  • 21. Data: 2017-10-15 10:01:15
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 14 Oct 2017 21:43:45 +0200, nadir wrote:
    > A jak Cię nie lubi, to to powinno dać radę:
    > http://allegro.pl/pokretlo-uchylne-1-2-630-mm-gwaran
    cja-12-lat-
    i6390608858.html
    > oczywiście metr rury też można na to przyłożyć.

    Mam coś podobnego - używam do mocno zapieczonych śrub podwozia. Do
    odkręcania kół jednak nie polecam - bardzo łatwo obić karoserię (złącze
    nasadka-rękojeść może przybrać dowolny kąt, więc przy większym nacisku
    może "zamknąć się" niczym scyzoryk). Do kół zdecydowanie lepiej/wygodniej/
    bezpieczniej mieć rękojeść która sztywno odchodzi od nasadki pod
    stosownym kątem.

    Mateusz

  • 22. Data: 2017-10-15 11:15:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 05:22, LinFanQri pisze:

    > Następny "problem". Żeby śruby się nie zapiekły smarować gwinty
    > delikatnie smarem miedziowym / grafitowym / wazeliną techniczną?

    Nigdy nie smarować gwintów! Działanie śrub opiera się na tarciu.
    Zmniejszysz tarcie - zmniejszysz skuteczność połączenia.

    --
    MN

  • 23. Data: 2017-10-15 11:36:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 11:15, Marcin N pisze:
    > Nigdy nie smarować gwintów! Działanie śrub opiera się na tarciu.
    > Zmniejszysz tarcie - zmniejszysz skuteczność połączenia.
    No chyba, że octem. ;-)

    Robert

  • 24. Data: 2017-10-15 13:13:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Nigdy nie smarować gwintów! Działanie śrub opiera się na tarciu.
    > Zmniejszysz tarcie - zmniejszysz skuteczność połączenia.

    Czyli ze jak u mnie gumiarze smaruja miedziowym to własciwie koła powinny
    mi się odkrecac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 25. Data: 2017-10-15 13:16:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 10:00, Budzik pisze:

    > A ja sie pytam, skąd ta róznica miałaby się brac?

    Przecież pytający nie ma najmniejszego pojęcia, o co pyta. ;)
    Skoro nie rozumie podstawowych pojęć, to dość trudno będzie mu dać wędkę.
    Tylko ryba. I to wraz z rybakiem. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 26. Data: 2017-10-15 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Przecież pytający nie ma najmniejszego pojęcia, o co pyta. ;)
    > Skoro nie rozumie podstawowych pojęć, to dość trudno będzie mu dać
    > wędkę. Tylko ryba. I to wraz z rybakiem. :D

    Ok, wiec: monet siły to siła razy ramie - czyli im dłuzszy bedzie klucz
    lub przedłużka tym z mniejsza siła odkrecisz.
    Koniec, zadnej innej zmiennej nie ma (pomijajac wygode samego klucza etc)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 27. Data: 2017-10-15 16:16:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 13:13, Budzik pisze:
    > Czyli ze jak u mnie gumiarze smaruja miedziowym to własciwie koła powinny
    > mi się odkrecac?

    Smarują Ci gwinty, czy może ten środkowy element, w który na wcisk
    wchodzi felga?

    Jeśli gwinty - to zmień zakład.

    --
    MN

  • 28. Data: 2017-10-15 16:28:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No paczpan a w takim silniku, skrzyni biegow itp jest sporo srub i nakretek nie
    zabezpieczonych zadnymi podkladkami czy zaginanymi blaszkami i pomimo tego ze pracuja
    w oleju to sie nie odkrecaja. Gwinty w typowych srubach sa samohamowne bez wzgledu na
    to czy sa suche czy nasmarowane. A jak potrzebna jest wieksza samohamownosc to nie
    sypie sie piachu na suchy gwint tylko bierze srube z drobniejszym gwintem. I dalej
    mozna ja smarowac przed przykreceniem zeby gwint nie zardzewial albo sie zatarl.

  • 30. Data: 2017-10-15 16:49:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > drobniejszym gwintem. I dalej mozna ja smarowac przed przykreceniem
    > zeby gwint nie zardzewial albo sie zatarl.

    A niektore to sie wrecz przykleja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 29. Data: 2017-10-15 16:49:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Smarują Ci gwinty, czy może ten środkowy element, w który na wcisk
    > wchodzi felga?
    >
    > Jeśli gwinty - to zmień zakład.

    Jedno i drugie smarowali.
    Juz zmieniłem bo zmarł jeden z właścicieli a drugi nie chciał prowadzic
    zakładu sam.
    Jezeli to nie była dobra technologia to dupa bo to byli najbardziej
    dokładni ludzie w pracy jakich widziałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,