eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlima scislego zarachowania › Klima scislego zarachowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Klima scislego zarachowania
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: Mon, 2 May 2016 22:07:54 +0200
    Message-ID: <1xfwam10juj8$.3dv7knjzpn0x.dlg@40tude.net>
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1462219674 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 82.143.187.50:54902
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581494
    [ ukryj nagłówki ]



    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/koniec-z-nabij
    aniem-nieszczelnych-klimatyzacji-nowe-przepisy-dla-s
    erwisow/sgrzqr

    " Zgodnie z nowymi przepisami nie wolno już tak po prostu ,,dobić"
    klimy czynnikiem, jeśli brakuje go więcej niż 40 gramów! Większy
    ubytek traktowany jest jako ponadnormatywny, a uzupełnienie czynnika
    jest w takiej sytuacji możliwe dopiero po naprawieniu układu, przy
    czym naprawa taka powinna być udokumentowana!"

    "Poza tym, nieuczciwe warsztaty znają sposoby na napełnianie
    preparatami, które nie podlegają rejestracji, jak np. ogólnodostępnym
    propanem-butanem, czyli tanim LPG - porcja tego gazu potrzebna do
    napełnienia klimatyzacji kosztuje mniej niż 5 zł! A że jest on
    skrajnie łatwopalny? No cóż, nowy czynnik R1234yf też się pali!"

    "Dobrą stroną obowiązkowych szkoleń jest to, że być może przy okazji
    wielu samozwańczych fachowców dowie się, że np. coraz popularniejsze
    auta hybrydowe wymagają specjalnych procedur przy obsłudze
    klimatyzacji. Warsztat powinien mieć oddzielne urządzenie do
    serwisowania układów takich aut.

    Wynika to z faktu, iż do układów z kompresorami napędzanymi
    elektrycznie (takie rozwiązanie stosuje się w hybrydach i autach
    elektrycznych) wymagany jest specjalny olej o właściwościach
    dielektrycznych (nieprzewodzący) - nawet 1 proc. domieszki
    standardowego środka smarnego może doprowadzić do uszkodzenia układu.

    Jeśli serwisant się pomyli i nawet w porę zauważy swój błąd (zanim
    zatrze się kompresor i zaczną szaleć układy nadzorujące upływ prądu),
    konieczna będzie wymiana osuszacza, parownika, skraplacza i kompresora
    - czyli naprawa nawet za kilkanaście tysięcy złotych!"

    Czy ja dobrze mysle - silnik elektryczny kompresora jest w srodku
    szczelnego ukladu, jak w domowej lodowce ?

    J.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: