkowy odbiornik. Broń Boże - jakby
    > żona suszyła włosy przed telewizorem. Reklama - producent polski - firma

    Podobnejjakosci sa fantastycznie tanie kable rozruchowe min. z marketow.

    Zewnetrzna srednica ok 8mm wiec teoretycznie ok :) w srodku, linka o
    przekroju max 0,2mm2
    Do tego "lapki" z jakiejs blachy z zewnatrz pokrytej miedzia.

    Ogolnie rewelacja :)

    A dopoki ludzie beda patrzyli tylko na cene to takie kwiatki beda na
    porzadku dziennym.

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 13. Data: 2010-05-22 18:18:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4bf81cde$0$19163$65785112@news.neostrada.pl,
    Paweł <p...@n...pl> nabazgrał:

    > Zgłoś do UOKiK to może się pojawi tu:
    > http://publikacje.uokik.gov.pl/hermes3_pub/
    > lub tu:
    > http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php

    Ewentualnie Inspekcja Handlowa, lub/i prokuratura ...

    --
    Włodek

  • 14. Data: 2010-05-22 18:30:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Użytkownik "BearBag"
    >
    > Przecinam kabel przedłużacza, a tam w każdej żyle dwa, może trzy
    > druciki grubości włosa.

    Zobacz na drugim końcu czy tak samo.
    Perfidnie oszczędzali czy akurat wada w kablu?

    Robert

  • 15. Data: 2010-05-22 18:38:53
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > A zrób foto, please...

    A tak jeszcze nie zwróciłem uwagi... na izolacji pisze 3x1mm a w
    srodku dwie żyły są. To sie nazywa wiarygodny opis :)

    Tutaj fotki:
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/ka
    b2.jpg
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/ka
    b1.jpg

    Tak jak ktoś pisze wcześniej. Kabel sprawia wrażenie potężnego ale
    miedzi to tam 1/100 przekroju.

  • 16. Data: 2010-05-22 18:49:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    DJ wrote:

    > Niestety, dokonał ingerencji w produkt, więc nici z tego. Chyba że kupi
    > drugi, cały, do "wojowania".

    A dlaczego? Jest zalane, więc widać jak zostało wykonane.

    Waldek

  • 17. Data: 2010-05-22 18:55:45
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    BearBag pisze:
> [...]
    > Przecinam kabel przedłużacza, a tam w każdej żyle dwa, może trzy
    > druciki grubości włosa. Myślałem że nie stosuje się w elektryce

    A wiesz, że współczesne kable, opisane na izolacji 0.75 mm^2 to mają w
    rzeczywistości w porywach może 0.5 mm^2 ? ;)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2010-05-22 18:57:39
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    DJ pisze:

    > BTW - kable porządnych producentów mają zwykle nadruk, lub wytłoczenia,
    > z oznaczeniem kabla, przekrojem, itd. I te napisy są również kiedy kable
    > te są użyte w przedłużaczach. Tylko trzeba wiedzieć żeby na to zwracać
    > uwagę.

    Szkoda czasu na czytanie pierdoł na izolacji. Tam w rzeczywistości jest
    dużo mniej miedzi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2010-05-22 19:36:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-05-22 20:38, BearBag pisze:

> [...]
    b1.jpg

    > Tak jak ktoś pisze wcześniej. Kabel sprawia wrażenie potężnego ale

    Widzę 4 druciki/żyłę, więc wg PRL-owskiej tradycji watowania
    bezpieczników, to jest kabel (bezpiecznik?) 40-Amperowy (10A na drucik) :-D

  • 20. Data: 2010-05-22 20:04:05
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.05.2010 20:55, PeJot pisze:
    > A wiesz, że współczesne kable, opisane na izolacji 0.75 mm^2 to mają w
    > rzeczywistości w porywach może 0.5 mm^2 ? ;)

    Azjaci są z reguły mniejsi od Europejczyków, to może mm^2 jest u nich
    mniejszy :-)
    Takie dziadowskie kable to teraz "standard". Niedawno miałem taki kabel
    zasilający do komputera. Z zewnątrz wyglądał normalnie, tyle że przy
    zasilaczu 300W robił się nieźle ciepły na całej długości. W żyle trzy
    cienkie miedziane nitki :-/

    Pozdrawiam
    Grzegorz