  • 1. Data: 2010-07-15 15:08:47
    Temat: Klima Manualna - wilgosc po wyłączeniu
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Astra II 2.0l 16V
    2000r

    Po wyłączeniu klimatyzacji robi się wewnąrz doscyć wylgotno
    z punktu teoretycznego to zrozumiałe dla mnie,
    Jednak czytam o klimach i w klimatroniku np co jakis czas sie wyłącza i
    włacza sprężarka, to wilgoci nie macie wówczas?

    Czasami to az z kratki pocieknie woda
    jak robie wedlug wyczytyanych procedy
    5min przez zatrzymaniem klima off , następnie nawiew max
    (ale nawet jak max nie dam to i tak wilgotno)

    mimo czysczenia piankami spreyami ozonowaniem itp.
    czasami zasmierdzi, dlatego tez zawsze odpowiednio wczesniej klime daje na
    off, aby nie smierdziało, niestety jest mega dyskonfort wilgoci w aucie,
    wszystko zaczyna się lepić włacznie z tapicerkami.

    filtr pyłkowy jest nowy

    ps aby nie smierdziało to chyba musuiałbym parownik wymontowaći karcherem
    przepłukac

  • 2. Data: 2010-07-15 15:11:30
    Temat: Re: Klima Manualna - wilgosc po wyłączeniu
    Od: "Negro" <3...@w...pl>

    > przepłukac

    KIENDY OSTATNI WYMIENIŁAS olej i czynnik?

    JK

  • 3. Data: 2010-07-15 15:12:34
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Negro" <3...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > KIENDY OSTATNI WYMIENIŁAS olej i czynnik?
    >
    > JK

    W nowym samochodzie jest dokladnie tak samo, to tez trza wymienic ?

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-07-15 15:16:32
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    W dniu 2010-07-15 15:08, Amir pisze:

    > filtr pyłkowy jest nowy

    To pozostaje jeszcze sprawdzić czy drożny jest odpływ skroplin z
    parownika. Po jeździe z włączoną klimą po zatrzymaniu powinieneś mieć
    plamę wody pod autem właśnie z tego odpływu - jeżeli nie masz to pewnie
    zarosło grzybkami albo jakiegoś liścia wkręciło. Druga sprawa to
    wypadało by sprawdzić czy przypadkiem nie masz na stałe włączonego
    zamkniętego obiegu powietrza (np za sprawą awarii jakiegoś silniczka
    sterującego).

    --
    Gregorius

  • 5. Data: 2010-07-15 15:18:29
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Amir napisać:

    > Czasami to az z kratki pocieknie woda

    Jeśli tak, to musisz nieźle chłodzić...

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 6. Data: 2010-07-15 15:19:51
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > KIENDY OSTATNI WYMIENIŁAS olej i czynnik?

    lol,

    brat

  • 7. Data: 2010-07-15 15:24:54
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Jednak czytam o klimach i w klimatroniku np co jakis czas sie wyłącza i
    > włacza sprężarka, to wilgoci nie macie wówczas?

    niedawno był podobny wątek,
    jeżeli odpływ skroplin z klimatyzacji pod auto jest drożny, a silniczek
    sterowania obiegiem wewnętrznym sprawny (fizycznie otwiera i zamyka - i nie
    mówimy tu o lampce w przycisku), to TTTM, u mnie też czuć wilgoć po
    wyłączeniu klimatyzacji, lub po krótkim postoju i włączeniu nawiewów podczas
    uruchamiania auta,
    co do dezynfekcji to najlepiej samemu to zrobić pianką/sprayem dostając się
    do parownika poprzez demontaż zaślepki i fitra pyłkowego,

    brat

  • 8. Data: 2010-07-15 15:51:25
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > by sprawdzić czy przypadkiem nie masz na stałe włączonego zamkniętego
    > obiegu powietrza (np za sprawą awarii jakiegoś silniczka sterującego).

    rok temu przepychałem bo był zatkany
    pewnie dlatego smierdzialo

    ale juz jest ok, obieg otwiera sie i zamyka
    to slychac, bo sporo mocniej wiejej jak zamknięty jest

  • 9. Data: 2010-07-15 15:52:21
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Jeśli tak, to musisz nieźle chłodzić...

    zawsze na maxa
    Najpierwzanim właczam klime
    wietrze auto, pozniej klima + zamknięty obieg nawiew max.

    tak mowi instrukcja, więc tak robie

  • 10. Data: 2010-07-15 15:53:02
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > co do dezynfekcji to najlepiej samemu to zrobić pianką/sprayem dostając
    się
    > do parownika poprzez demontaż zaślepki i fitra pyłkowego,

    rok temu to robilem

    juz ponownie czas?