  • 1. Data: 2009-03-22 21:58:55
    Temat: 300cd/m2 vs 400 cd/m2
    Od: "martae" <m...@h...com>

    Witam. Prosze o informacje czy warto doplacac do monitora o jasnosci
    400cd/m2? Dokladnie chodzi o monitor 24". Upodobal mi sie PHILIPS 240SW9FS.
    Szukam obudowy ktora jest szara lub srebrna - niestety monitor ma stednia
    jasnosc w stosunku do innych - prosze o Wasza opinie.

    me.

  • 2. Data: 2009-03-22 22:13:07
    Temat: Re: 300cd/m2 vs 400 cd/m2
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 22-03-2009 o 22:58:55 martae <m...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > Szukam obudowy ktora jest szara lub srebrna - niestety monitor ma stednia
    > jasnosc w stosunku do innych - prosze o Wasza opinie.

    Zdecydowanie nie. Mam monitor o jasnoci 250 cd/m2 ustawiony na 10% i jest
    OK.
    400 cd/m2 to żarówa...

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-03-22 22:13:49
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 22:58:55 +0100, martae napisał(a):

    > Witam. Prosze o informacje czy warto doplacac do monitora o jasnosci
    > 400cd/m2?

    Nie warto. Chyba, że będziesz pracował pod gołym niebem w pełnym słońcu w
    okularach przeciwsłonecznych.

    > Dokladnie chodzi o monitor 24". Upodobal mi sie PHILIPS 240SW9FS.
    > Szukam obudowy ktora jest szara lub srebrna - niestety monitor ma stednia
    > jasnosc w stosunku do innych - prosze o Wasza opinie.

    300 cd/m2 - typowa jasność. Na ogół problemem jest zbyt duża jasność, co
    utrudnia pracę wieczorem przy umiarkowanym oświetleniu. Niedawno był tu
    wątek o zbyt jasnym Philipsie.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-03-22 22:27:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zdecydowanie nie. Mam monitor o jasnoci 250 cd/m2 ustawiony na 10% i jest

    Skąd wiesz, że to jest 10%?

    zyga

  • 5. Data: 2009-03-22 22:40:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kubuś Puchatek pisze:

    > Zdecydowanie nie. Mam monitor o jasnoci 250 cd/m2 ustawiony na 10% i jest
    > OK.
    > 400 cd/m2 to żarówa...

    400 to jest chyba maksymalna jasnośc i można ustawić na 10%, a nawet na 0.

    Mam taki monitor, ale 19.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-03-22 22:42:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

> [...]
    >
    > 300 cd/m2 - typowa jasność. Na ogół problemem jest zbyt duża jasność, co
    > utrudnia pracę wieczorem przy umiarkowanym oświetleniu. Niedawno był tu

    Już dzięki piszącym tutaj unormowałam sobie jasność i ostrość, a gamma na
    najmniejszym :-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-03-22 22:45:09
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 22-03-2009 o 23:27:36 Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał(a):

    > Skąd wiesz, że to jest 10%?
    >
    > zyga

    Z menu OSD monitora.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-03-22 23:06:29
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Z menu OSD monitora.

    Hahahah!
    A kontrast masz na ile ustawiony 353:1?
    Ona jest w % czy 1-100?

    Dopóki nie zmierzysz nie będziesz wiedział ile jest.
    Ta skala w % może być przeróżna.

    zyga

  • 9. Data: 2009-03-22 23:53:23
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 23-03-2009 o 00:06:29 Zygmunt M. Zarzecki
    a.com> napisał(a):

    > Hahahah!
    > A kontrast masz na ile ustawiony 353:1?

    W ogóle nie mam możliwości regulacji kontrastu, zresztą nawet jakby jakieś
    przyciski do tego były, to w monitorze o który pyta się założycielka wątku
    (PHILIPS 240SW9FS) nie miałoby to najmniejszego sensu.

    > Ona jest w % czy 1-100?

    "Ona" czyli jasność? W procentach [1].

    > Dopóki nie zmierzysz nie będziesz wiedział ile jest.
    > Ta skala w % może być przeróżna.
    >
    > zyga

    Gdy po zmierzeniu okaże się, że jest to nie 10% a 12.734% to coś to
    zmieni? Do czegoś ta wiedza mi będzie potrzebna? Chodzi o to, że te całe
    400cd/m2 to sporo za dużo, potrzebne jedynie po to, aby w reklamie móc
    pochwalić się kontrastem dynamicznym 10000:1 (bigger! better!).

    Pozdrawiam
    Kamil

    [1] choć głowy za to nie dam.

  • 10. Data: 2009-03-23 06:26:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    animka wrote:
    > 400 to jest chyba maksymalna jasnośc i można ustawić na 10%, a nawet na
    > 0.

    A na "0" kontrast spada o 90%, a kolory staja sie pozolke. :) Na to trzeba
    uwazac, a nie na maksymalna jasnosc, ktora w pewnym sensie jest
    marketingowa sciema (zreszta jak polowa innych parametrow).

    Choc znam takich, ktorzy na takim monitorze pracuja z jasnoscia bliska
    maksymalnej i (chyba...?) jest im z tym dobrze.

    k,