  • 11. Data: 2018-04-26 14:53:47
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 12:03, HF5BS pisze:

    > Najgorsze, że tłuszcza dorośnie i będzie np. projektować nowoczesną
    > technikę, a ja jakoś bym nie chciał, by nowe auto, czy samochód, czy
    > cokolwiek innego, projektowała mi osoba, która nie potrafi odczytać
    > godziny z zegarka ze wskazówkami...

    Rozwiązania techniczne mają to do siebie, że po pewnym czasie
    użytkowania bywają zastępowane nowszymi, czy się to komu podoba, czy
    nie. Trzeba się z tym pogodzić niezależnie jak bardzo jest się
    przywiązanym do tych starych rozwiązań.

    Ja nie mam nic przeciwko, aby mnie wiózł taryfiarz, który nie umie
    powozić konnym powozem, czy aby telefony komórkowe projektowali
    projektanci, którzy nie wiedzą po co pentodzie tyle siatek (ja też nie
    do końca wiem) itd.
    Wskazówki uchowały się może dość długo, ale i na nie przyszła pora.
    To rozwiązanie, w pewnym sensie, nie podobało mi się od zawsze bo według
    mnie powinien być jeden obrót na dobę, a nie dwa. Od dziecka zachodzę w
    głowę jakim cudem wszyscy normalni dali się przekonać do takiego
    nienormalnego rozwiązania.

    > Pozostaje chyba wyrwać się gdzieś w Bieszczady, głęboko w las, parę
    > paneli słonecznych aby mieć energię,

    Nie rozumiem. Chcesz uciekać przed nowoczesnością, a panele...
    A nie łaska lampę naftową.

    > Ja jestem zdegustowany, że świat idzie tak źle, że normalnych coraz
    > mniej,

    Kwestia definicji normalności.
    Chciałbyś żyć wśród ludzi, którzy widząc telewizor zaglądają z tyłu
    gdzie siedzą ci co ich widać - kiedyś to była normalność.
    P.G.

  • 12. Data: 2018-04-26 15:06:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >nie do końca wiem) itd.
    >Wskazówki uchowały się może dość długo, ale i na nie przyszła pora.

    CIagle nie. Zegarki cyfrowe ... sa niemodne :-)
    A w ogole to jakies tanie g* jest - widziales Ty porzadny zegarek z
    cyferkami ?
    Porzadny, czyli taki za 10 tys zl, no od biedy zgodze sie na 1 tys :-)

> [...]
    >według mnie powinien być jeden obrót na dobę, a nie dwa. Od dziecka
    >zachodzę w głowę jakim cudem wszyscy normalni dali się przekonać do

    Pomysl zdaje sie grecki, albo jeszcze wczesniejszy.
    Z tym ze oni dzielili dzien i noc osobno, na 12 rownych godzin.
    Tzn rownych w danym dniu lub nocy, bo z uwagi na przywiazanie do dnia
    lub nocy - nierownych.

    I jakos tak zostalo ... a przeciez zegar sloneczny ma na 12h jakies
    pol obrotu.

    >Nie rozumiem. Chcesz uciekać przed nowoczesnością, a panele...
    >A nie łaska lampę naftową.

    Takie nowoczesne ? przy lampce oliwnej.

    Chociaz ... przeciez HF sie wlasnie boi, ze nam takie lamy postep
    zatrzymaja, nie jest przeciw postepowi.
    No ale skoro tak, to po chce w te Bieszczady wyrywac :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-04-26 15:09:18
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 26.04.2018 o 14:24, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > U nas niestety.

    W 4 albo 6 klasie podstawówki jakieś 30 lat temu to przyśpieszenie
    ziemskie było tak zaokrąglane.

  • 14. Data: 2018-04-26 15:16:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 15:09, BQB pisze:

    > W 4 albo 6 klasie podstawówki jakieś 30 lat temu to przyśpieszenie
    > ziemskie było tak zaokrąglane.
    A 40 lat temu nie było zaokrąglone. :-)

    Robert

  • 15. Data: 2018-04-26 15:20:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 15:06, J.F. pisze:

> [...]
    > cyferkami ?
    > Porzadny, czyli taki za 10 tys zl, no od biedy zgodze sie na 1 tys :-)

    Myślisz, że jak pokolenie nie znające się na wskazówkach będzie dorosłe
    to zegarki wskazówkowe nadal będą modne?
    P.G.

  • 16. Data: 2018-04-26 15:21:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > W 4 albo 6 klasie podstawówki jakieś 30 lat temu to przyśpieszenie
    > ziemskie było tak zaokrąglane.

    Ja nie pamiętam czegoś takiego, ale 30 lat tamu to byłem "trochę" po
    podstawówce ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2018-04-26 15:30:23
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 26 Apr 2018 05:27:06 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > No i wcale taki czytelny nie jest. Musi miec konkretny rozmiar, a wskazowki takie
    cienkie. Cyfrowy widac duzo lepiej, no i pewnie tanszy jest...

    Nie zgodzę się.

    Zegar elektroniczny przekazuje cyferki. Odczytanie czasu z takiego zegara,
    wymaga najpierw "zdekodowania" tych liczb.

    Zegar wskazówkowy przekazuje "informację o czasie" bezpośrednio, z
    pominięciem kodowania do poziomu cyferek. Kodowanie musisz przeprowadzić
    dopiero w momencie, gdy chcesz poznać godzinę. "Aktualna godzina" to nie to
    samo, co "informacja o czasie".

    Informacja z zegara wskazówkowego jest o wiele bardziej "pierwotna" -
    korzystania z takiego zegarka w pewnym stopniu można nauczyć nawet małe
    dzieci, które jeszcze nie potrafią liczyć ("pójdziemy do parku, jak
    wskazówka dojdzie do góry").

    Zrób sobie eksperyment - na przystanku autobusowym/peronie kolejowym znajdź
    osobę, która właśnie popatrzyła na zegarek, i zapytaj jej "która godzina".
    Na bank będzie musiała popatrzeć jeszcze raz. Bo patrząc na zegarek nie
    pobierasz informacji o godzinie, tylko pobierasz informację "jeszcze nie"
    albo "już czas".

    Poza tym - na zegarku wskazówkowym, wbrew pozorom, łatwiej jest wykonywać
    działania na czasie. Jezeli jest 8:48, to która będzie godzina za pół
    godziny? Normalnie musisz dodawać i odejmować, przy zegarku wskazówkowym
    wystarczy, że sobie zwizualizujesz przesunięcie wskazówki po tarczy.

    Może trochę nie na temat, ale polecam zrobić prosty eksperyment, który
    fajnie pokazuje sposób działania naszego mózgu: w ciemnym pokoju popatrz w
    kierunku zegara na ścianie i *na ułamek sekundy* zaświeć światło -
    informacja o tym, "która jest godzina" dotrze do twojej świadomości dopiero
    w 2-3 sekundy po tym, jak już światło zgaśnie.

    --
    Yakhub

  • 18. Data: 2018-04-26 15:33:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W 4 albo 6 klasie podstawówki jakieś 30 lat temu to przyśpieszenie
    > ziemskie było tak zaokrąglane.

    Podczas mojej edukacji g zawsze było 9,81 - szedłem starszym,
    archaicznym programem :).

    Skojarzenie z g. To jest autentyk. Nie wiem czy już kiedyś nie pisałem.
    Działo się mniej więcej w 1990r. Żona uczyła matematyki na polibudzie.
    Studentowi z jakiegoś obliczenia wyszło (tg x)/tx. Skrócił t z t, x z x
    i zostało mu g. Na pytanie co to jest student stwierdził: Chyba
    przyspieszenie ziemskie.
    P.G.

  • 19. Data: 2018-04-26 15:42:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ja nie pamiętam czegoś takiego, ale 30 lat tamu to byłem "trochę" po
    >podstawówce ;)

    Ja troche pamietam, ale to zawsze bylo "w zaokragleniu przyjmiemy 10".

    A dzis - jakies testy gimnazjalne czy maturalne, i bez żadnej żenady
    przyjmuja we wzorcowym rozwiazaniu g=10.
    Tak sie dzieciaki teraz uczy.

    Podobnie wiele przepisów zaklada ze 1 bar = 0.1MPa, choc to akurat
    popieram.

    Ciekawe jak sobie Brytyjczycy ze swoim psi radza - w przepisie to juz
    dosc istotne - jesli wymaga sie proby 0.5 MPa, to czy moze byc 72 psi,
    73 psi, 72.5 psi,
    czy musi byc 72.519 psi.
    A potem to samo w druga strone - napisza sobie 73psi, to czy wystarczy
    0.5MPa czy jednak 0.5033 :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-04-26 15:44:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Myślisz, że jak pokolenie nie znające się na wskazówkach będzie
    >dorosłe to zegarki wskazówkowe nadal będą modne?

    IMO - jeszcze dlugo tak.
    wszak te cyfrowe zegarki sa juz ze dwa pokolenia, a jak widac - ciagle
    te ze wskazowkami sa ladniejsze :-)

    No chyba, ze sie gusta zmienia - tanie, plastykowe g*, ale z
    diamentami :)

    J.