  • 1. Data: 2011-04-30 14:59:49
    Temat: 100-pinowy STM32 i zewnętrzny RAM
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Czy ktoś przerabiał temat podłączania zawnętrznej pamięci SRAM do
    mikrokontrolera np. STM32F103VE (100 pin)?? Generalnie, niby się da, a
    niby się da, ale schematu na oczy nie widziałem... Dla nie znających
    problemu - 100 pinowe obudowy nie mają wyprowadzonych kilku linii
    adresowych i trzeba pracować w trybie "muxed" tzn. ze współdzieloną
    magistralą "adresowo-danową" :)
    Z jednej strony w 'Application Note AN2784' piszą, że 100-pinowy procek
    może obsłużyć NAND Flash albo NOR Flash, nie ma słowa o SRAM, zaś z
    drugiej strony w 'STM32F10xxx Reference Manual' piszą dwojako. W jednym
    miejscu (21.5.1 External memory interface signals) wyszczególniają
    sposoby podłączenia pamięci NOR Flash w trybie muxed i nonmuxed, zaś
    pamięci RAM tylko jako nonmuxed. W innym (21.5.2 Supported
    memories and transactions) wymieniają "PSRAM (muxed I/Os
    and nonmuxed I/Os)"...
    I teraz jestem w kropce, nie mam pojęcia czy da radę to pożenić czy
    nie?? Próbował ktoś? Widział ktoś takie rozwiązanie? Będę wdzięczny za
    jakiekolwiek info na ten temat. Jeśli to działa, to w sumie schemat
    jestem w stanie narysować na podstawie tych danych, choć jakby ktoś
    podesłał sprawdzonego gotowca, to też byłbym wdzięczny.

    A w ogóle w tej dokumentacji jest bałagan... w jednym miejscu używają
    słowa "bank" do określenia 4 banków pamięci (podział ze względu na typ
    pamięci). Czyli Bank1 do NOR Flash, 2 i 3 do NAN Flash, a 4 do "PC Card"
    jak to nazywają. Gdzie indziej wyróżniają 4 banki jako 4 banki pamięci
    RAM w banku 1 ;)... i potem jak widzę "bank 1" to nie wiem, o który im
    chodzi...

    Konop