  • 11. Data: 2018-01-22 04:25:16
    Temat: Re: Klawiatura do PC na mikrostykach
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 01:07:46 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Pisząc bardzo dużo - programując na przykład - to chyba nie jest
    > wygodne. O hałasie już wspomniano.
    Programuję na co dzień i używam mechanika - jak muszę skorzystać
    z laptopa albo stacjonarki z membranową klawiaturą to mnie szlag
    trafia. Ale ja z tych co dość energicznie piszą, więc hałas i tak
    jest;) Poza tym są różne rodzaje tych przełączników do wyboru,
    nie wszystkie są bardzo głośne.

    Głównym powodem wyparcia klawiatur "mechanicznych" przez membranowe
    była po prostu cena.

    A w temacie, jeżeli chce się coś co nie wygląda odpustowo to jest
    taka firma Unicomp, która robi zamienniki m.in. oryginalnego
    IBMowego Model M. I Das Keyboard, tylko są dość drodzy jeżeli
    nie trafi się akurat na wyprzedaż. Ale dużo prościej jest
    zamówić z zagranicy, bo sklepy niestety są zapchane głównie
    "gamingowymi" sprzętami z diodami RGB i designem jak z bajek
    sci-fi z XX wieku.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 12. Data: 2018-01-22 09:30:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 10:39:09 UTC+1 użytkownik badworm napisał:
    > Jakiś czas temu (to już pewnie będzie parę lat...) przy okazji dyskusji
    > o wciąż działających klawiaturach do komputera mających po kilkanaście
    > lat pojawiła się tutaj informacja, że podobne sprzęty (zbudowane nie ma
    > folii przewodzącej czy gumkach lecz indywidualnych mikrostykach dla
    > każdego klawisza) są wciąż do kupienia. Cena oczywiście była spora,
    > rzędu kilkuset złotych, ale powiedzmy że jestem taką klawiaturą
    > zainteresowany. Gdzie ich szukać?

    Przed świętami w biedronce były
    http://www.biedronka.pl/pl/product,id,31430,name,kla
    wiatura-mechaniczna-hykker-x-range

  • 13. Data: 2018-01-22 09:33:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 13:44:24 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > wyrzucić. Ale cztery stówy...
    W Biedronce chyba ok stówy kosztowały

  • 14. Data: 2018-01-22 09:53:23
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 22.01.2018 o 09:30, Kris pisze:

    > Przed świętami w biedronce były
    > http://www.biedronka.pl/pl/product,id,31430,name,kla
    wiatura-mechaniczna-hykker-x-range

    https://www.aliexpress.com/item/Value-Beginner-Mini-
    87-Keys-Primary-USB-Mechanical-keyboard-wired-clavie
    r-Gamer-Gaming-keyboard-for-computer/32810670111.htm
    l?spm=2114.search0104.3.84.70705ca5nrS4Bb&ws_ab_test
    =searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10151_10065_10
    068_10344_10342_10343_10340_10341_10084_10617_10083_
    10616_10304_10615_10307_10301_10313_10059_10534_1000
    31_10604_10103_10142,searchweb201603_6,ppcSwitch_5&a
    lgo_expid=4afc1f35-d158-4050-a046-89b8149304aa-14&al
    go_pvid=4afc1f35-d158-4050-a046-89b8149304aa&priceBe
    autifyAB=2

  • 15. Data: 2018-01-22 11:23:24
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:33, Kris pisze:

    > W Biedronce chyba ok stówy kosztowały

    Jakoś rok temu były po 149 chyba. Kupiłem z ciekawości. Klawisze ze
    strasznie głośnym klikiem, w nocy w całym domu słychać. Nie dość, że
    każdy rząd klawiszy podświetlony innym kolorem (jakoś nie zwróciłem na
    to uwagi przy zakupie, myślałem, że diody będą białe, lub chociaż
    jednokolorowe), to klawiatura nie zapamiętuje wybranego trybu
    podświetlenia i po każdym włączeniu komputera startuje dyskotekowe demo,
    a potem zapalają się wszystkie diody zawsze tak samo. Wytrzymałem kilka
    dni, oddałem :)
    Mam też już dłużej inną mechaniczną na brązowych Cherry MX. Takie niby
    bez kliku, ale i tak słychać, jak się mocniej klepie. Niektórzy
    podkładają gumowe oringi pod nakładki, żeby wytłumić hałas.
    W mojej jest białe podświetlenie. Na szczęście zapamiętuje tryb
    świecenia i jasność, za to padły cztery diody, będzie trzeba kiedyś
    wymienić, ale mi się nie spieszy, bo i tak od trzech lat korzystam
    głównie z membranowej A4tech KV-300H, którą kupiłem jeszcze jak były po
    45zł chyba, potem zdrożały. Wolę ją od mechanicznej :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 16. Data: 2018-01-22 16:07:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Bywa że mają klawiatury. Da się je
    > przerobić czasem na USB.

    Możliwe to w ogóle ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2018-01-22 20:27:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/22/2018 4:07 PM, PeJot wrote:
    > Możliwe to w ogóle ?

    Wkladają do środka arduino zamiast kontrolera, albo wkładają pośrednio
    arduino na kablu. Nie mam pod reką projektu, ale możliwe bo widziałem je
    w sieci. Wiele starych klawiatur nie jest "glutem na folii" tylko ma
    cywilizowane PCB z którego coś tam mozna zrobić innego.

  • 18. Data: 2018-01-23 02:42:40
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/21/18 04:39, badworm wrote:
> [...]
    > mikrostyki poprzez podginanie blaszek wewnątrz nich lecz zdaję sobie
    > sprawę, że to rozwiązanie tylko doraźne...

    Polecam aluminiową pełnowymiarową klawiaturę Apple. Przesiadłem się na
    taką kilka lat temu, kiedy żona powiedziała że albo ona albo hałas
    modelu M, i nie żałuję. Ma dość wyraźny zaskok, twardy, ale przyjemny
    stop, i mimo niewielkiego skoku bardzo wygodnie się na niej pisze.
    Dodatkową zaletą jest to, że nie zajmuje wiele miejsca na biurku. Swoją
    katuję już od jakiś 7-8 lat i w dalszym ciągu nie widać po niej
    wyraźnych śladów używania.

    Jacek.

  • 19. Data: 2018-01-23 11:29:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w sieci. Wiele starych klawiatur nie jest "glutem na folii" tylko ma
    > cywilizowane PCB z którego coś tam mozna zrobić innego.

    W przypadku klawiatur AT wystarczy przejściówka, jak choćby LogiLink
    Adapter USB to 2x PS/2, p/n: AU0004A

    Klawiatura XT raczej tak nie pójdzie.

    BTW: pamięta ktoś, czym się różni (elektronicznie) klawiatura AT od XT?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2018-01-23 13:52:19
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 10:39, badworm pisze:
> [...]
    > mikrostyki poprzez podginanie blaszek wewnątrz nich lecz zdaję sobie
    > sprawę, że to rozwiązanie tylko doraźne...

    Gdybym zdecydował się na klawiaturę w takim przedziale cenowym,
    brałbym coś stąd: http://logickeyboard.com/shop/frontpage.html