  • 51. Data: 2010-07-17 15:24:51
    Temat: Re: Klima Manualna - wilgosc po wyłączeniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    news:16vfe6f5uqku1.dlg@lepper.institute.com...

    > Wagarowałeś jak w podstawówce była biologia,
    > czy już chodziłeś do amerykańskiej?

    I po co takie chamskie odzywki? Mamusia kultury nie nauczyła?
    Pleśń do rozwoju oprócz wilgoci potrzebuje materiał organiczny
    jako pożywienia. Jeśli tylko zmieniasz filtr w kabinie i nie wpychasz
    parówek ani konserw do otworów wentylacyjnych :-) to pleśni
    nie będziesz miał w klimie.

  • 52. Data: 2010-07-17 15:28:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na podstawie tego, czego nauczono mnie w podstawówce na biologii.

    > A, przepraszam, skoro wagarowałeś z biologii, to pojęcie
    > sterylizacji/pasteryzacji będzie ci całkowicie obce, najmocniej
    > przepraszam, że zakładałem u Ciebie znajomość tak skomplikowanych pojęć.

    Sterylizacja/pasteryzacja nie ma tu absolutnie nic do rzeczy.
    To oczywiste chyba dla każdego że jego parownik klimy w aucie
    nie jest sterylny, a więc będzie miał kolekcję mikroustrojów
    taką jak każda inna powierzchnia niesterylnego metalu.
    I co z tego? Nic! Do rozwoju pleśni potrzebne są trzy składniki:
    - zarodniki pleśni, które są wszędzie w powietrzu
    - odpowiednie warunki atmosferyczne (wilgoć + cień)
    - POŻYWIENIE w postaci substancji organicznych

    Tego ostatniego elementu normalnie brakuje jak utrzymujesz klimę
    w czystości przez wymianę filtrów kabinowych i nie wpychanie
    otwartych konserw przez otwory wentylacyjne klimy. Waldek sobie
    wpycha konserwy w te otwory i ma problem z pleśnią w klimie :-)

  • 53. Data: 2010-07-17 15:29:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Prawdopodobnie Pszemol myje sie dopiero jak zacznie smierdziec ;-)

    Super analogia bo Pszemol jest układem klimatyzacji w samochodzie.
    Brawo... Wykazałeś się właśnie dużą ynteligencją :-)

  • 54. Data: 2010-07-17 15:37:24
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jul 17, 12:34 am, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "JAM" <j...@y...com> wrote in message

    a.googlegroups.com...

    > Ja Tobie współczuję niewiedzy na temat systemów klimatyzacji skoro
    > wilgoć w powietrzu PO WYŁĄCZENIU KLIMY uważasz za awarię klimy.

    Nonsens. Nie wymadrzaj sie jak nie miales do czynienia przez wiele lat
    z systemami klimayzacji samochodowej. Poprawnie dzialajaca
    klimatyzacja samochodowa na tyle osusza powietrze zimne, ze nawet po
    wylaczeniu klimy powietrze w kabinie jest na tyle suche, ze mieszajac
    sie z naplywajacym cieplym wilgotym spokojnie pochlania wilgoc
    wydzielajaca sie na skutek oziebienia mieszanki. Calkowicie osuszone
    powietrze zimne ogrzewa sie gdy naplywa gorace i spokojnie pochlania
    nadmiar wilgoci z powietrza cieplego bedacego w tym czasie oziebianym.
    Mialem o czynienia przez cwierc wieku z najprzerozniejszymi
    samochodami wypsoazonymi w klimatyzator w klimacie duzo bardziej
    goracym i wigotnym niz ten w Polsce i ani razu nie mialem problemu z
    woda skraplajaca sie w kabinie po wylaczeniu klimatyzatora. Jedyne
    miejsce gdzie potrafi sie pojawic kondensacja w postaci malej mgielki
    to przednia szyba tuz przy kratce jezeli uzywales dlugo defrostera.
    Jezli w twoim samochodzie woda sie skrapla na kratkach pomimo ze masz
    sprawny to po prostu projektowal ten klimatyzator jakis dyletant i
    masz gowniany samochod. Grzyby rosnace w przewodach klimatyzatora i
    wilgoc w kabinie to klasyczny objaw czesciwego lub kompletnego
    zatkania rurki odprowadzajacej wode z klimatyzatora albo kompletnie
    amatorskiej konstrukcji klimatyzatora.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 55. Data: 2010-07-17 16:22:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Nonsens. Nie wymadrzaj sie jak nie miales do czynienia
    > przez wiele lat z systemami klimayzacji samochodowej.

    Ależ miałem do czynienia przez wiele lat :-)

> [...]
    > goracym i wigotnym niz ten w Polsce i ani razu nie mialem problemu z
    > woda skraplajaca sie w kabinie po wylaczeniu klimatyzatora.

    Nie doczytałeś. Nie mówimy o skraplaniu się wody gdzieś w kabinie
    tylko o kondensacji na wylotach kratek wentylacyjnych...

> [...]
    > Jezli w twoim samochodzie woda sie skrapla na kratkach pomimo ze
    > masz sprawny to po prostu projektowal ten klimatyzator jakis dyletant i

    Astra 2000 rok to może nie gówniany samochód ale też super nie jest.

    > Grzyby rosnace w przewodach klimatyzatora i
    > wilgoc w kabinie to klasyczny objaw czesciwego lub kompletnego
    > zatkania rurki odprowadzajacej wode z klimatyzatora albo kompletnie
    > amatorskiej konstrukcji klimatyzatora.

    A kto mówił tu o grzybach? Właściciel Astry nic na ten temat nie pisnął.
    Jasnowidzem jesteś jakimś?

  • 56. Data: 2010-07-17 18:51:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Super analogia bo Pszemol jest układem klimatyzacji w samochodzie.

    Po co Pszemol ma sie myc i przebierac skoro nie jeszcze nie smierdzi?
    Woda i mydlo kosztuje.

    > Brawo... Wykazałeś się właśnie dużą ynteligencją :-)

    Mozliwe ze tak, za to inteligencja nie jest twoja mocna strona.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 57. Data: 2010-07-17 21:07:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Po co Pszemol ma sie myc i przebierac skoro nie jeszcze nie smierdzi?
    > Woda i mydlo kosztuje.

    > Mozliwe ze tak, za to inteligencja nie jest twoja mocna strona.

    Czy Twojej klimie złuszcza się ciągle naskórek? Czy klima się
    natłuszcza przez pory łojowe w skórze? Czy klima sika i kupę robi?
    Bo jeśli nie, to analogia nietrafiona raczej...

  • 58. Data: 2010-07-18 00:34:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Czy Twojej klimie złuszcza się ciągle naskórek? Czy klima się
    > natłuszcza przez pory łojowe w skórze? Czy klima sika i kupę robi?
    > Bo jeśli nie, to analogia nietrafiona raczej...

    Tak tak, grzyb na suficie pojawia się pewnie przez złuszczony naskórek
    tynku i jego własne odchody, oczywiście pod warunkiem że powiesiłeś na
    nim mielonkę.
    Nie kompromituj sie juz.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 59. Data: 2010-07-18 00:38:14
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jul 17, 10:22 am, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    >

    > Nie doczytałeś. Nie mówimy o skraplaniu się wody gdzieś w kabinie
    > tylko o kondensacji na wylotach kratek wentylacyjnych...

    Z calym powazaniem niezupelnie sie zgadzam. Amir twierdzi ze wewnatrz
    pojazdu ma powazny problem z wilgocia w calym wnetrzu pojazdu.
    Przeczytaj jeszcze raz oryginalny post tego watku. Zaczyna mu sie
    lepic tapicerka a z wylotow kratki od czsu do czasu "az poleci woda".
    Tu juz nie mowimy o skraplaniu sie na kratkach ale o powaznym
    zawilgoceniu auta. Mialem dziesiatki juz samochodow z klimatyzacja i
    nigdy mi sie nie zdarzylo aby z kratek leciala woda czy tapicerka
    kleila sie od wilgoci. Prawde mowiac nawet nigdy nie widzialem aby sie
    na kratkach skraplacza osadzala woda. Jedynie para wodna wystepowala
    na przedniej szybie gdy dlugo uzywany byl defroster w goracy i
    wilgotny dzien. Jezeli wogole skrapla mi sie woda na kratkach po
    wylaczeniu klimy to sa to ilosci znikome takie ze nigdy mi nie wpadly
    w oko.

    > A kto mówił tu o grzybach? Właściciel Astry nic na ten temat nie pisnął.
    > Jasnowidzem jesteś jakimś?

    Ponownie przeczytaj oryginalny post tego watku. Twierdzi ze mu
    smierdzi z kratek. Wrecz wylacza klime aby mu wlasnie nie smierdzialo.
    Wprawdzie przyczyny smierdzenia z klimy moga byc inne ale najczescie
    sa to wlasnie grzyby rosnace w przewodach nawiewu i w ukladzie gdy
    masz zatkane odwodnienie. Takie grzyby swietnie egzystuja w
    zawilgoconych przewodach nawiewu a zywia sie plastikiem i brudem
    osadzonym z czasem na tychze przewodach. Jezeli mu sie klei tapicerka,
    to za chwile bedzie mial grzyby wewnatrz foteli i pod dywanikami.
    Pomijam tu juz kwestie zdrowotne oddychania w zagrzybionym pojezdzie,
    ale z czasem smrod bedzie nie do wytrzymania bez wzgledu na to czy
    klima chodzi czy nie a jedyny sposob aby sie go pozbyc to gruntowne
    czyszczenie az do wywalania calej tapicerki z samochodu z dywanikami
    wlacznie. Dlatego szczerze wspolczuje. Zagrzybiony samochod to powazny
    wydatek.

  • 60. Data: 2010-07-18 01:06:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Tak tak, grzyb na suficie pojawia się pewnie przez złuszczony naskórek
    > tynku i jego własne odchody, oczywiście pod warunkiem że powiesiłeś
    > na nim mielonkę.
    > Nie kompromituj sie juz.

    Mówiliśmy o tym czemu człowiek śmierdzi i dlaczego się myje.
    Czyżbyś sugerował że myjesz się aby nie mieć grzyba na skórze?