  • 21. Data: 2018-01-23 15:03:10
    Temat: Re: Klawiatura do PC na mikrostykach
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-01-23 11:29, Adam wrote:
    (ciap)
    > W przypadku klawiatur AT wystarczy przejściówka, jak choćby LogiLink
    > Adapter USB to 2x PS/2, p/n: AU0004A
    >
    > Klawiatura XT raczej tak nie pójdzie.
    >
    > BTW: pamięta ktoś, czym się różni (elektronicznie) klawiatura AT od XT?

    Ja pamietam gdzie szukać ;-)

    Włodek

  • 22. Data: 2018-01-23 15:54:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 15:03, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2018-01-23 11:29, Adam wrote:
    > (ciap)

    > Ja pamietam gdzie szukać ;-)

    Tak tylko z czystej przyrodniczej ciekawości pytam ;)

    Popatrzyłem i na szybko znalazłem:

    http://witec.pl/10-pic16f84a-asembler-przyklady/7-ko
    nwerter-klawiatury-at-xt

    W zasadzie to zaspokoiło moją ciekawość.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2018-01-23 16:23:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-01-23 15:54, Adam wrote:

> [...]
    >
    > http://witec.pl/10-pic16f84a-asembler-przyklady/7-ko
    nwerter-klawiatury-at-xt

    > W zasadzie to zaspokoiło moją ciekawość.

    :-)
    Generalnie to "Komputer" i "Mikroklan" z let 80-tych XXw.
    Wtedy to, klawiatura to była powazna część systemu, testy,
    charakterystyki mechaniczne klawiszy...

    Projekt hallotronowej we wspomnianym "Mikroklanie"...

    Włodek

  • 24. Data: 2018-01-23 17:52:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/23/2018 11:29 AM, Adam wrote:
    > W przypadku klawiatur AT wystarczy przejściówka, jak choćby LogiLink
    > Adapter USB to 2x PS/2, p/n:  AU0004A
    > Klawiatura XT raczej tak nie pójdzie.

    Dla bogatszych:

    https://www.ebay.com/itm/NEW-XT-AT-to-USB-Soarers-Co
    nverter-Remapping-Macros-NKRO-Support-IBM-Model-F-/2
    82575691272

    > BTW: pamięta ktoś, czym się różni (elektronicznie) klawiatura AT od XT?

    http://oap.sourceforge.net/keyboard_faq.html#KEYBOAR
    DFAQ_021

  • 25. Data: 2018-01-28 23:40:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, January 23, 2018, 11:29:58 AM, you wrote:

    [...]

    > BTW: pamięta ktoś, czym się różni (elektronicznie) klawiatura AT od XT?

    Położeniem przełącznika XT/AT pod spodem klawiatury :P

    Miałem to szczęście, że od 1986 roku nie pracowałem na klawiaturze XT.
    Nawet MazoVia miała już klawiaturę AT 84 klawisze z przełącznikiem. A
    potem bardzo szybko przyszła moda na 101-klawiszowe klawiatury RT/PS2.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2018-01-29 08:21:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 11:23:24 UTC+1 użytkownik ajt napisał:

    > Jakoś rok temu były po 149 chyba.
    Wczoraj kilka sztuk widziałem w Biedronce w koszu z wyprzedażami. 99zł cena była

  • 27. Data: 2018-01-30 14:54:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nawet MazoVia miała już klawiaturę AT 84 klawisze z przełącznikiem. A
    > potem bardzo szybko przyszła moda na 101-klawiszowe klawiatury RT/PS2.

    W pierwszej (pracując jako informatyk) firmie miałem "pod sobą"
    kilkadziesiąt kompów, z czego część to były jeszcze XT. Powszechnie
    były AT oraz 386.

    Fajnie się pracowało na bezdyskowym XT z dwoma flopami 360kB.
    O mało nie napisałem 360 MB :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2018-01-30 17:32:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > W pierwszej (pracując jako informatyk) firmie miałem "pod sobą"
    > kilkadziesiąt kompów, z czego część to były jeszcze XT. Powszechnie
    > były AT oraz 386.

    Komputery XT były długo. Ja pisze o klawiaturach - XT - prawdziwe,
    mały CapsLock, Shift, Enter - były naprawdę rzadkością. Jednak w Polsce
    już się załapaliśmy na klawiatury XT/AT, z normalnym
    CapsLockiem i innymi.

    > Fajnie się pracowało na bezdyskowym XT z dwoma flopami 360kB.
    > O mało nie napisałem 360 MB :)

    Mój system płacowy, obsługujący 4500 ludzi, to było 8 komputerów XT ze
    stacjami 3 1/2 " DD 720 KB (początkowo 5 1/4 " 360KB) + komputer AT do
    zbierania danych i przetwarzania ich. To było w 1989 roku.
    XT ze stacją 3 1/2 " dawały radę z jedną stacją. DOS i FoxBase+ startował z jednej
    dyskietki a potem pracowało się już na dyskietce z danymi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2018-01-30 18:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Adam,

> [...]
    >Polsce
    >już się załapaliśmy na klawiatury XT/AT, z normalnym

    Przede wszystkim to jednak mialy inny protokol komunikacji.
    Stad i przelacznik.

    Klawisze ... u nas oryginalnych IBM bylo bardzo malo, a w klonach
    roznorodnodnosc klawiszy wieksza.

    Osobiscie klalem te 101/2 klawisze - 84 byla dla Turbo-programisty
    swietna, Fn pod druga reka ...
    ale CapsLock pod enterem ... tego nie pamietam.
    Pewnie tez nie widzialem oryginalu :-)
    I wydaje mi sie, ze mialem Esc obok strzalek ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC_keyboard

    Hm, zaczynam sie zastanawiac ... to gdzie byl capslock ?
    http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=4
    34888&nr_str=2

    moze jednak pod enterem ...

    J.

  • 30. Data: 2018-01-30 22:41:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > roznorodnodnosc klawiszy wieksza.
    > Osobiscie klalem te 101/2 klawisze - 84 byla dla Turbo-programisty

    Wygodniejsze położenie Ctrl.

    > ale CapsLock pod enterem ... tego nie pamietam.
    > Pewnie tez nie widzialem oryginalu :-)
    > I wydaje mi sie, ze mialem Esc obok strzalek ...

    Czyli miałeś klawiaturę AT.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC_keyboard
    > Hm, zaczynam sie zastanawiac ... to gdzie byl capslock ?
> [...]

    Mi najtrudniej przyszło przestawienie się z Ctrl i Esc. A jak chcę
    odpali trzech króli, to zawsze w pierwszej chwili palce się chcą
    układać inaczej :)

    --
    Best regards,
    RoMan