  • 91. Data: 2018-06-03 12:49:45
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 12:43, Janusz pisze:

    > Nie zgodzę się, sytuacja jest zbliżona do tego że jedziesz główną,
    > zwalniasz aby wpuścić
    > z podporządkowanej, a gdy się auto wysunie to dajesz gaz i mówisz że
    > wymusił
    > pierwszeństwo, i kto wtedy winien? oczywiście ten z podporządkowanej
    > ale jak masz kamerę to można udowodnić że tak nie do końca.

    I to się nazywa "wtargnięcie"? Ludziki nie odróżniają przejścia od
    przejazdu i roweru od pieszego.

    > Na nagraniu dość wyraźnie widać że rowerant startuje w momencie jak auto
    > już ma wjechać na pasy

    Przejazd. Nie pasy. A potem się dziwić, ze całkiem niezerowy procent
    kierowców jest przekonanych że rowerzyści na przejazdach powinni zsiadać
    z rowerów.

    > ciekaw jestem na co on liczył bo ze był lekkomyślny
    > to widać.

    Też jestem ciekaw.

    Shrek

  • 92. Data: 2018-06-03 12:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > pedalarza

    bez urazy ale kazdy, nawet najsensowniejszy argument wypowiedziany w
    takiej formie skazuje cie na łatke osoby nie godnej prowadzenia
    dyskusji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 93. Data: 2018-06-03 13:38:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2018 o 04:48, s...@g...com pisze:

    > Bo przejazdy dla rowerow i ustalenie ich pierwszenstwa na nich jest zlym
    rozwiazaniem. Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a kierowcy nie dosc
    ze czesto nie widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie maja szansy zareagowac jak juz
    jedzie i nawet go widac.
    100% racji.
    Problem widzę tylko w tym, że efekty rzadko kiedy są zgodne z intencją.
    W imię tak zwanego bezpieczeństwa dostajemy często zamiast ułatwienia
    życia kolejny kaganiec ewentualnie dupochron dla "tfurców" przepisów.
    Dodatkowo jest silna tendencja aby rozum i rozsądek zastąpić procedurami
    i przepisami, co od razu budzi mój sprzeciw.
    Jacek

  • 94. Data: 2018-06-03 13:56:21
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No ok ale rowerant czekał, auto zwolniło, ale widzi że ten czeka
    > to jedzie dalej i wtedy rowerant wpierdala mu się przed maskę,
    > wg mnie jest to wtargnięcie .
    >
    > Janusz

    W omawianym przypadku rowerzysta miał pierwszeństwo,
    bo wjeżdżając na przejazd był po prawej stronie nadjeżdżającego samochodu.
    Pojazd nadjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo,
    o ile znaki nie zmieniają tego.

  • 95. Data: 2018-06-03 14:14:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2018 o 13:56, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W omawianym przypadku rowerzysta miał pierwszeństwo,

    Nie rozumiesz że nie o tym mowa?
    To przeczytaj tyle razy ile trzeba, żebyś zrozumiał.

  • 96. Data: 2018-06-03 14:46:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 13:38, Jacek pisze:
    > Dodatkowo jest silna tendencja aby rozum i rozsądek zastąpić procedurami
    > i przepisami, co od razu budzi mój sprzeciw.

    Właśnie widziałem jak przez przejazd rowerowy przejeżdżał "kark" (tak
    grubo ale tak to wyglądało) z wielkimi słuchawkami na uszach.
    Było z górki i pewnie jechał ze 40 na godzinę.
    Nawet nie zahamował ani się nie rozejrzał.
    Ruch był normalny jak to przed centrum handlowym, ciasno krzaki i płoty
    utrudniające widoczność. Cudem się wstrzelił. Gdybym miał z nim
    kolizyjne to 100% bym nie zdążył zahamować gdybym go w ogóle zauważył.

    Jestem pewien że tam dojdzie do tragedii której powodem będzie
    rowerzysta a formalnie zostanie oskarżony kierowca.

    Do du...y z takim prawem.

    PS. Nie muszę dodawać że nie był oświetlony co podobno poprawia
    bezpieczeństwo na drodze ;-)

  • 97. Data: 2018-06-03 15:12:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Malkoit" <g...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
    > Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie
    > kierowca
    > samochodu.
    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys
    zukiwarka

    Rowerzyysta to przeważnei ciemna masa, debil. Zero znajomości nawet
    podstawowych przepisów, zero instynktu samozachowawczego. Kto pozwolił
    rowerzystom na wjazd na jezdnię! Pieszemu wejść przed nadjeżdzający pojazd
    nie wolno a rozpędzony rower może??? Przecież nie da się wyhamować auta w
    ostatniej chwili. Jeszcze kilka lat temu każda droga dla rowerów kończyła
    się przezd jezdnią i zaczynała się za jezdnią! Komu to przeszkadzało?
    Debilom z PO? Tak trudno dla własnego bezpieczeństwa zwolnić do zera i
    rozejrzeć się, zejść z roweru, rower przeprowadzić??? Jak długo Policja,
    Straż Miejska będą tolerować jazdę rowerami po przejściach dla pieszych?!
    Jak długo będą tolerowali jazdę rowerami po chodnikach?! Dorośli może mniej,
    ale dzieci całymi bandami jeżdżą po chodnikach i na nic tłumaczenie im, że
    jest to zabronione. Wielokrotnie pada idiotyczna odpowiedź, że oni takiego
    prawa nie znają, że jak chodnik jest dostatecznie szeroki to im wolno!!!
    Zjedzie na chwilę to zaraz wraca. Gdzie jest szkoła? Dlaczego nieletni
    rowerzyści wyjeżdżają na ulice (drogi) bez uprawnień (karta rowerowa)?
    Prawie wszystkie rowery nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu! I
    dlaczego osoba dorosła może jeździć po drodze publicznej skoro też nie zna
    przepisów??? Samo ukończenie 18 lat tojest NIC. Potem wszystkiemu winni
    kierowcy!

    neelix

  • 98. Data: 2018-06-03 15:16:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 31 maja 2018 20:32:17 UTC-5 użytkownik Malkoit napisał:
> [...]
    > samochodu.
    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys

    Jest potencjal na flejma.

[...]

    I jest to problem nierozwiazywalny bez zbudowania zupelnie nowej
    infrastruktury.
    --------------

    Wystarczyło zostawić tak jak było wcześniej. Przed jezdnią koniec drogi dla
    rowerów, za jezdną początek. Przyszli debile z PO i znowu narobili syfu.
    Inni debile-rowerzyści zobaczyli, że przez jezdnię można przejeżdżać to
    jeżdżą również po przejściach. Debile decydenci dali małpom brzytwy!

    neelix

  • 99. Data: 2018-06-03 15:24:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Kierowca ma zachować szczególną ostrożność czyli ma się spodziewać, że
    > rowerzysta, który jedzie drogą rowerową w kierunku jezdni, wjedzie na
    > przejazd rowerowy i ma ustąpić pierwszeństwa temu rowerzyście znajdującemu
    > się na przejeździe. Skoro uderzył w rowerzystę to znaczy, że naruszył ww
    > Art. 27
    > Nie rozumiem nad czym tu więcej dywagować?

    A głupi rowezrysta, który jest bez szans szczególnej ostrożności nie musi
    zachować? Pieszy zbliżający się do przejścia jednak z dużo mniejszą
    prędkością nie może wtargnąc przed nadjeżdżajuący pojazd a rowerzysta może,
    bo szybszy??? Gdzie tu logika? Gdzie zdrowy rozsądek! Jeśli kierowcy nie
    zatrzymują się przed zieloną strzałką" to zlikwidować zielone strzałki.
    Jeśli rowerzyści pakują się pod samochody to skasować im przejazdy! Inaczej
    zawsze będą wypadki.

    neelix

  • 100. Data: 2018-06-03 15:29:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ale nabyl w chwili wjechania, a jesli to bylo 10cm przed samochodem,
    > to ten przeciez sie nie zatrzyma w miejscu :-)

    Czyli było wtargnięcie. Pieszy nie może, a rowerzysta może? Dlaczego
    POpaprani skasowali znaki przed jezdnią "Koniec drogi dla rowerów"?

    neelix