  • 11. Data: 2014-07-26 10:11:02
    Temat: Re: Kablologia macana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 20:33:46 +0200, BartekK napisał(a):
    > Temperatura obiektu, a jego emisja podczerwieni (co badasz kamerą i
    > pirometrem) to dwie oddzielne sprawy, w zasadzie mocno zależne od tego
    > jak ciało jest daleko od "ciała idealnie czarnego" oraz ile/jakiej

    A tu jeszcze moze byc inna sprawa - drut goracy, a izolacja
    przezroczysta dla podczerwieni. Izolujac jednoczesnie przeplyw ciepla
    bezposrednio.

    Tak czy inaczej - skalibrowac na kawalku kabla w znanej temperaturze.

    J.

  • 12. Data: 2014-07-26 10:44:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-07-26 o 09:52, Marek pisze:
    > chwalono
    > wyciągnie
    > na
    > ceramiczne.
    >
    > Na Discovery ze sto razy to pokazywali, chyba przy okazji programu o
    > katastrofie Columbii.
    > Gość z pieca wyjmuje świecący od temp. sześcian z tego materiału o wym.
    > na oko 5x5x5 cm i chwyta go od razu palcami ale za krawędzie a nie za
    > boki. Zawsze się zastanawiam czemu cwaniak tylko za krawędzie łapie.

    Nie było to z "okazji" jakiejś katastrofy tylko ogólnie, prezentacja
    technologii
    15 sekund szukania:
    http://www.wykop.pl/link/1527525/prezentacja-plytki-
    ktora-wykorzystuje-do-pokrycia-promow-kosmicznych/

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2014-07-26 10:53:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-07-25 20:20, Lisciasty pisze:
    > Podejrzewam, że kamera
    > i pirometr przekłamują, albo operator
    > jest gamoniem i jeszcze nie ogarnia sprzętu.

    I jedno i drugie. Kabel czarny, powinien mieć wysoki współczynnik
    emisji. Dla pewności można kabel pomalować czarną matową farbą lub
    posłużyć się zwykłą *szmacianą* czarną izolacją; dla obydwu wsp. emisji
    ok. 0.97. I zadbaj o to by słońce nie oświetlało bezpośrednio badanego
    obiektu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2014-07-26 10:56:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.07.2014 o 01:07 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

    > co jest logiczne, biorąc pod uwagę, że białko ścina się w 80'C.
    Białko się ścina w 42st.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2014-07-26 13:20:41
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    > co jest logiczne, biorąc pod uwagę, że białko ścina się w 80'C.

    Białko ludzkie powyżej 42 st. C.
    Skóra i nerwy stanowią barierę ochronną która ma ostrzec pacjenta
    że za chwilę może strzelić sobie kuku.

    Pozdr. TC

  • 16. Data: 2014-07-26 17:46:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 26.07.2014 09:52, Marek pisze:
> [...]
    > na oko 5x5x5 cm i chwyta go od razu palcami ale za krawędzie a nie za
    > boki. Zawsze się zastanawiam czemu cwaniak tylko za krawędzie łapie.

    Przecież są bardziej wychłodzone. W dodatku chwytając za krawędzie łapie
    bardziej punktowo niż gdyby złapał płaską powierzchnię. Przekrój
    kontaktu mniejszy więc strumień ciepła też.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2014-07-27 19:04:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

    > Białko się ścina w 42st.

    Niektóre najdelikatniejsze białka w mózgu. Temperatura 70 stopni
    Celsjusza to temperatura w której denaturyzacji ulega większość białek -
    w tym praktycznie białka wszystkich bakterii chorobotwórczych w stadium
    aktywnym (niestety formy przetrwalnikowe potrafią to przetrwać)...

    Tak więc temperatura powyżej 42 stopni nie jest grożna dla skóry
    ludzkiej - tu nawet 60 stopni, o ile powoli narastające - nie czyni
    krzywdy. 70 stopni pozostawia już uszkodzenia termiczne (tak w granicach
    pierwszego stopnia jeśli nie za długo).

    --
    Darek

  • 18. Data: 2014-08-05 22:58:46
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sat, 26 Jul 2014 10:53:02 +0200, PeJot <P...@n...pl> napisał:

> [...]
    > posłużyć się zwykłą *szmacianą* czarną izolacją; dla obydwu wsp. emisji
    > ok. 0.97. I zadbaj o to by słońce nie oświetlało bezpośrednio badanego

    Czarny barwnik w izolacji nie jest czarny dla dalekiej podczerwieni.
    Najczesciej plastiki sa przezroczyste dla podczerweinie i to co widizisz
    kamera ir to temperatura miedzi pod izolacja a to co macasz to temperatura
    wierzchu izolacji. Kalibracja nie ma tu az takiego znaczenia, chociaz emisyjnosc
    metali (zwlaszcza np aluminium) bywa niska

    --
    pozdrawia
    yorgus