  • 21. Data: 2002-04-24 16:40:09
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: bler <m...@b...eu.org>

    > Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    > Chodzi mi o nazwiska i adresy.

    1. po co Ci nazwiska i adresy? pozwiesz do sądu?

    > Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej
    > zasadzie działa IRCnet.

    2. no sa serwery i klienci, serwery sie lacza ze soba a klienci do
    nich. polecam lekture rfc1459 i 2010 - 2013 z
    sunsite.icm.edu.pl/pub/doc/rfc

    --
    M.

  • 22. Data: 2002-04-24 18:25:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <X...@1...110.120.9> bler napisał(a):

    > 1. po co Ci nazwiska i adresy? pozwiesz do sądu?

    Z dresami do nich pojedzie.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 23. Data: 2002-04-24 22:02:41
    Od: Marcin Wojtczuk <r...@b...pl>

    begin Samotnik quotation:

    > Z dresami do nich pojedzie.

    Czemu z dresami ? Nie sądzę żeby chcieli kupić ;-)
    Nie mam zamiaru nigdzie się ruszać - chodziło o to czy Ci ludzie są
    powszechnie znani. Teraz wiem, że nie są i stąd takie poczucie
    bezkarności.

    --
    [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
    begin This is not an attachment, if you think it is - don't tell anyone

  • 24. Data: 2002-04-24 22:02:52
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    "Lukasz Trabinski" <l...@l...wsisiz.edu.pl> napisał...

    > Czyli wygląda mniej więcej tak, jakby wyglądał ircnet bez restrykcji?

    Nie, wyglada jak ircnet, bo poziom dyskusji niewiele ma wspolnego z
    restrykcjami.

    SF

  • 25. Data: 2002-04-24 22:03:09
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ? [OT, *sigh*]
    Od: vrv <s...@p...onet.pl>

    Rozumiem, ze to jest argumentacja za tym, zeby zrobic z tym pozadek? bo wg
    mnie masz 100% racje.. powinines miec mozliwosc wyjechania nawet czolgiem na
    gasienicach!

  • 26. Data: 2002-04-24 22:03:20
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > /stats o nazwaserwera.irc.pl

    Raczej /admin nazwaserwera.irc.pl
    /stats o daje tylko maski adresów ircopów. Część z nich może być
    nieaktualna. Osoba wskazana poleceniem /admin ma dostęp do konfiguracji
    ircserwera i może zakładać/zdejmować K: linie.

    Zresztą NTG. Właściwa grupa to pl.irc

    --
    Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
    mailto:p...@p...pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755

  • 27. Data: 2002-04-24 22:03:28
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    miab wrote:

    > A kto placi?

    Te serwery stoją na komputerach uczelnianych (przynajmniej krakow.irc.pl i
    warszawa.irc.pl).

  • 28. Data: 2002-04-24 22:03:40
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Aguirre wrote:

    > Ale prawdziwy problem leży gdzie indziej - pracownicy uczelni
    > zajmujący się administrowaniem IRCnet-em i NEWSami tracą
    > bezproduktywnie czas (swój i maszyn). Czas za który płaci podatnik.
    > Nawet jeśli robią to "po godzinach" - wykorzystują infrastrukturę
    > króra w założeniu ma służyć wymianie informacji naukowych
    > a nie pogaduchom "o dupie maryni".

    Żeby tylko pogaduchami... Jak studiowałem na AGH na studiach dziennych, to
    pewien admin (nie powiem kto) oglądał sobie stronki z gołymi panienkami. A
    dla studentów było to zakazane.

    > Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem umożliwiającym
    > funkcjonowanie IRCnetu na zdrowych, rynkowych zasadach jest jego
    > pełna komercjalizacja.

    Niekoniecznie. Lepiej byłoby już zrobić porządek na uczelniach, ale to może
    być trudne. Komercjalizacja ... niebardzo. Mogą być duże lagi, splity i
    desynchy z zagranicą, gdy coś się będzie działo z Polpakiem (ircserwery są
    podpięte do sieci uczelnianych).

  • 29. Data: 2002-04-25 13:31:14
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Paweł Świrek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Te serwery stoją na komputerach uczelnianych (przynajmniej krakow.irc.pl i
    >warszawa.irc.pl).

    Czyli Pan placi, ja place, czyli my placimy;)

    miab

  • 30. Data: 2002-04-25 13:31:38
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Wed, 24 Apr 2002 11:14:52 +0000 (UTC),
    Aguirre <-...@t...pl> pisze:

    > Nie, tu się mylisz. Znaczna część łączy dostępowych i serwerów
    > o których mówisz, utrzymywana jest w sieciach uczelnianych za pieniądze
    > podatników - w tym również moje.
    > Pieniądze na utrzymanie łączy, serwerów i ich administratorów
    > pochodzą z puli przeznaczonej na działalność edukacyjną i naukową.
    > Moim zdaniem trudno o większe marnotrawstwo publicznych środków
    > - i z tym właśnie należałoby zrobić w końcu porządek.

    Proces jaki sobie uruchomisz na koncie nie jest procesem publicznym.
    Jak sobie uruchomie na uczelni ircd to jest to mój ircd.
    Jarzysz już? To, że mój proces jest publiczny i że ma wielkie
    powodzenie to nie Twoja brocha.

    > Nawet jeśli robią to "po godzinach" - wykorzystują infrastrukturę
    > króra w założeniu ma służyć wymianie informacji naukowych
    > a nie pogaduchom "o dupie maryni".

    Dlatego w ranach ograniczenia pogaduch "o dupie maryni" oraz
    ograniczeniu ruchu dostałeś K:

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <