  • 1. Data: 2009-05-07 20:50:02
    Temat: zasilacz - co jest grane?
    Od: geos <g...@n...invalid>

    witam, mam następujący problem. w zasilaczu fortrona chciałem założyć
    gniazdo i wtyk, tak aby można było łatwo wymienić wentylator
    (oryginalnie wentylator był podłączony bezpośrednio do płytek drukowanych).

    1. rozkręciłem zasilacz
    2. przeciąłem dwa przewody wentylatora
    3. zamontowałem gniazdo po jednej stronie przeciętego przewodu, wtyczkę
    po drugiej i spiąłem
    4. skręciłem zasilacz

    po podłączeniu do płyty głównej i naciśnięciu przycisku zasilania mam
    następujący objaw: uruchamia się wiatrak na procesorze, wiatrak w
    zasilaczu, ale sam komputer nie. nie można również wyłączyć zasilania
    przez dłuższe przyciśnięcie przycisku zasilania -- pomaga dopiero
    wyłączenie przełącznikiem na obudowie zasilacza.

    sprawdziłem płytę z innym zasilaczem -- działa.

    czy coś mogło się uszkodzić podczas tej prostej operacji? jakieś
    zwarcie? czy objawy są charakterystyczne dla jakiegoś rodzaju
    uszkodzenia elektroniki zasilacza?

    może ktoś z Was miał podobny problem i znalazł rozwiązanie? będę
    wdzięczny za sugestie -- może można coś pomierzyć i zdiagnozować?

    pozdrawiam,
    geos

  • 2. Data: 2009-05-08 07:42:11
    Temat: Re: zasilacz - co jest grane?
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "geos" <g...@n...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. przeciąłem dwa przewody wentylatora
    > 3. zamontowałem gniazdo po jednej stronie przeciętego przewodu, wtyczkę po

    znaczy co zwarcie zrobiłeś ?

    jeżeli nie, to sprawdz czy na odwrót nie podłączyłeś wentylatora