  • 31. Data: 2018-01-30 22:49:07
    Temat: Re: Klawiatura do PC na mikrostykach
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Przede wszystkim to jednak mialy inny protokol komunikacji.
    > Stad i przelacznik.

    A ja miałem też taką, która juz nie miała przełącznika XT/AT, ale miała
    przełącznik zamieniający miejscami <Ctrl> i <CapsLock> (klawisze powyżej
    i poniżej lewego <Shift>).

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2018-01-30 23:50:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 18:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
    ..
    > Hello Adam,

    > Przede wszystkim to jednak mialy inny protokol komunikacji.
    > Stad i przelacznik.
    >
    > Klawisze ... u nas oryginalnych IBM bylo bardzo malo, a w klonach
    > roznorodnodnosc klawiszy wieksza.

    Miałem na myśli "czyste" klawiatury XT - czyli te z Fn po lewej stronie.
    Ale takich miałem może ze 2 szt - już nie pamiętam.
    Nawet w moich zbiorach ani jedna się nie uchowała.

    > Osobiscie klalem te 101/2 klawisze - 84 byla dla Turbo-programisty
    > swietna,  Fn pod druga reka ...
    > ale CapsLock pod enterem ... tego nie pamietam.
    > Pewnie tez nie widzialem oryginalu :-)
    > I wydaje mi sie, ze mialem Esc obok strzalek ...
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC_keyboard
    >
    > Hm, zaczynam sie zastanawiac ... to gdzie byl capslock ?
    > http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=4
    34888&nr_str=2

    > moze jednak pod enterem ...

    Ja takich nie cierpiałem - wychowałem się na Amidze i na klawiaturach AT.
    Jak na zakładzie miałem iść zrobić coś na starym XT z klawiaturą XT, to
    brałem pod pachę klawiaturę z już "normalnym" układem klawiszy AT.
    A czasem przejście na drugą stronę zakładu zajmowało godzinę :)
    To były czasy :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2018-01-31 11:28:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Miałem na myśli "czyste" klawiatury XT - czyli te z Fn po lewej
    >stronie.

    Ale jak zrobili AT, to nadal bylo 10 Fn po lewej stronie - wersja 84
    klawisze.
    Dodali bodajze SysRq.

    J.