  • 1. Data: 2011-04-30 14:28:22
    Temat: KiCAD - netlista
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

    Od jakiegos czasu probuje pracowac z KiCADem. Program od poczatku mi sie
    spodobal, bo mimo swoich bogatych możliwosci jest darmowy.
    Po zakonczeniu rysowania schematu uzupelnilem go recznie o footprinty
    uzytych elementow (w edytuj element->Obudowa). Po wygenerowaniu netlisty i
    wczytaniu jej do pcbnew zglaszany jest komunikat o tym, ze footprinty nie sa
    widoczne, mimo, ze wystepuja one w uzytych bibliotekach z katalogu
    KiCAD\share\modules (co widzialem w edytorze tych bibliotek).
    Programy eeschema i pcbnew maja ustawione potrzebne biblioteki.
    Jak sobie z tym poradzic?
    Z gory dziekuje za pomoc.

    Jacek M.

  • 2. Data: 2011-04-30 16:28:59
    Temat: Re: KiCAD - netlista
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-30 16:28, Jacek M. pisze:
> [...]
    > Po zakonczeniu rysowania schematu uzupelnilem go recznie o footprinty
    > uzytych elementow (w edytuj element->Obudowa).

    A w netliście jest widoczna ta obudowa? Powinna być wyświetlona po
    dwukropku za wartością elementu. Pytam bo ja nie definiuję obudowy we
    właściwościach elementu na schemacie. W widoku netlisty, z prawej strony
    strony jest przewijalna lista wszystkich footprintów dostępnych przez
    pcbnew.
    Podświetlam jakiś element w lewej liście a potem znajduję dla niego
    footprint w prawej liście i dwuklikiem przyporządkowauję go do elementu.
    Nie mam problemów z wczytaniem obudów.

> [...]
    > KiCAD\share\modules (co widzialem w edytorze tych bibliotek).
    > Programy eeschema i pcbnew maja ustawione potrzebne biblioteki.

    Czasami na początku zdarzało mi się, że w pcbnew dodawałem biblioteke
    przez Ustawienia>Biblioteka>Dodaj. Zapisywałem w projekcie a po ponownym
    włączeniu znowu tych bibliotek nie było. Podobnie było w konfiguracji
    Eeschema i CvPcb. Okazało się, że przyczyną był błąd w pliku projektu
    (KiCad/doc/Nazwa/Nazwa.pro) Przy tworzeniu nowego projektu generowała mi
    się jakaś bardzo duża wielocyfrowa liczba przy parametrach version.
    Występują one cztery razy dla poszczególnych bloków pliku pro. Po
    zamianie na version=1 nie miałem już problemów.

    MD

  • 3. Data: 2011-04-30 19:03:43
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A w netliście jest widoczna ta obudowa? Powinna być wyświetlona po
    > dwukropku za wartością elementu.

    Prawdopodobnie generujesz netlistę w innym formacie niż ja, bo jedyne
    dwukropki jakie są u mnie w pliku to te w zapisie godziny
    tworzenia pliku i przed listą dołączonych footprintów. Ja używam domyślnego
    formatu netlisty, czyli pcbnew.

> [...]
    > się jakaś bardzo duża wielocyfrowa liczba przy parametrach version.
    > Występują one cztery razy dla poszczególnych bloków pliku pro. Po zamianie

    Analizując teraz plik netlisty zauważyłem, że w przypadku większości
    elementów zamiast nazwy footprinta widnieją znaki "D?".
    Spróbuję dodać footprinty do netlisty przy pomocy programu cvpcb (podobnie
    jak robi to Mario). Odezwę się po testach.
    Jacek M.

  • 4. Data: 2011-04-30 23:13:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Analizując teraz plik netlisty zauważyłem, że w przypadku większości
    > elementów zamiast nazwy footprinta widnieją znaki "D?".

    ...a może nie nadałeś elementom odpowiednich nazw?? Tzn. nie
    ponumerowałeś ich?? I to D? to oznaczenie, nie obudowa...

    Konop

  • 5. Data: 2011-04-30 23:57:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-30 21:03, Jacek M. pisze:
> [...]
    > dwukropki jakie są u mnie w pliku to te w zapisie godziny
    > tworzenia pliku i przed listą dołączonych footprintów. Ja używam domyślnego

    Miałem na myśli widok netlisty w jej edytorze czyli w CvPCB otwieranym
    po dwukliknięciu pliku nazwa.net w menadżerze projektu.

    MD

  • 6. Data: 2011-05-01 05:46:53
    Temat: Re: KiCAD - netlista ZAKOŃCZENIE
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

    > Miałem na myśli widok netlisty w jej edytorze czyli w CvPCB otwieranym po
    > dwukliknięciu pliku nazwa.net w menadżerze projektu.

    Nie zrozumiałem Cię i to ja się pomyliłem, szukając dwukropka w złym
    miejscu.
    Oczywiście po narysowaniu schematu przeszedłem wszystkie etapy projektowe.
    Ponumerowałem elementy przy użyciu przycisku w eeschema. Następnie
    sprawdziłem poprawność połączeń D.R.C. i dopiero wtedy wygenerowałem
    netlistę.
    Problem udało mi się rozwiązać po ściągnięciu i zainstalowaniu nowszej
    wersji pakietu KiCad. Wersja z 2010-05-05 generowała błędy o których
    pisałem. Nowa wersja z datą 2011-04-29 już ich nie generuje.
    Wielkie dzięki dla kolegów Konop i Mario za pomoc. Mam nadzieję, że dalej
    będzie już dużo lepiej.

    Jacek