  • 11. Data: 2009-11-21 17:43:55
    Temat: Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Czyli jakieś nowe zwierzę ;)
    > Człowiek jednak uczy się przez całe życie ;)

    Raczej stare zwierzę. Dawniej właśnie produkowano takie akumulatorki, miały
    tylko mniejszą pojemność. Potem konkurencja (czytaj chińczyk) wymusiła
    produkcję
    lepszych i tańszych. Tańsze to one są, ale praw fizyki nie da się
    przeskoczyć więc "lepszość" to naginanie parametrów (tak jak wzmacniacze o
    mocy wyjściowej 1000W PMPO) lub podciąganie jednych parametrów kosztem
    drugich. W tym przypadku to zwiększenie pojemności kosztem samorozładowania
    i rezystancji wewnętrznej.
    Eneloopy to taka prawdziwa "swojska kiełbasa" :-)

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2009-11-23 09:18:16
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 18:43:55 +0100, Desoft napisał(a):

    [ciach]
    >W tym przypadku to zwiększenie pojemności kosztem
    > samorozładowania i rezystancji wewnętrznej.
    > Eneloopy to taka prawdziwa "swojska kiełbasa" :-)

    Z tą niską rezystancją Eneloop'ów to bym nie przesadzał.
    Przy prądzie rzędu 1.7A napięcie naładowanego pakietu ~4.3V i są całkiem
    ciepłe.

    Pozdrawiam:
    Bo(o)t_manager

  • 13. Data: 2009-11-23 12:22:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > [ciach]
    >
    > Z tą niską rezystancją Eneloop'ów to bym nie przesadzał.
    > Przy prądzie rzędu 1.7A napięcie naładowanego pakietu ~4.3V i są całkiem
    > ciepłe.

    Zmierzyłem swój:
    Napięcie luzem 1,35V (akumulator ładowany jakieś dwa miesiące temu -
    nieużywany - posiadam go conajmniej trzy lata)
    Obciążony prądem 1,9A utrzymuje napięcie 1,2V raczej niezauważyłem coby się
    robił ciepły.
    Zgadzam się, że Eneloopy nie są akumulatorkami wysokoprądowymi - w
    paluszkach to raczej dedykowane. Kiedyś też był z tym problem i jako
    wysokoprądowe zalecano pastylkowe.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2009-11-23 22:29:02
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 13:22:48 +0100, Desoft napisał(a):

    [ciach]
> [...]
    > Zgadzam się, że Eneloopy nie są akumulatorkami wysokoprądowymi - w
    > paluszkach to raczej dedykowane. Kiedyś też był z tym problem i jako

    A jak długo robiłeś test? Ja ponad 20 minut. Może mój komplet jest
    felerny? Wiem że się mocno zdziwiłem widząc te wyniki.

    --
    Bo(o)t_manager

  • 15. Data: 2009-11-24 20:41:11
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > [ciach]
    >
    > A jak długo robiłeś test? Ja ponad 20 minut. Może mój komplet jest
    > felerny? Wiem że się mocno zdziwiłem widząc te wyniki.

    Tak długo nie mierzyłem. Z mojego wynika że ma 80momów rezystancji
    wewnętrznej.
    Moc wydzielana w akumulatorze to 0,15V * 2A = 300mW - za mało na grzanie.

    --
    Desoft