  • 1. Data: 2009-05-08 13:59:47
    Temat: Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Wlasnie odebralem od kuriera paczke z HDD kupionym w sklepie
    internetowym. Paczka nie jest zniszczona, tylko obawiam sie jednego -
    sklep bardzo kiepsko zapakował ten dysk twardy - nie byl nawet w tym
    plastikowym korytku na dyski twarde :(
    Po prostu zapakowany w woreczek z folii antystatycznej, i wlozony do
    znacznie wiekszego kartonu, wypelnionego kawalkiem styropianu i
    scinkami. Ogólnie dysk w srodku troche latal luzem :/

    Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
    wstrzasy, uderzenia?
    Jak taki HDD mozna przetestowac?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-05-08 15:45:08
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
    wstrzasy, uderzenia?
    - TAK
    Jak taki HDD mozna przetestowac?
    -chkdsk.exe, partitnio magic ...

    Pozdrawiam
    Rafal

    ja tez
    nornik

  • 3. Data: 2009-05-08 18:26:58
    Od: "Normanex" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    Tak sie pakuje dyski plastikowe pudełki nic nie daje

    Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
    wstrzasy, uderzenia?
    Peweni tak ale plastikowe pudełko nic tu nie daje (nie przezywaj człowieju)

  • 4. Data: 2009-05-08 20:13:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.05.2009 15:59, Rafal M pisze:
> [...]
    > internetowym. Paczka nie jest zniszczona, tylko obawiam sie jednego -
    > sklep bardzo kiepsko zapakował ten dysk twardy - nie byl nawet w tym

    Jak myślisz, a jak obchodzi się obsługa z dyskami transporto-
    wanymi w jakichś większych partiach albo dostarczanymi w ma-
    łych partiach do małych sklepów ze sprzętem komputerowym? ;)

    Dysk z zaparkowanymi głowicami ma całkiem niezłą wytrzymałość.
    Poza tym przez pierwszy miesiąc i tak należy testować jego
    niezawodność, bo najczęściej wtedy "pada" właśnie -- nieza-
    leżnie od tego, co przeszedł w transporcie.

    PS. Czemu kupowałeś w sklepie internetowym? Przy obecnych
    cenach dysków wątpię, by różnica w cenie w stosunku do
    zwykłego, niezbyt drogiego sklepu przekroczyła jakieś
    30-40 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-05-08 20:37:44
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Maj, 22:13, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > PS. Czemu kupowałeś w sklepie internetowym? Przy obecnych
    >      cenach dysków wątpię, by różnica w cenie w stosunku do
    >      zwykłego, niezbyt drogiego sklepu przekroczyła jakieś
    >      30-40 zł.

    Zawsze tak kupuje. Po za tym co za roznica, do malego sklepu
    komputerowego ten dysk tez najczesciej jedzie kurierem.

    Po prostu po raz pierwszy dysk do mnie przyjechal tak kiepsko
    zabezpieczony - latal luzem w pudelku :/

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-05-09 00:08:40
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 8 May 2009 06:59:47 -0700 (PDT),
    Rafal M <r...@g...com> screamed:
> [...]
    > scinkami. Ogólnie dysk w srodku troche latal luzem :/
    >
    > Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie

    Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
    atrybut udostępnia).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 02:07:45 user up 12067 days, 14:02, 1 user, load average: 0.09, 0.38, 0.06 ]

    Virus detected! P)our chicken soup on motherboard?

  • 7. Data: 2009-05-09 00:13:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    > Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu?

    Masz SMARTa. Dyski są odporne -- 2.5 calowe są odporniejsze od 3.5 calowych.
    Zanim zaczniesz z niego normalnie korzystać, niech popracuje z 300 godzin.
    Ja teraz mam zabawę z nowym dyskiem. Pisze z błędami, choć trochę już
    przeżył -- 95 godzin niemal ciągłej pracy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-05-09 11:33:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur M. Piwko" s...@b...pl

    > Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
    > atrybut udostępnia).

    A który HDD to ma?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-05-09 12:17:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 9 Maj, 02:08, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
    wrote:

    > Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
    > atrybut udostępnia).

    W jaki sposob to mozna odczytac? W BIOSIe, czy jest jakies
    oprogramowanie do tego?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-05-09 12:33:33
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    On 9 Maj, 02:08, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    > W jaki sposob to mozna odczytac? W BIOSIe, czy jest jakies
    > oprogramowanie do tego?

    np. speedfan, hdd health

    --
    B.G