  • 1. Data: 2009-03-23 01:01:43
    Temat: Jednostka centralna dedykowana do obróbki video i motion graphics zbudowana na AMD Dragon
    Od: micz <m...@y...com>

    Witam!

    Chciałbym kupić za około 2500 jednostkę centralną z przeznaczeniem do
    obróbki video (Adobe Premiere CS lub CS4) i do motion graphics (Adobe
    After Effects CS3 lub CS4), opartą na platformie Dragon AMD.
    Zaznaczam, że nie należę do Overlockerów (nie znam się ani ani).
    Szperałem trochę i udziergałem taką listę:

    PROCESOR: AMD Phenom II X4 940 (Black Edition)
    http://www.gral.pl/preview/AMD/AMDPhenomIIX4940BOX3_
    0GHzQuadCore6MB125WAM2BlackEdition_51_print.php?p=0

    PŁYTA GŁ: Gigabyte MA790GP-DS4H
    http://www.gral.pl/preview/Gigabyte/GigabyteMA790GP-
    DS4H790GXVGADUALDDR2-1066SATA2RAIDFWGBLANATX_65_prin
    t.php?p=0

    PAMIĘCI: DDR2 4096MB 800MHz Kingston HyperX (2x 2048MB) CL4
    http://www.gral.pl/preview/Kingston/DDR24096MB800MHz
    KingstonHyperX2x2048MBCL4_62_print.php?p=0

    DYSKI: WD2502ABYS Raid Edition (2 szt. - RAID 0)
    http://www.gral.pl/preview/WesternDigital/WD250GBSAT
    A_30016MBWD2502ABYSRaidEdition_59_print.php?p=0

    DVD: Samsung SH-S223F SATA
    http://www.gral.pl/preview/Samsung/SamsungSH-S223FAl
    lWriteSATAOEMBlack_95_print.php?p=0

    ZASILACZ: 400W Corsair CMPSU-400CXEU (Fan 120mm)
    http://www.gral.pl/preview/Corsair/Zasilaczdoobudowy
    ATX400WCorsairCMPSU-400CXEUFan120mm_74_print.php?p=0

    OBUDOWA: Asus TA-863 Czarna
    http://www.gral.pl/preview/Asus/AsusTA-863Czarnabezz
    asilacza_69_print.php?p=0

    Całość na [www.gral.pl] wyniosła 2693 (polecacie gdzieś taniej?)

    Co sądzicie o tym zestawie? Szczególnie interesuje mnie kwestia
    zasilacza oraz sprawa zinegrowanej na płycie grafiki - czy lepiej
    kupić jakąś tańszą płytę (może za jakieś 180 zł) i porządnego Radeona
    z serii 4800, czy pozostać przy takim układzie jaki zaproponowałem
    (przypominam chodzi głównie o obróbkę video). Generalnie - co sądzicie
    także o reszcie podzespołów?

    Gwoli ścisłości - mam jeszcze na stanie jeden HDD Seagate ST3500320AS
    500GB sATA II 32MB do wykorzystania (alternatywa dla tych dwóch WD?).

    Czekam na każdą ciekawą opinię. Dzięki i pozdrawiam. Micz

  • 2. Data: 2009-03-23 17:10:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    micz pisze:
> [...]
    > http://www.gral.pl/preview/AMD/AMDPhenomIIX4940BOX3_
    0GHzQuadCore6MB125WAM2BlackEdition_51_print.php?p=0
    Przeczytaj sobie kilka recenzji serii "black edition". W streszczeniu
    "bez sensu" - drogi, niewielki wzrost wydajności, dla zboczeńców, grzeje
    się jak cholera, amd wypuściło go "bo i tak znajdą się głupi którzy to
    kupią, by być lepszym od syna sąsiada".

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-03-24 01:14:23
    Od: micz <m...@y...com>

    On 23 Mar, 18:10, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > "bez sensu" - drogi, niewielki wzrost wydajności, dla zboczeńców, grzeje
    > się jak cholera, amd wypuściło go "bo i tak znajdą się głupi którzy to

    Czyli polecasz bardziej Phenoma II 920 - bo jest bardziej wyważonym
    zakupem (w kwestii cena/wydajność), czy w ogóle odradzasz Phenomy?

  • 4. Data: 2009-03-24 08:11:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    micz pisze:

    > Czyli polecasz bardziej Phenoma II 920 - bo jest bardziej wyważonym
    > zakupem (w kwestii cena/wydajność), czy w ogóle odradzasz Phenomy?
    Odradzam wszystko z serii "black edition". A co wybierzesz w zamian - to
    już twoja sprawa. Aczkolwiek w moich osobistych odczuciach (i paru
    testach np w matlabie, ale to mocno zależy od aplikacji) i7 wychodzi
    znacznie wydajniej niż phenom.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-03-25 22:47:04
    Od: micz <m...@y...com>

    On 24 Mar, 09:11, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > już twoja sprawa. Aczkolwiek w moich osobistych odczuciach (i paru
    > testach np w matlabie, ale to mocno zależy od aplikacji) i7 wychodzi

    Tyle że najtańszy i7 (920) wychodzi jakieś 150-300 zł drożej :/ Ale
    uściślając - chodzi ci o fakt, że Phenom z Black Edition nie jest
    dobrze zbalansowany pod kątem wydajność/cena?

  • 6. Data: 2009-03-26 14:37:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    micz pisze:

    > Tyle że najtańszy i7 (920) wychodzi jakieś 150-300 zł drożej :/ Ale
    > uściślając - chodzi ci o fakt, że Phenom z Black Edition nie jest
    > dobrze zbalansowany pod kątem wydajność/cena?
    Tak. To niejako fabrycznie "overclokowany" procesor, który co prawda ma
    gwarancje pracy przy takich parametrach, ale grzeje sie jak diabli,
    efektu przy tym niewiele więcej dając, a za nazwę cena jest jaka jest.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173