  • 1. Data: 2016-10-01 13:11:26
    Temat: Jednopłytkowiec z 1G ethernet
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Potrzebny mi komputerek jednopłytkowy pod Linuxa, z gigabitowym eternetem.
    Jest niby Banana Pi, ale nie wiem jak z oprogramowaniem do niego - nie
    chcę się bawić w kompilację, bo to zajmuje kupę czasu, a projekt jest
    "na wczoraj".

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2016-10-01 13:26:07
    Temat: Re: Jednopłytkowiec z 1G ethernet
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 1 października 2016 13:11:27 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
> [...]
    > Jest niby Banana Pi, ale nie wiem jak z oprogramowaniem do niego - nie
    > chcę się bawić w kompilację, bo to zajmuje kupę czasu, a projekt jest

    jest up board:
    http://www.up-board.org/specifications/
    można miec za okolice 600pln.

  • 3. Data: 2016-10-01 14:04:10
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-10-01 o 13:11, Mirek pisze:
> [...]
    bawić w kompilację,
    > bo to zajmuje kupę czasu, a projekt jest "na wczoraj".

    Np. A20-OLinuXIno-LIME2:
    https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/A20/A20-OL
    inuXIno-LIME2/open-source-hardware

    do kupienia w Polsce:
    http://shop.kristech.pl/p/88/508/a20-olinuxino-lime2
    -a20-olinuxino-komputery-jednoplytkowe.html

  • 4. Data: 2016-10-01 14:49:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-01 13:11, Mirek wrote:
    > Potrzebny mi komputerek jednopłytkowy pod Linuxa, z gigabitowym eternetem.

    A co zamierzasz robić co wymaga przerzucania 100MB/sek?

  • 5. Data: 2016-10-01 15:25:58
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > A co zamierzasz robić co wymaga przerzucania 100MB/sek?

    Chodzi o testowanie połączenia, Czasem nawet nie koniecznie przy takim
    paśmie, ale żeby link "wstał" na 1Gbit.
    Banana Pi M2+ wydaje mi się kuszące - bardzo kompaktowe i nawet może bez
    karty pamięci się obejdzie.
    Oprogramowanie widzę jest bez problemu - tylko jakoś dziwnie stronę
    zorganizowaną mają.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2016-10-01 15:36:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-01 15:25, Mirek wrote:
    > Chodzi o testowanie połączenia, Czasem nawet nie koniecznie przy takim
    > paśmie, ale żeby link "wstał" na 1Gbit.

    Nie wystarczy switch 1G?

  • 7. Data: 2016-10-01 16:02:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > karty pamięci się obejdzie.
    > Oprogramowanie widzę jest bez problemu - tylko jakoś dziwnie stronę

    Mam banana pi i jego proc nie da rady zając całego pasma. U mnie
    chodziła (padła karta pamięci) dystrybucja debiana bananian, można
    traktować jak zwykłego debiana.
    Poczytaj to:

    http://linux-sunxi.org/Sunxi_devices_as_NAS#Benchmar
    king_.2F_Identifying_bottlenecks

    Bez karty pamięci się nie obejdzie, można załadować system z SATA ale
    uboot musi być na karcie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-10-01 16:06:58
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Nie wystarczy switch 1G?

    Ale wtedy pozbawiam się możliwości testowania pasma powyżej 100MBit, po
    za tym liczy się kompaktowość i mobilność. W moim przypadku czasem
    końcówka sieci jest w szczerym polu w skrzynce, albo na słupie - lepiej
    jest wyjąć małe, bateryjne urządzenie z kieszeni i podpiąć.
    Pomiar będzie się odbywał z drugiej strony z laptopa - zwykle w bardziej
    cywilizowanych warunkach. Myślałem też o czymś małym z wyświetlaczem -
    było by wygodniejsze od laptopa i co równie ważne: robiło by większe
    wrażenie na kliencie, ale na szybko będzie po prostu laptop.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2016-10-01 16:09:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 01.10.2016 o 16:02, AlexY pisze:

    > Mam banana pi i jego proc nie da rady zając całego pasma.
    Iperf nie da rady? To trochę kiszeczka.

    > Bez karty pamięci się nie obejdzie, można załadować system z SATA ale
    > uboot musi być na karcie.

    Kiszeczka nr2.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2016-10-01 17:10:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-01 16:06, Mirek wrote:
    > Ale wtedy pozbawiam się możliwości testowania pasma powyżej 100MBit

    B-Pi tez się nie pobawisz. Nawet generowanie bajtów "z niczego" typu
    iperf na 1G nie daje rady. Ten port jest tam troche na wyrost.