  • 31. Data: 2020-03-28 20:19:40
    Temat: Re: Kocham ten kraj
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-03-28 o 09:27, Uzytkownik pisze:

    > Bo to są dokumenty konwertowane z edytorów tekstów w których tekst jest
    > tekstem. Po konwersji do PDF tekst pozostaje tekstem, dodatkowo
    > skompresowanym, a grafika konwertowana jest wektorowo. Dlatego też pliki
    > są niewielkie.
    >
    > Ja natomiast ze skanera mam obraz bitmapowy całej strony, dlatego pliki
    > zawsze będą większe, bo zawierają tylko i wyłącznie obrazy dokumentów.

    Ustaw w programie do skanowania zapisywanie jako pdf. Strona A4 w dobrej
    jakości ma parę MB, a nie 700B. Sto razy mniej. Wszystko jest super
    czytelne. Po wydrukowaniu z takiego pdfa na dobrej drukarce trudno
    odróżnić oryginał od kopii.

  • 32. Data: 2020-03-28 23:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2020 09:01:22 +0100, Uzytkownik napisał(a):
    > Wczasach koronawirusa odjebało mi, aby kupić auto z zagranicy i je
    > zarejestrować. Nie przewidziałem tego, że urzędy będą pozamykane.
    > Z pomocą przychodzi najwspanialszy na świecie system ePUAP.
    [...]
    > Dodzwonić się do pomocy systemu ePUAP to kolejna mordęga, bo trzeba
    > pozostawać na linii po 20-30 min. w kolejce do połączenia. Często w
    > trakcie oczekiwania na linii operator przerywa połączenie.
    >
    > Po 2 dniach walki w końcu udało mi się przesłać dokumenty, ale com się
    > nakurwował ....

    W koncu sie udalo, powinienes siedziec w domu, w czym urzedy Ci mocno
    pomogly ... na co Ty narzekasz ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2020-03-29 07:40:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 15:55, Shrek pisze:

    > Nieprawda - przesłałem trzy dni temu skan A4 o wadze 1,1M.

    Może liczy się łączna objętość plików?

    Mnie jednak system wyrzucał dopóki nie "odchudziłem" plików. Tyle, że ja
    ich miałem więcej jak 10 i musiałem tak poupychać i połączyć z sobą
    dokumenty, aby zmieścić się w 10 p[likach, a każdy z plików miał rozmiar
    nie większy jak 200kB.

    Co gorsze to za każdym razem musiałem na nowo wpisywać wszystkie dane od
    początku.

  • 34. Data: 2020-03-29 08:37:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2020 o 07:40, Uzytkownik pisze:

    > Może liczy się łączna objętość plików?

    Może. Ponoć 3,5 MB

    BTW.
    https://epodrecznik.mc.gov.pl/mediawiki/index.php?ti
    tle=Mechanizm_przesy%C5%82ania_du%C5%BCych_plik%C3%B
    3w

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2020-03-29 09:08:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 23:35, J.F. pisze:
    > W koncu sie udalo, powinienes siedziec w domu, w czym urzedy Ci mocno
    > pomogly ... na co Ty narzekasz ? :-)
    >
    > J.

    Co się udało? Udane to będzie jak będę mógł legalnie się poruszać tym
    autem. Póki co to auto, które jest mi niezbędne do pracy, stoi
    bezużytecznie na podwórku, bo choć jest w pełni sprawne, ma przegląd i
    ubezpieczenie, opłaconą rejestrację, bez świstka od urzędnika jest
    niezdatne do jazdy :)

    Co ciekawsze obecnie urzędnicy rejestrują auta tylko w wyjątkowych
    sytuacjach, do których mam nadzieję się kwalifikuję.

    Jakby nie można było wprowadzić takich zasad jak w niektórych państwach
    europejskich, gdzie cały proces rejestracji można przejść nie wychodząc
    z domu. Po zarejestrowaniu nadawany jest numer rejestracyjny, który
    pisze się na kawałku kartonu. Kartonik wkłada się za szybę i można się
    legalnie tak poruszać do czasu otrzymania blach, które wysyłane są pocztą.

  • 36. Data: 2020-03-29 10:34:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > rejestracyjny, który pisze się na kawałku kartonu. Kartonik wkłada
    > się za szybę i można się legalnie tak poruszać do czasu otrzymania

    Mowie o tym od dawna.
    Mamy UE, numer rejestracyjny mozna w ramach uni nadawac jeden na całe
    zycie.
    Kupujesz, dajesz znac w urzedzie ze kupiłes i juz.

    Przeciez ta cała zabawa urzednicza polegajaca na wydawaniu nowych tablic,
    probnych tablic, kart pojazdu itp jest nikomu do niczego nie potrzebna.
    To wszystko powinno być juz w necie.

    No ale wtedy by trzeba urzednikom inne zajecie znaleźć...

    Pomijam to ze to skandal ze nie mozna tego załatwić korespondencyjnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 37. Data: 2020-03-29 21:13:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Był?

    Już dawno nie używam, może jest nadal :-)
    T.

  • 38. Data: 2020-03-30 09:48:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/03/2020 08:01, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > zarejestrować. Nie przewidziałem tego, że urzędy będą pozamykane.
    >
    > Z pomocą przychodzi najwspanialszy na świecie system ePUAP.
    >
    > Kur.... nie wiem kto to wymyślił, ale chyba robił to za darmo albo robił
    > to na zlecenie wrogich państw, bo bardziej popierdolonego systemu to
    > jeszcze w życiu nie widziałem. Pierwsza rzecz to maksymalny rozmiar
    > wszystkich dokumentów, które można przesłać na serwer 1500MB. Po prostu
    > śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się
    > jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

    https://github.com/theeko74/pdfc

    twoim przyjacielem.

  • 39. Data: 2020-03-30 16:41:55
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 marca 2020 03:01:23 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:
    (Opis jak Urzytkownik zle skanowal)

    > Po 2 dniach walki w końcu udało mi się przesłać dokumenty, ale com się
    > nakurwował ....

    A i tak zrobiles zle bo pewnie sa nieczytelne.

    Ogarnij se skaner jakos sensownie bo mi strona PDF rzadko wieksza niz 6MB wychodzi,
    300dpi w kolorze.

    Juz nie wspomne ze z tego co opisales to nie system jest zly tylko to co na krzesle
    siedzialo...

    I wogole NTG.

  • 40. Data: 2020-03-30 20:29:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 16:41, s...@g...com pisze:
> [...]
    300dpi w kolorze.

    > Juz nie wspomne ze z tego co opisales to nie system jest zly tylko to co na krzesle

    Przeczytałeś co już napisano w tym wątku i co ja napisałem?

    > I wogole NTG.

    To na jakiej grupie pisać o problemach z rejestracją samochodów?

    Uważasz, że bardziej odpowiednia do tego będzie grupa dotycząca
    gotowania zupy pomidorowej lub sadzenia ziemniaków?