  • 1. Data: 2017-10-14 06:49:00
    Temat: Akumulator... w styropianie.
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla akumulatora w
    samochodzie? Zapowiadają zimę stulecia... w największych mrozach w
    zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
    zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie
    swoją głowę uspokoję :)

  • 2. Data: 2017-10-14 10:08:11
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-10-14 06:49, LinFanQri wrote:
> [...]
    > zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
    > zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie

    A masz w swoim samochodzie miejsce na styropian wokół akumulatora? Czy
    wymienisz na mniejszy?

  • 3. Data: 2017-10-14 10:46:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/14/2017 6:49 AM, LinFanQri wrote:
    > Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla akumulatora w
    > samochodzie?

    Pod warunkiem ża uważasz że herbata robi się słodka od mieszania a nie
    od cukru.

> [...]
    > zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
    > zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie

    Jeśli zakładasz że akumulator o temperaturze -30 stopni w styropianie ma
    więcej siły niż bez styropianu to jest to już rzut kamieniem od
    homeopatii i audiofilstwa.

    Mozna sobie dywagtować że będzie stygł wolniej, ale przy -30 rano
    niewiele Ci to pomoże czy stygł 30 minut czy 60 minut wieczorem.

    Pomoże natomiast nowy. Najlepiej wyprodukowany w Szwecji i/lub
    przeznaczony na tamten rynek, jesli już musisz miec pewność że da radę.
    Oleje też pomoć mają inne no i widzialem dodatki zimowe do olejow, mówią
    że diesle kręcą lepiej. Ale o homeopatii też mówią.

  • 4. Data: 2017-10-14 11:26:05
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Ale o homeopatii też mówią.

    Homeopatia zakłada, że to, co w dużych dawkach szkodzi/truje - w małych
    dawkach pomaga.

    Weźmy np takie spaliny z silnika - zbędny odpad, niepalny, truje. Ale gdyby
    tak część wykorzystać do napędzania wirnika, który połączony ze sprężarką
    wciskałby do silnika więcej powietrza, to...

    :)

  • 5. Data: 2017-10-14 11:41:27
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.10.2017 o 06:49, LinFanQri pisze:
> [...]
    > zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
    > zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie

    najpierw musiałbyś sprawdzić empirycznie, czy temperatura akumulatora
    podczas pracy jest cokolwiek wyższa niż otoczenia. jeśli z jakiegoś
    powodu jest, to wtedy warto powstrzymać oddawanie ciepła.
    Tak wiec ocieplenie tylko wtedy gdy jakoś ten akumulator podgrzejesz

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-10-14 12:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LinFanQri x...@g...com ...

> [...]
    > zakręcić... Tak się zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże
    > czy tylko i wyłącznie swoją głowę uspokoję :)

    A co to miałoby dac? Skad miałoby być w tym styropianowym opakowaniu
    cieplej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 7. Data: 2017-10-14 12:17:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 11:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > powodu jest, to wtedy warto powstrzymać oddawanie ciepła.
    > Tak wiec ocieplenie tylko wtedy gdy jakoś ten akumulator podgrzejesz

    Akumulator sam się podgrzewa podczas generowania prądu. Reakcje
    chemiczne wydzielają w nim ciepło.

    --
    MN

  • 8. Data: 2017-10-14 12:31:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 11:26, zhbick pisze:

    > Homeopatia zakłada, że to, co w dużych dawkach szkodzi/truje - w małych
    > dawkach pomaga.

    Ciekawe czy pije też piwo homeopatyczne

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2017-10-14 12:58:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz N...@o...pl ...

    > najpierw musiałbyś sprawdzić empirycznie, czy temperatura
    > akumulatora podczas pracy jest cokolwiek wyższa niż otoczenia. jeśli
    > z jakiegoś powodu jest, to wtedy warto powstrzymać oddawanie ciepła.

    I mowisz ze przez cała noc mniej sie wyziebi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 9. Data: 2017-10-14 12:58:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zhbick n...@s...pl ...

    > Homeopatia zakłada, że to, co w dużych dawkach szkodzi/truje - w
    > małych dawkach pomaga.

    Gdyby jescze jakies badaia potwierdzały...

    > Weźmy np takie spaliny z silnika - zbędny odpad, niepalny, truje.
    > Ale gdyby tak część wykorzystać do napędzania wirnika, który
    > połączony ze sprężarką wciskałby do silnika więcej powietrza, to...

    A tu jest inna inszosc bo to sie da zmierzyc :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie