    Subject: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Netx <n...@g...pl>
    Date: Tue, 28 Aug 2018 21:09:08 +0200

    W dniu 2018-08-28 o 13:11, ń pisze:
    > W recenzjach monitorów można trafić na oceny "obraz się poprawił dopiero po
    wymianie kabla HDMI na lepszej jakości" czy podobne.
    > Ale jak odróżnić dobre kable od złych kupując przez internet?

    O ile przez HDMI idzie sygnał cyfrowo (a tak chyba jest) to nie ma
    lepszych i gorszy kabli HDMI jeśli chodzi o jakość obrazu. Co najwyżej
    obraz nie będzie wyświetlany. Możliwe zresztą że HDMI ma jakiś bit
    parzystości blokujący przetwarzanie jeśli nie zgadza się przekaz cyfrowy.

    To tak jakby szukać najbardziej audiofilskiego dysku do przechowywania
    mp3/flac/wav. Są to formaty cyfrowe i nie znaczenia nośnik. W
    przeciwieństwie do kaset magnetofonowych, płyt winylowych gdzie sygnał
    zapisano analogowo i jakość nośnika ma wpływ na sygnał.

    > Ten problem dotyczył zresztą już kabli analogowych d-Sub (VGA)

    Mogę uwierzyć że kabel analogowy może mieć jakiś wpływ na obraz.