  • 1. Data: 2018-09-11 17:58:37
    Temat: Dieselgate - ostatni dzwonek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/tyl
    ko-tydzień-na-zgłoszenie-roszczeń-z-tytułu-dieselgat
    e/ar-BBN8sge

    "Osobom, które kupiły samochód Volkswagen, Skoda, Seat, Audi lub
    Porsche z rocznika 2008-2015 z silnikiem diesla, został zaledwie
    tydzień na przystąpienie do pozwu zbiorowego przeciwko niemieckiemu
    koncernowi VAG informuje Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych Przez
    Spółki Grupy Volkswagen AG
    Do tej pory do StopVW zgłosiło się ponad 6 tysięcy osób. Organizacja
    chce od Volkswagena 30.tys. złotych dla każdego poszkodowanego.
    Podobne pozwy są składane w innych krajach.
    18 września 2018 roku upływa termin przedawnienia roszczeń w tzw.
    dieselgate."

    Ale dlaczego akurat 18 wrzesnia ?

    J.

  • 2. Data: 2018-09-11 18:24:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A dlaczego nie do 18 wrzesnia? Termin tak samo dobry jak 17 albo 19 wrzesnia.

  • 3. Data: 2018-09-11 18:29:45
    Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Sep 2018 17:58:37 +0200, J.F.

    > Ale dlaczego akurat 18 wrzesnia ?

    Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
    poszkodowany tym procederem nie był, tylko ten co za takim żużlem jechał po
    drodze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-09-11 20:33:41
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 11 Sep 2018 18:29:45 +0200, Myjk wrote:
    > Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
    > poszkodowany tym procederem nie był

    Jak nie był jak był. Kupił produkt wierząc że jest eko i w ogóle cacy, a
    okazuje się że producent go oszukał.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-09-11 22:39:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Jak nie był jak był. Kupił produkt wierząc że jest eko i w ogóle cacy, a
    > okazuje się że producent go oszukał.
    >
    > Mateusz

    Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
    A właściciel zyskał a nie stracił.
    Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
    cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.

  • 6. Data: 2018-09-12 08:30:49
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 22:39, t-1 pisze:

    > Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
    > A właściciel zyskał a nie stracił.
    > Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
    > cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.

    Niewątpliwie? Kto by kupił po takiej cenie? Cenę kształtują możliwości i
    potrzeby kupujących. Nie można jej windować w górę. Można opuszczać. W
    dalszym obiegu towar niepełnowartościowy będzie tańszy, czyli ktoś, kto
    go kupił straci.

  • 7. Data: 2018-09-12 08:37:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Sep 2018 22:39:01 +0200, t-1

    > Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
    > A właściciel zyskał a nie stracił.
    > Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
    > cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.

    Otóż to. Ale oczywiście kasy się nachapią "biedaczki co kupili produkt
    niezgodny z umową" a faktycznie poszkodowani, bo podtruwani, zostaną na
    lodzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-09-12 09:01:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Sep 2018 08:30:49 +0200, kk

    > Niewątpliwie? Kto by kupił po takiej cenie?

    Właśnie pewnie niewielu, stąd ten wałek. Co nie zmienia istoty rzeczy, że
    najbardziej na tym cierpieli postronni a nie ci którzy zakupili TAŃSZY
    towar bo zamiast inwestować w technologię poprawiającą emisję postanowiono
    oszukać normy.

    > Cenę kształtują możliwości i potrzeby kupujących. Nie można jej windować
    > w górę. Można opuszczać. W dalszym obiegu towar niepełnowartościowy
    > będzie tańszy, czyli ktoś, kto go kupił straci.

    Popatrz na Toyotę. Ani szczególnie fajne te auta, ani specjalnie dobrych
    osiągów nie mają (bo są własnie przeraźliwie zamulone przez normy, o czym
    pisałem tutaj wielokrotnie przy okazji dieselgate) a i tak są liderem
    sprzedaży w PL.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-09-12 13:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A dlaczego nie do 18 wrzesnia? Termin tak samo dobry jak 17 albo 19
    >wrzesnia.

    Dobry, ale powinien z czegos wynikac.
    A z czego ?

    Koncowa data przystapienia do tego sporu zbiorowego ?

    Bo normalnie to chyba powinno byc pare lat od daty sprzedazy ... choc
    tu chyba mamy przypadek "sprzedawca wade celowo zatail" ...

    J.

  • 10. Data: 2018-09-12 13:41:01
    Od: p...@g...com

    3 lata temu wtedy w USA EPA odpalila newsa

    Es gab aus Sicht des Konzerns keine konkreten Anhaltspunkte für eine Kursrelevanz der
    Affäre, bis die US-Umweltbehörden am 18. September 2015 unerwartet mit ihren
    Anschuldigungen an die Öffentlichkeit gingen.

    https://www.epa.gov/sites/production/files/2015-10/d
    ocuments/vw-nov-caa-09-18-15.pdf