  • 61. Data: 2010-05-26 06:54:37
    Temat: Re: Uważam że chińskie przedłużacze są dobrej jakości
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:60b5.000001cf.4bfbe4b0@newsgate.onet.pl...
    > Jeden 30 metrowy robił przez dwa lata za linię napowietrzną. Po stronie
    > gniazdka
    > świetlówka, grzejnik 1,2kW i chwilowo czajnik 1kW. Po dwóch latach
    > przetarła się
    > o gwóźdź izolacja. Kupiłem taki sam i od roku pracuje prawidłowo. Nic się
    > nie
    > grzeje i nie pali. Przedłużacz pomarańczowy, najtańszy jaki był w
    > markecie.

    Wiesz dlaczego wytrzymał? Bo jak już kiedyś napisałem u chinczyka amperarz
    przekłada się na grubośc izolacji.
    W twoim przewodzie jest gruba izolacja więc wytrzymał. Inną sprawą jest że
    podłączając duze obciążenia płącisz za prad który grzeje nie tylko wodę w
    czajniku ale i ten kabel. Porządny przedłużacz 20m jaki mam sam wykonałem z
    linki 3x1,5mm2. Na końcu wisiała wielokrotnie spawarka inwerterowa.
    Wcześniej miałem marketowe ścierwo na którym nie szło spawać. W środku
    ścierwa lineczka siakieś 3x0,75mm2 ale kabel z zewnątrz tak samo gruby jak
    ten 3x1,5mm2

    Marek

  • 62. Data: 2010-05-26 16:18:50
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > tak ogólnie są ogólne i nazywają się - zwarcie instalacji elektrycznej ;P
    > nawet jak u klienta spalil sie budynek to doszli do obszaru 30x30 m gdzie
    > rozpoczal sie pozar a ze przed pozarem byl zanik napiecia a do budynku nikt
    > nie wchodzil to wpisano zwarcie inst elektrycznej.
    > fakt faktem w tym rejonie było kilka urządzeń na przedłużaczach różnych

    Ja widziałem protokół gdzie bardzo skrupulatnie opisano gdzie i w jaki
    sposób nastąpiło zwarcie. Od tego zależało kto zapłaci za powstałe
    straty a nie były one małe. Ubezpieczyciel włożył wiele wysiłku aby
    znaleźć firmę, której produkt stał sie przyczyną pożaru.

    Paweł

  • 63. Data: 2010-05-26 17:30:54
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-26 18:18:50 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3?=

    > Ja widziałem protokół gdzie bardzo skrupulatnie opisano gdzie i w jaki
    > sposób nastąpiło zwarcie.

    Zapewne był to biegły sądowy o specjalności jasnowidz? ;)))

    > Od tego zależało kto zapłaci za powstałe straty a nie były one małe.
    > Ubezpieczyciel włożył wiele wysiłku aby znaleźć firmę, której produkt
    > stał sie przyczyną pożaru.

    Firma ubezpieczeniowa biedna nie jest, a specjalistów którzy za
    stosowne pieniążki spreparuja odpowiednio rzeczywistość chyba nie
    brakuje.

    --
    DJ

  • 64. Data: 2010-05-26 18:35:09
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2010-05-25 20:17, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Aalf Niemam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak już kiedyś pisałem cały czas (z niecierpliwością) czekam, kiedy
    > trzepanie dywanów będzie wymagało odpowiednich certyfikatów.

    Tak. Dywan i trzepaczka beda atestowane na odpowiednia ilosc decybeli, i
    bedziesz musial w kompletach kupowac.
    Paranoja to malo powiedziane... a najgorszy fakt ze na tym pieknym
    swiecie wcale to nie jest niemozliwe:(

    --
    Ahmed
    - Babciu, nie widzialas moich tabletek, mialy napisane "LSD"?

  • 65. Data: 2010-05-26 21:54:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 20:35:09 +0200, Marcin Gala wrote:

    >Tak. Dywan i trzepaczka beda atestowane na odpowiednia ilosc decybeli, i
    >bedziesz musial w kompletach kupowac.
    >Paranoja to malo powiedziane... a najgorszy fakt ze na tym pieknym
    >swiecie wcale to nie jest niemozliwe:(

    A na zachodzie sa trzepaki ? Nie przypominam sobie ..

    J.

  • 66. Data: 2010-05-27 09:00:43
    Temat: Re: Jako?ć przedłużaczy domowego użytku
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A na zachodzie sa trzepaki ? Nie przypominam sobie ..

    To gdzie się dzieci bawią ? ;-)
    P.G.

  • 67. Data: 2010-05-27 11:44:58
    Od: "Aalf Niemam" <a...@g...pl>

    DJ <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > On 2010-05-26 18:18:50 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3?=

    > Zapewne był to biegły sądowy o specjalności jasnowidz? ;)))

    z duza doza prawdopodobienstwa - a nie nazywal sie kaszpirowski?

    > Firma ubezpieczeniowa biedna nie jest, a specjalistów którzy za
    > stosowne pieniążki spreparuja odpowiednio rzeczywistość chyba nie
    > brakuje.
    dokladnie - w takich przypadkach winny musi sie znalesc wiec sie go
    znajduje, ciekawe czy biegly przeanalizował schemat urządzenia, sposób
    eksploatacji przed zdarzeniem i wskazał ze np kondensator c18 w zasilaczu
    uległ przebiciu co spowodowało wzrost prądu i zapalenie sie diody w
    konsekwencji laminatu i obudowy itp itd
    no chyba że spaleniu uległo tylko to urządzenie

    pomijając przypadki gdzie ewidentnie widać jak i co się spaliło są przypadki
    gdzie spłonie cały budynek/hala wraz z zawaleniem się konstrukcji i tu nie
    masz możliwości dojścia że np zapalił się zasilacz lampki na biurku bo
    zwarto żarówkę a nie zadziałały zabezpieczenia temperaturowe na
    transformatorze co widac na zdjeciu nr....

  • 68. Data: 2010-05-27 17:23:24
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > konsekwencji laminatu i obudowy itp itd
    > no chyba że spaleniu uległo tylko to urządzenie

    Biegły stwierdził, ze przyczyną pożaru był taki mały zasilacz wtyczkowy
    a dokładnie znajdujący się w nim transformator. Niewiele z niego
    zostało. Roszczenia TU zostały skierowane do firmy, która zamontowała
    sprzęt. Ona odbiła piłeczkę do firmy od której go kupiła itd. aż do
    producenta zasilacza. Oczywiście przy okazji sprawdza się wszelkie
    dokumenty np. faktury zakupu, deklaracje CE itp.

    Paweł

  • 69. Data: 2010-05-27 17:27:43
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 25 May 2010 21:39:11 +0200 DJ <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >... a wytrzepany kurz stanowić będzie odpad niebezpieczny w myśl ustawy. ;)

    No i trzeba go będzie dokładnie zebrać, przekazać odpowiedniej firmie
    do utylizacji (no i zapłacić za to), a otrzymaną Kartę Przekazania
    Odpadu przechowywać 5 lat na wypadek jakiejś kontroli ;-)

  • 70. Data: 2010-05-27 21:27:39
    Od: "Aalf Niemam" <a...@g...pl>

    Paweł <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > producenta zasilacza. Oczywiście przy okazji sprawdza się wszelkie
    > dokumenty np. faktury zakupu, deklaracje CE itp.
    i jak się sprawa skończyła?
    u klienta biegły stwierdził "nie można jednoznacznie określić w którym
    miejscu powstało ognisko pożaru. Prawdopodobną przyczyną pożaru było zwarcie
    instalacji elektrycznej /przypuszczalnie zwarcie nastąpiło w urządzeniu xxx
    w miejscu yyy/. Wiadomo jest że przed zdarzeniem miał miejsce zanik napięcia
    trwający ok 2 minut" /urzadzenie bylo na przedluzaczu/
    określono obszar i co, budynek się spalił i zawalił
    być może u ciebie byla mozliwosc rozpoznania
    swoja droga przetestowalem taki zasilacz dziś, zrobiłem mu zwarcie na
    kablach i patrzyłem co bedzie
    zrobił się gorący /normalka/ troche smierdział /bez dymu itp/ potem
    zadziałał bezpiecznik w trafie /termik/ i po akcji. nic nie dymiło, temp
    zasilacza osiagnela ok 70 stopni, po rozlozeniu na laminat przy diodach
    troche sciemnial i pofaudowala sie tasma na uzwojeniach.
    ciekawe co to za zasilacz byl u ciebie, moze jakis producent "daje ciala" to
    warto by bylo wiedziec.