  • 1. Data: 2014-10-29 20:48:37
    Temat: Klawiatura z kluczykiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest możliwość łatwego zmodyfikowania klawiatury komputera? Mam na myśli
    przełacznik przy klawiaturze, który sprawi, że klawitura będzie martwa.
    Szukałem gotwej klawiatury z kluczykiem ale nie znalazłem.
    Mam klawiturę przy maszynie i podczas przedmuchiwania trocin przyciski
    wciskają się.

    Robert

  • 2. Data: 2014-10-29 21:03:43
    Temat: Re: Klawiatura z kluczykiem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Szukałem gotwej klawiatury z kluczykiem ale nie znalazłem.
    > Mam klawiturę przy maszynie i podczas przedmuchiwania trocin przyciski

    Kiedyś kluczyk był standardem w pecetach. Działał właśnie tak, że blokował
    klawiaturę. Do tego było specjalne złącze na płycie głownej, zwarcie styków
    "stacyjką" czyniło klawiaturę martwą. Śmieszne to było, gdy się komputery
    zrobiły powszechne -- bo 99% kluczyków było jednakowych.

    Teraz "zepsucie" transmisji USB też nie powinno być problemem. Wystarczy
    choćby zewrzeć lub rozewrzeć linie danych. Z tym że mi by się nie chciało
    grzebać -- łatwiej podłączyc ją na jakims przedłużaczu, który łatwo
    rozłączać.

    Jarek

    --
    [...] Klucznikiem siebie tytułował,
    Iż ten urząd na zamku przed laty piastował.

  • 3. Data: 2014-10-29 21:30:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jarosław Sokołowski"
    > grzebać -- łatwiej podłączyc ją na jakims przedłużaczu, który łatwo
    > rozłączać.

    A tak bezkarnie mogę właczać i wyłączać?

    Robert

  • 4. Data: 2014-10-29 21:47:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-10-29 21:30, Robert Wańkowski wrote:
    > "Jarosław Sokołowski"
    >
    > A tak bezkarnie mogę właczać i wyłączać?

    Ze złaczem USB tak (przedłużacz wskazany w celu nieniszczenia gniazda w
    komputerze).

    Moze to
    http://www.schrack.pl/sklep/klawiatura-usb-ps2-biala
    -logilink-id0018-q7172612.html
    zdałoby egzamin.

    Włodek

  • 5. Data: 2014-10-29 21:48:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A tak bezkarnie mogę właczać i wyłączać?

    Klawiaturę USB? Jak najbardziej. Robiłem to wielokrotnie, podłączając
    do jednego komputera kilka klawiatur, kilka myszy (działają wszystkie
    na raz), zmieniając je w czsie pracy komputera. Standard USB jest do
    tego elektrycznie przystosowany, a systemy operacyjne sobie z takimi
    zmianami radzą doskonale.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-10-29 22:58:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Takie coś było by ok.
    Tylko trzeba zrobić. :-(

    A to może być gotowcem?
    http://allegro.pl/przelacznik-usb-pol-auto-4-2-i4697
    726531.html

    Robert

  • 7. Data: 2014-10-29 23:12:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-29 20:48, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Szukałem gotwej klawiatury z kluczykiem ale nie znalazłem.
    > Mam klawiturę przy maszynie i podczas przedmuchiwania trocin przyciski

    Fn + F11 blokuje i odblokowuje klawiaturę. Jak nie masz Fn na
    klawiaturze, to czasami Pause/Break/SysRq może mieć podobną funkcję.
    Poczytaj w instrukcji do klawiatury. Jest to funkcja realizowana
    programowo w klawiaturze, PC nawet nie wie, czy w danej chwili funkcja
    jest użyta czy nie.

  • 8. Data: 2014-10-29 23:17:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Takie coś było by ok.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic551228.html
    > Tylko trzeba zrobić. :-(

    Skoro "trzeba zrobić", to dowód na znikomą przydatność urządzenia.
    Inaczej by to już Chińczycy tłukli. Ja wciąż nie wiem po co to komu.

    > A to może być gotowcem?
    > http://allegro.pl/przelacznik-usb-pol-auto-4-2-i4697
    726531.html

    Opis tak zakręcony, że trudno dokładnie pojąć o co chodzi. Pewnie
    Chińczyk zrobił zanim pomyślał, a teraz próbuje jakoś sprzedać.
    Na dobrą sprawę nada się każdy przełącznik KVM. Tylko po pierwsze,
    w stosunku do jednej wtyczki wkładanej w gniazdko jest to przerost
    formy nad treścią. Po drugie, o mechaniczne KVM teraz chyba trudno,
    zwykle komputery zmienia się kombinacją klawiszy na klawiaturze.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2014-10-29 23:25:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > Poczytaj w instrukcji do klawiatury. Jest to funkcja realizowana
    > programowo w klawiaturze, PC nawet nie wie, czy w danej chwili funkcja

    A to sprzedają gdzieś klawiatury z instrukcją obsługi?! Się jakoś nie
    spotkałem, nawet przy tych za kilkaset złotych. Nie mam [Fn], ani nie
    widziałem w ostatnich latach klawiatury, która to ma. Nic w połaczeniu
    z [F11] mi klawiatury nie blokuje. [ScrollLock] powoduje, że jak się
    pisze, to nie widać, ale po ponownym wciśnięciu wyskakuje wszystko, co
    było wciskane -- ale to akurat sprawka systemu operacyjnego.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-10-29 23:34:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jarosław Sokołowski"
    > w stosunku do jednej wtyczki wkładanej w gniazdko jest to przerost
    > formy nad treścią.
    Ale w warunkach bojowych, gdzie jest jedna wolna ręka, trociny się sypią, to
    taka wajha do odłącznia klawiatury u mnie będzie mile widziana.

    Robert