  • 191. Data: 2018-06-04 17:16:22
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:pf3jom$jv2$2@node1.news.atman.pl...
> [...]
    coś na poparcie wypisywanych przez siebie bzdur?
    > Nie dość że niedouczony to jeszcze pyskaty - zamiast przeprosić za
    > podawanie nieprawdziwych informacji, to się jeszcze ciska.
    > PLONK

    To musi być prowokator, bo tak tępy to może być tylko rowerzysta.

    neelix

  • 192. Data: 2018-06-04 17:19:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Sunday, June 3, 2018 at 9:30:46 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Dla Ciebie jako kierowcy nic nie oznacza, bo nie tyczy się Ciebie. Nie
    > masz prawa się powoływać na ten zapis, aby usprawiedliwiać swoje
    > niestosowanie się do Art. 26 oraz Art. 27

    ciekawe...

    Art. 4.Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego,
    chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

    BTW o ile pamietam byl projekt (juz nawet w sejmie?) dajacy pierwszenstwo
    pieszym wchodzacym na przejscie, ale zostal odrzucony...
    ---------------

    I całe szczęście, bo już by nie dało się jeździć, a korki byłyby w każdym
    takim miejscu. O ilości potrąceń strach pomyśleć.

    neelix

  • 193. Data: 2018-06-04 17:24:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Sunday, June 3, 2018 at 10:26:49 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html
    > Ile to jest "tuz przed pojazd"?
    > Metr, dwa, pięć, dziesięć, sto, tysiąc, a może dwanaście i pół milimetra?
    > Jak wiec widzisz przepis ten jest kompletnie idiotyczny i martwy,
    > ponieważ ten do kogo jest kierowany nie jest w stanie ocenić kiedy jest
    > to już "tuż przed pojazd".
    > Ocenić może tylko kierowca, bo to on ma wyczucie samochodu, aby określić
    > jakiej drogi hamowania potrzebuje, choć nie zawsze.

    Ja nie podejmuje sie ocniac, czy jest idiotyczny. Wiekszosc Europy przyjela
    peiwrwszenstwo dla piszych wchodzacych na jezdnie.
    Ale my nie i to calkowicie swiadomie, jak widac po dyskusji (p)oslow. Czyli
    taka wola ustawodawcy...
    A co do aktualnej sytuacji... dla mnie jest oczywiste, ze jesli pieszy nie
    jest w stanie oszacowac, czy samochod sie zatrzyma to powinien stac (i nie
    tylko ze wzgledu na prawo, ale po prostu zdrowy rozum).

    ----------------
    I całe szczęście, bo u nas jak idiocie dasz palec to ci rękę opier... .
    Zrobili przejazdy, skasowali przed nimi "Koniec drogi dla rowerów"
    pozwalając na wpadanie na jezdnie to teraz debile jeżdżą także po
    przejściach. Nie znają przepisów więc nie rozróżniają dwóch odmiennych
    sytuacji. Że też zawsze trafi się jakiś idiota, który poprawiając to co
    dobre wszystko spier... !

    neelix

  • 194. Data: 2018-06-04 17:31:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Zabrakło argumentów. Brawo!
    > PS. PJ kupiłeś na stadionie w czasach jego świetności czy innym bazarze?
    > ;-)

    Nie wiesz skąd ma PJ, jeśli ma? Znalazł w Laysach. :-)))

    neelix

  • 195. Data: 2018-06-04 17:41:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 16:01, Axel pisze:
    > Było takie miejsce w Warszawie (skręt w prawo z Niepodległości w
    > Batorego, z północy za zachód - dawno tamtędy nie jechałem i nie wiem,
    > czy coś zmienili), że żeby zobaczyć, czy jedzie rowerzysta, musiałem
    > wyjechać maską na... przejazd dla rowerów, bo ścieżkę oddzielał żywopłot
    > i absolutnie nic nie było widać.

    Jest wiele takich miejsc. Ustawodawca jak zwykle tworzy kolejne gnioty.

  • 196. Data: 2018-06-04 17:41:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 20:15:13 +0200, w
    <5b143047$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>, Czarek
    <c...@n...fm>
    napisał(-a):

    > Zabrakło argumentów. Brawo!
    > PS. PJ kupiłeś na stadionie w czasach jego świetności czy innym bazarze?
    > ;-)

    Macie pierdoły:

    http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/310269908-Sad-pieszy-
    zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

    Czytać i nauczyć się.

    ------------
    Nie potrzeba sądu by wiedzieć, że trzeba zwolnić. Jest w ustawie. Jeśli sądy
    w dalszym ciągu bawią się prawem zamiast egzekwować stosowanie się do
    zapisów to należy zlikwidować takie sądy. Instruktorzy szerzą wieść gminną o
    konieczności zatrzymania (bo nie zdasz egzaminu), egzaminatorzy za to karzą
    a jakiś sąd falandyzuje prawo?

    neelix
    neelix

  • 197. Data: 2018-06-04 17:52:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 15:58:45 +0200, w
    <5b13f416$0$617$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Brednia. Dojeżdżający rowerzysta nie ma pierwszeństwa. Zatrzymanie przed
    > przejściem/przejazdem w odl. mniejszej niż 10 m jest złamaniem prawa. Nie
    > jeden kursant nie zdał egzaminu kiedy zatrzymał auto by "zaprosić"
    > pieszego
    > na jezdnię.

    Naprawdę idź lepiej na miesiączkę :)))
    -------------------
    Ty sprawdź czy czasem nie masz. Widzę, że jesteście na poziomie
    rowerzysty/ów, któremu mówi się, że jazda po chodniku jest zabroniona, bo
    chodnik jest dla pieszych, a on odpowiada, że nie zna takiego prawa i że jak
    chodnik jest dostatecznie szeroki to on może. Po prostu jesteście laikami,
    dyletantami, ignorantami. :-))) To, że jesteście to pół biedy. Gorzej jak
    szerzycie swoje teorie, powtarzam: swoje innym.

    neelix

  • 198. Data: 2018-06-04 18:00:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 13:45, J.F. pisze:
    > Ten pieszy na przejsciu ma byc wolny bardzo - bodajze 3.6km/h (1m/s).
    > Rowerzyscie bedzie trudno.

    Jeśli rowerzysta nie potrafi jechać z prędkością 5 km/h to nie powinien
    dostać karty rowerowej :-)

    > A to nie bardzo rozumiem - kogo chcesz przyzwyczajac ?

    Przyzwyczajać i jednych i drugich do zwiększonej liczby/gęstości
    skrzyżowań :-)

    > Tak nawiasem mowiac - przybywa przejsc laczonych z przejazdem dla
    > rowerow, jak sie trzeba zatrzymac, zeby sprawdzic czy rower nie jedzie,
    > to sie pieszy uczy, ze pierwszenstwo ma ... no burdel prawny ...

    O widzisz. Kolejny problem.

    Faktycznie jeśli chcę dokładnie sprawdzić czy nie nadjeżdża "pędząca
    strzała" to muszę się zatrzymać i porządnie pokręcić głową lukając
    między krzakami (tak są takie miejsca)

    Kolejny bajzel. Rowerzysta z dużą prędkością ma pierwszeństwo a pieszy
    dopiero jak "wtargnie" ;-)
    Geniusz tkwi w prostocie prawa. Czyż nie?

  • 199. Data: 2018-06-04 18:05:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2018-06-03 o 16:05, neelix pisze:
    > Będąc pieszym dostajesz ode mnie
    >
    > Aleś Ty hardy jest :-)
    >
    > Żeby było konstruktywnie to Ci wytłumaczę że nie potrzebuję abyś mi
    > ustępował na chodniku. Zdaję sobie sprawę że pierwszeństwo ma pieszy i im
    > ustępuję.
    > Korzystam z wolnej przestrzeni chodnika zamiast blokować pas ruchu
    > samochodom i powodować niepotrzebne zagrożenia, podenerwowania i scysje.
    > Uważam że to jest mądrzejsze niż literalne przestrzeganie przepisu.
    > Pewnie kiedyś za to zapłacę mandat od jakiegoś nadgorliwca. Trudno wezmę
> [...]

    Syszałem o kierowcy-idiocie, który nawrzeszczał na rowerzystę, że jechał po
    jezdni i który wysyłał go na chodnik. Poleciłem w takich sytuacjach pytać
    "kto ci sprzedał PJ?". Jeśli kierowca ignorant jest poddenerwowany to do
    lekarza z psychiatrą włącznie. Ja nie jestem poddenerwowany nawet jak się
    śpieszę. Zwalniam, zachowuję ok. 1m i jak się da to rowerzystę wyprzedzam.
    Jeśli się nie da to jadę za nim! Nie wam oceniać przepisy. Jak wam się nie
    podobają to macie wybór-chodzić pieszo. Skoro0 jesteś duży i planujesz
    recydywę to kiedyś będzie zakaz sądowy. Wtedy też weźmiesz go na klatę???

    > Tak przy okazji. Moja 4 kilometrowa droga do pracy rowerem zaczyna się i
    > kończy ustawową drogą rowerową. W środku jest część gdzie zapomniano o
    > drodze rowerowej (wzdłuż tej samej ulicy) lub niedługo zostanie
    > uzupełniona.
    > Myślę że dogadam się z inteligentnym policjantem.
    > Z takim zacietrzewionym jak Ty nie mam szans :-)

    Bo prawo to prawo. Na drodze nie ma miejsca na własne widzimisię i kulturę
    zamiast przepisów. Policjant może być tępy byle egzekwował prawo. Niestety z
    inteligencją bywa różnie. W testach "na policjanta" jest pytanie i kilka
    odpowiedzi: czy lubisz jeździć w góry? Jeśli napiszesz, że tak to nie możesz
    już napisać, że lubisz też nad morze.

    neelix

  • 200. Data: 2018-06-04 18:05:59

    W dniu 2018-06-04 o 14:53, J.F. pisze:

    > Tu nie chodzi o dogonienie - jade droga podporzadkowana, i jakos mi nie
    > przeszkadza, ze musze uwazac na skrzyzowaniach na inne samochody.
    > To moglbym i przed przejazdami dla rowerow zwalniac ... tylko powinny
    > byc jakos dobitnie oznakowane.

    O widzisz.
    Rowerzysta też mógłby pohamować swoje zapędy. Przecież to też
    odpowiedzialny użytkownik. TAK czy NIE?