  • 31. Data: 2017-10-15 18:46:10
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2017 o 11:15 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Nigdy nie smarować gwintów! Działanie śrub opiera się na tarciu.
    > Zmniejszysz tarcie - zmniejszysz skuteczność połączenia.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Samohamowno%C5%9B%C4%8
    7
    http://www.pkm.edu.pl/index.php/polocenia-obl/83-010
    10103

    (samohamownosć)

    TG

  • 32. Data: 2017-10-15 23:29:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 16:00:29 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Powitanko,

    > Jeśli wygiąłeś firmowy klucz, to grzechotka po pierwszym użyciu
    > przestanie grzechotać;-)
    > Śruby dokręca się momentem max 140Nm. Normalne śruby i normalny klucz to
    > potrafi.

    Tzw. "profesjonaliści", czyli ludzie zarobkowo zajmujący się dokręcaniem
    śrub zazwyczaj uważają że minimum to 400Nm, a dobrze dokręcone to
    500-600Nm.
    Śruby-rekordzistki wymagały około 800Nm żeby z hukiem puścić.

    Swoją drogą śmiesznie wyglądał kiedyś gumiarz który prawdopodobnie pierwszy
    raz w życiu dokręcił koła prawidłowym momentem.
    Nie mógł w to uwierzyć.
    Jego umysł nie mógł przyswoić że ja chcę wyjechać na tak NIEDOKRĘCONYCH
    kołach (110Nm).
    Zgodził się w końcu "na moją odpowiedzialność", ale i tak _musiał_ je
    jeszcze o jakieś 20deg przekręcić od kliknięcia.
    Dobrze że dodatkowych pieniędzy nie chciał za stres ;)

  • 33. Data: 2017-10-15 23:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 06:37:16 +0200, LinFanQri napisał(a):
    > Ostatnio miałem "przyjemność" kluczem z "plasteliny" odkręcać śruby...
    > również z "plasteliny"! ("puste" łby w środku :/) Mówię basta!
    > Mam zamiar zaopatrzyć się w prosty zestaw do odkręcania kół, którym bez
    > problemu być może przyda się również do innych prac. Ktoś zdradzi swój
    > patent.

    Klucz "zwykly" wygiety + rurka.
    Tylko solidny musi byc ten klucz.

    > 2) Przedłużana (500mm) grzechotka 1/2 cala będzie wystarczająca?

    Na uparte sruby niezbyt.

    > 3) A nie lepiej grzechotka (460mm) na 3/4 cala? Będę potrzebował
    > znacznie mniej siły do odkręcenia?

    Skoro ramie krotsze, to i sila wieksza.
    Ale moze nie urwiesz koncowki :-)

    J.

  • 34. Data: 2017-10-15 23:42:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jeśli wygiąłeś firmowy klucz, to grzechotka po pierwszym użyciu
    > przestanie grzechotać;-)
    > Śruby dokręca się momentem max 140Nm. Normalne śruby i normalny klucz to
    > potrafi.
    > Stawało się na kluczu za czasów malucha, odradzam taką zabawę przy
    > współczesnych samochodach, no chyba, że nie chcesz tych kół nigdy odkręcać.

    140Nm = 56kG*25cm

    uzycie nogi wskazane :-)

    Nie wysilaj sie - uzyj dluzszej rurki :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-10-15 23:43:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Oct 2017 14:49:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Jedno i drugie smarowali.
    > Juz zmieniłem bo zmarł jeden z właścicieli a drugi nie chciał prowadzic
    > zakładu sam.
    > Jezeli to nie była dobra technologia to dupa bo to byli najbardziej
    > dokładni ludzie w pracy jakich widziałem.

    Ja tam sam smarowalem i kola nigdy nie odpadly.

    J.

  • 36. Data: 2017-10-15 23:49:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 15:00:55 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Dokładnie, dobry krzyzak plus przedłuzka metrowa podoła prawie kazdej
    > srubie.

    Krzyzak ma dwie wady:
    -wymaga wiekszej rury, bo koncowka gruba,
    -rura daleko od sruby, za duzy tu moment zginajacy.

    Ale ma tez zalete:
    -latwo przeciwny koniec podeprzec.

    Czyli trzeba krzyzak, gruba rure i cegle lub kilka :-(

    J.

  • 37. Data: 2017-10-16 00:31:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-15 o 11:15, Marcin N pisze:

    > Nigdy nie smarować gwintów! Działanie śrub opiera się na tarciu.
    > Zmniejszysz tarcie - zmniejszysz skuteczność połączenia.

    A co powiesz na to?
    https://youtu.be/J0PdwOKBF-Q?t=627

  • 38. Data: 2017-10-16 02:08:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys potrafil policzyc wytrzymalosc sruby M12 to bys nie pierdolil ze wytrzyma
    800Nm. Ale nie potrafisz to pierdolisz.

  • 39. Data: 2017-10-16 08:14:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-15 o 05:26, LinFanQri pisze:

    > Ooo! Idę robić zakupy. Dziękuję :)

    Dobież sobie jeszcze do kompletu taką przedłużkę:
    http://allegro.pl/przedluzka-1-2-76mm-yato-yt-1246-i
    6565966008.html
    i będzie Pan zadowolony.

  • 40. Data: 2017-10-16 08:22:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 07:07:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Kupilem najtanszy marketowy fajkowy klucz. Fleksem odcialem klucz na
    > dluzszej czesci. Do tego rurka pol cala dluga na metr i nie ma
    > chuja we wsi zeby sie nie odkrecilo. Problemy z odkrecaniem robia
    > gumiarze. Dopierdola kluczami udarowymi ze sos ze srub idzie.

    Nie trzeba udaru - w kadecie tak bylo, ze zakrecalem sam, a po pol
    roku odkrecic to byl wyczyn.

    J.