  • 21. Data: 2020-03-28 14:50:58
    Temat: Re: Kocham ten kraj
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bzdura.
    Po pierwsze zastanów się, czy musisz skanować w tryliardzie kolorów, czy może
    wystarczy 8 bit (odcienie szarości) lub 2 bity
    (cz.-b.).
    Kolorowy skan 600 dpi dokumentu biurowego po skompresowaniu zajmuje 3-4 MB na kartkę
    A4.
    No chyba, że to jakieś formularze z kropkowanym tłem, wtedy może być faktycznie zonk
    (trzeba by użyć lepszego programu, z
    antyaliasingiem itp.)

    -----
    > Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się jeszcze coś odczytać tj.
    200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

  • 22. Data: 2020-03-28 15:40:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:01, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > zejść do rozdzielczości 100dpi, przy której nie da się odczytać wielu
    > tekstów w skanach.
    >
    > Kiedy udało mi się już poupychać dokumenty w PDF-ach to zaczęła się
    > męczarnia z wielogodzinnym przesyłaniem dokumentów i za każdym razem
    > komunikat "błąd serwera", "błąd serwera", "błąd serwera" ....
    >
    > Dodzwonić się do pomocy systemu ePUAP to kolejna mordęga, bo trzeba
    > pozostawać na linii po 20-30 min. w kolejce do połączenia. Często w
    > trakcie oczekiwania na linii operator przerywa połączenie.
    >
    > Po 2 dniach walki w końcu udało mi się przesłać dokumenty, ale com się

    Oj teraz zauważyłem, że napisałem MB zamiast kB.

    Oczywiście pliki jakie mi wychodziły to 400-700kB (kilobajtów) przy A4 i
    200dpi.

    Do systemu ePUAP można maksymalnie załadować 10 plików o wielkościach
    nie większych jak 200kB.

  • 23. Data: 2020-03-28 15:42:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Albo coś pomyliłes z jednostkami albo sam nie wiem.
    > Skanuje regularnie rozne dokumenty i 2-3MB na strone to juz jest
    > bezproblemowa jakosc, nawet ponizej 1MB nie ma problemu z odczytaniem...

    Wszystko się zgadza oprócz jednostek.

    Zamiast MB miały być kB ;)

  • 24. Data: 2020-03-28 15:53:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 13:12, T. pisze:

    > Po przeczytaniu tych wszystkich komentarzy wątkotwórca zaszył się w
    > dziurze  i nie wyjdzie stamtąd do jesieni... :-)
    > No cóż, błędy mogą się każdemu zdarzyć :-)

    No dobra - popieprzył jednostki, ale jak do cholery przekonał o tym epuap?

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-03-28 15:55:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 15:40, Uzytkownik pisze:

    > Oczywiście pliki jakie mi wychodziły to 400-700kB (kilobajtów) przy A4 i
    > 200dpi.
    >
    > Do systemu ePUAP można maksymalnie załadować 10 plików o wielkościach
    > nie większych jak 200kB.

    Nieprawda - przesłałem trzy dni temu skan A4 o wadze 1,1M.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2020-03-28 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No ale chyba nie takie :-)
    > Jeśli ktoś jest na tyle zaawansowany, że próbuje
    > przepchnąć coś przez ePUAP, to nie może nie mieć
    > minimalnego pojęcia o skanowaniu pdf.

    Działanie takiego systemu powinno byc na tyle proste zeby nawet osoba
    popełniajaca takie błędy i osoba której brakuje wiedzy mogła sobie z tym
    poradzic.

    niestety te systemy informatyczne bardzo czesto sa pisane w taki sposób
    zeby jak najmniej osób z nich korzystało.

    nie raz zmagałem sie z działaniem epuapu i niestety mam o nim słabe
    zdanie.

    O takim potworku jak wysyłanie jpk nie wspominajac - to moim zdaniem
    pisał ktos z pierwszego roku studiow pol-informatycznych.

    ZUS i płatnik + epłatnik - dramat!

    Jedyne narzedzie do którego trudno sie przyczepic to mozliwośc wysyłania
    deklaracji przez neta poprzez protokoł edeklaracje - robie to od kilku
    lat przez program z pity.pl i to dziąła super.
    Ale juz obsługa przez program e-deklaracje tez pozostawia wiele do
    zyczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 27. Data: 2020-03-28 16:02:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-28 o 14:01 +0100, RadoslawF napisał:
    > Może się strzelił przy liczeniu zer i te jego 200dpi było
    > w rzeczywistości 2000dpi.

    Też o tym najpierw pomyślałem, ale sprawdziłem obecną ofertę rynkową, i
    skanerów 2000 dpi nie znalazłem - maks. to okolice 1200 dpi.

    W międzyczasie wyjaśniło się - uzytkownik o kilobajtach myślał, a
    napisał o megabajtach... No ale ograniczenie przesyłania plików w
    ePUAP do 200 kb? Jakoś mi się wierzyć nie chce. Raz czy dwa
    korzystałem, i system wydał mi się bardzo sprawny.

    Mateusz

  • 28. Data: 2020-03-28 16:40:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 15:59, Budzik pisze:
> [...]
    > lat przez program z pity.pl i to dziąła super.
    > Ale juz obsługa przez program e-deklaracje tez pozostawia wiele do

    Fakt - Płatnik to był horror, w dodatku chyba zamówiony za łapówkę.
    e-Puap też jest dziwny - jakieś potrójne konieczności logowania się, nie
    wiadomo po co - załatwiałem przez bank.
    T.

  • 29. Data: 2020-03-28 16:42:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 10:45, r...@k...pl pisze:

    > Zapisuj w jpg.

    DJVU jest jeszcze lepszy, ale pewnie po drugiej stronie drutu nie
    wiedzieliby, co z tym zrobić :-)
    T.

  • 30. Data: 2020-03-28 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Fakt - Płatnik to był horror, w dodatku chyba zamówiony za łapówkę.

    Był?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.