  • 1. Data: 2012-09-17 07:12:27
    Temat: Kłopoty z dyskami WD cz. II
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Jakiś czas temu pytałem o nietypowe uszkadzanie dysków WD przy
    starcie systemu. Rozwala logicznie sektory, zwykły format tego nie
    naprawia. Za waszą radą wymieniłem zielonego Caviara na niebieskiego,
    ale temat znowu powrócił. WD chwali się na stronie takim fiuczerem:

    http://wdc-pl.custhelp.com/app/answers/detail/search
    /1/a_id/7767/c/130/p/227,295

    Płyta główna to MSI, z chipsetem z tej listy, wyłatana.

    Po kolejnym identycznym padzie niebieskiego Caviara spowolnionego zworką
    nie miałem już pomysłów, puki co założyłem jakiegoś starego Seagate, też
    na SATA ( taki był pod ręką ). Stary WD poszedł do naprawy gwarancyjnej.
    I teraz moje przemyślenia, co da się zrobić:

    1. Wymiana płyty głównej - biorąc pod uwagę niekompatybilność chipsetów
    z w/w listy i dysków WD, ciężko mi będzie cokolwiek znaleźć. Dochodzi
    jeszcze koszt, gwarancja na płytę wygasła.

    2. Zastosowanie zewnętrznego kontrolera SATA. Sprawa śliska o tyle że
    chodzi o dysk systemowy i nie ma 100% pewności czy da się zbootować z
    takiego kontrolera. Poleci mi ktoś taki *sprawdzony* kontroler ?

    3. Przesiąść się na dysk Seagate lub każdy inny prócz WD. Pomoże/nie
    pomoże, zobaczymy. Dało by się zrobić bez kosztowo, w ramach wymiany
    gwarancyjnej starego dysku. BTW: wszystkie *firmowe* pecety które znam,
    ze zbliżonymi płytami głównymi są na dyskach innych niż WD.

    4. Ostatni pomysł: jeżeli winny jest kontroler SATA, zastosować dysk
    systemowy PATA. Na transferze i pojemności mi nie zależy, to nie jest
    pecet wyczynowy, tylko domowy blaszak do netu. Nowy dysk PATA pewnie
    dało by się załatwić w ramach naprawy gwarancyjnej.

    Proszę o sugestie, kończą mi się pomysły, i nie bardzo mam ochotę na
    nieprzewidziane wydatki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-09-17 09:05:13
    Temat: Re: Kłopoty z dyskami WD cz. II
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-09-17 07:12, PeJot pisze:
> [...]
    > dało by się załatwić w ramach naprawy gwarancyjnej.
    >
    > Proszę o sugestie, kończą mi się pomysły, i nie bardzo mam ochotę na

    Witam
    A w jakim stanie jest zasilacz?

  • 3. Data: 2012-09-17 09:13:33
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    PeJot nabazgrał(a):

    > Proszę o sugestie, kończą mi się pomysły, i nie bardzo mam ochotę na
    > nieprzewidziane wydatki.

    Sprawdzić na innej płycie, wawalić stare kabelki i dać nowe, sprawdzić
    zasilacz ...

  • 4. Data: 2012-09-17 09:15:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > A w jakim stanie jest zasilacz?

    Chieftec 400 W, z mocą wyrabia ale starszy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-09-17 09:19:12
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o sugestie, kończą mi się pomysły, i nie bardzo mam ochotę na
    > nieprzewidziane wydatki.

    No to jak masz możliwość dostać Seagate zamiast WD to bierz.
    Ja tam na Seagate jadę bo za dużo WD niebieskich do piachu zakopałem w
    stosunku do ST (zdaje się wszystkie jakie miałem, może jeszcze 2 sztuki
    działają).

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-09-17 09:25:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Irokez nabazgrał(a):

> [...]
    > Ja tam na Seagate jadę bo za dużo WD niebieskich do piachu zakopałem w
    > stosunku do ST (zdaje się wszystkie jakie miałem, może jeszcze 2 sztuki

    Obie firmy padają tak samo często ... najlepsze dyski to były Samsunga tylko
    sprzedali się i teraz już nie mamy zbytniego wyboru.

  • 7. Data: 2012-09-17 17:14:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > Ja tam na Seagate jadę bo za dużo WD niebieskich do piachu zakopałem w
    > stosunku do ST (zdaje się wszystkie jakie miałem, może jeszcze 2 sztuki

    No popatrz - a ja miałem w rękach może 20 dysków seagate (500 GiB - 1 TiB) i w
    tym samym okresie może jeden WD padł...

  • 8. Data: 2012-09-18 12:36:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja tam na Seagate jadę bo za dużo WD niebieskich do piachu zakopałem w
    > stosunku do ST (zdaje się wszystkie jakie miałem, może jeszcze 2 sztuki

    Na kilka setek dysków WD do serwisu wysyłam kilkanascie sztuk. Na około 200
    sztuk zakupionych Seagate wysłałem (już nie zamawiamy bo się przejechaliśmy)
    do serwisu 70%. Na około 300 dysków Samsunga wysłałem raptem 5 dysków do
    serwisu i to były najlepsze dyski jakie przechodziły przez moje ręce. Szkoda
    że Samsungów już nie ma.
    Mowa oczywiście o dyskach z przedziału 0,3-2TB, dyski pracują 24h/dobę w
    przeróżnych rejestratorach TV przemysłowej.
    Najważniejsze utrzymywać zasilacze oraz styki zasilania w dobrej kondycji,
    reszta jak widać mocno zależy od producenta.

    Marek

  • 9. Data: 2012-09-18 12:42:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    4CX250 nabazgrał(a):

    > przejechaliśmy) do serwisu 70%. Na około 300 dysków Samsunga wysłałem
    > raptem 5 dysków do serwisu i to były najlepsze dyski jakie przechodziły
    > przez moje ręce. Szkoda że Samsungów już nie ma.

    Dokładnie, dla czego oni nam to zrobili i sprzedali się Seagatowi :(

  • 10. Data: 2012-09-18 13:30:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-18 12:36, 4CX250 pisze:

    > Najważniejsze utrzymywać zasilacze oraz styki zasilania w dobrej
    > kondycji, reszta jak widać mocno zależy od producenta.

    A w jaki sposób zasilacz mógłby uszkadzać dyski przy rozruchu ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem